کد خبر 1248128
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۹
عرفه در بین الحرمین، قربانی ها در شهرک صدر

بغداد–ایرنا–زیر تیغ آفتاب «تموز» در حالی که هوا دم کرده و عرق لحظه ای به سر و صورت امان نمی دهد، مومنان در بین الحرمین کربلای معلا جور دیگری گٌر گرفته اند!

به گزارش مشرق، اگرچه برای دومین سال متوالی است که این مردم از آیین حج ابراهیمی محروم می شوند اما مناسک عبادی آن را اینجا در کنار میراث دار حج، «اباعبدالله حسین» علیه السلام عاشقانه به جای می آورند.

دفتر آیت الله «سید علی سیستانی» مرجع عالیقدر عراق براساس تقویم هجری قمری عراق، امروز سه شنبه را روز عرفه و فردا چهارشنبه را عید قربان اعلام کرده است.

حضور مردم مومن و مسلمان عراق در بین الحرمین در زیر تبغ آفتاب سوزان و برپایی مراسم ویژه روز عرفه از جمله نماز و دعا با شکوه است.

بین الحرمین که از حیث ابعاد جغرافیایی، معادل فاصله صفاء و مروه در مکه مکرمه است، مملو از جمعیت داغداری است که به خاطر انفجار تروریستی بعد از ظهر دیروز شهرک صدر در بغداد پایتخت عراق، عزادار شده اند.

انفجاری تروریستی که بنا بر آخرین گزارش فرماندهی عملیات مشترک نظامی عراق ۳۰ کشته و ۵۰ زخمی برجای گذاشته و اغلب قربانیان از زنان و کودکان بیگناهی هستند که در آستانه عید قربان، به بازار «الوحیلات» در ضلع جنوبی شهرک صدر رفته بودند تا لباس نو بخرند و در عید، شادمان شوند. 

امروز در این سوز گرما، در مکان مقدس بین الحرمین، مردم مومن برای شهدای این حادثه طلب علو درجات و برای مجروحان شفای عاجل، تمنا و با بستگان مظلوم جانباختگان ابراز همدردی عارفانه ای کردند.

اینجا حج دیگری برپا است، حال و هوای عرفه در بین الحرمین، با عرق دعا و اشک اندوه آمیخته شده و مومنان برای آینده ای آرام و امن دست به دعا برداشته اند.

همه گزارش های امنیتی و نظرات صاحب نظران حاکی است که عراق در آستانه موج تازه ای از خشونت قرار خواهد گرفت. 

حوله ها بر سر عرفه نشینان، نه فقط برای حفاظ از تیغ سوزان آفتاب که برای پنهان کردن اشک های حسرتی است که دوباره این کشور مصیبت زده را در برابر آماج جدیدی از خشونت و تروریسم قرار داده و خبر از پایان زودهنگام روزهای آرامش می دهد. 

داستان عراق، داستان دردآوری از خشونت تاریخی است که احساس می شود دیگر چندان احساسات و وجدان های انسانی را تحریک نمی کند!

یکی از بزرگان سیاسی عراق اخیرا گفته است که شیعیان عراق قبلا با دو توصیف «مظلومیت» و «محرومیت» شناخته می شدند اما بعد از سقوط رژیم صدام در ۲۰۰۳ و به دست گرفتن قدرت، صفت مظلومیت از آنها گرفته شده و فقط محرومیت برای آنان باقی مانده است اما آیا واقعا دیگر کسی در این قوم محروم، مظلومیت نمی بیند!؟ مگر این قوم از قدرت سیاسی چه نصیبی برده که خون های به ناحق ریخته اش، وجدان های انسانی را تحریک نمی کند!؟

در شب انفجار تروریستی شهرک صدر، به جای اعلام همبستگی و همدردی با خانواده های قربانیان و شهدایی که در این انفجار جان باختند و مجروحانی که آسیب دیدند، در گوشه دیگری از بغداد، جشن پیروزی و آتش بازی برپا بود!

اشک های زیادی امروز در بین الحرمین برای قربانیان انفجار تروریستی دیروز شهرک صدر ریخته شد؛ به همان اندازه آتش بازی های مهیبی که دیشب، بغداد به خاطر پیروزی تیم باشگاهی عراق شاهد آن بود!

بین الحرمین کربلای معلا در سالروز عرفه حال و هوای دیگری داشت، اشک حسرت بود و عرق شرم که از زیر حوله های بر سر پهن شده، در گرما بخار شد و به هوا رفت!

اینجا در بین الحرمین همه از صاحبان زر و زور و تزویر ناامید شده و برای همین دست به گریبان آسمان شدند و خاشعانه بانگ بر آوردند که «العجل العجل یا مولای یا صاحب الزمان (عج)».

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مومن IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    6 0
    بر آل وحوش ملعون. لعنت
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      2 0
      خدا لعنت کنه این داعش جنایتکار سعودی اسرائیلی رو. که مسلمانان مظلوم رو هدف قرار میده
  • کیایی IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    4 0
    خدا شیعیان امیرالمومنین رو سربلند و پیروز کنه
  • DE ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 0
    خدا لعنت کنه این داعش جنایتکار سعودی اسرائیلی رو. که مسلمانان مظلوم رو هدف قرار میده.
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    خدا لعنت کنه این داعش جنایتکار سعودی اسرائیلی رو. که مسلمانان مظلوم رو هدف قرار میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس