کد خبر 1248304
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
نمایندگان آمریکایی خواستار افزایش اختیارات کنگره در زمینه جنگ و قراردادهای تسلیحاتی شدند

سناتورهای آمریکایی تلاش زیادی را آغاز کرده‌اند تا نظارت و قدرت و اختیارات کنگره در زمینه ورود این کشور به اقدامات جنگی و نظامی و همین طور قراردادهای تسلیحاتی را افزایش دهند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، گرچه قانون اساسی آمریکا قدرت اعلان جنگ را به کنگره داده است ولی طی سال های اخیر این قدرت و اختیار به کاخ سفید منتقل شده است که بخشی از آن به علت تصویب قانون قدرت و اختیارات جنگی به رئیس جمهور است و بخشی نیز مربوط به تلاش های رئیس جمهور آمریکا برای انعقاد قراردادهای بزرگ تسلیحاتی با کشورهای خارجی است که نقش مهمی در اشتغالزایی در اقتصاد آمریکا و ارتقای روابط بین‌المللی دارد.

بیشتر بخوانید:

آمریکا کشورهای منطقه را علیه هم تحریک می کند

قانون موسوم به "قدرت امنیت ملی" تازه ترین تلاش از سوی ۳ سناتور آمریکایی است تا قراردادهای تسلیحاتی را تحت کنترل کنگره درآورند و روسای جمهور دموکرات و جمهوریخواه را برای مشاوره با کنگره پیش از هرگونه مداخله نظامی خارجی، تحت فشار قرار دهند.

کریس مورفی سناتور دموکرات در این باره گفت: انتقال قدرت و اختیارات امنیت ملی به رئیس جمهور موجب جنگ های بی پایان و فروش غیرمسئولانه تسلیحات شده است.

هم اکنون ۳۰ وضعیت فوق العاده ملی در آمریکا در حال اجرا است. دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۹ با اعلان وضعیت فوق العاده ملی در مرز مکزیک، بسیاری از سیاستمداران از جمله جمهوریخواهان را خشمگین کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس