image.png

مدیرعامل ایران خودرو با تاکید بر افزایش بهره‌وری دارایی‌ها، تولید صادرات محور و عرضه محصولات جدید گفت: برای امسال هشت پروژه توسعه ای جدید تصویب کرده ایم که آینده ایران خودرو را تضمین خواهد کرد.

ایکوپرس- فرشاد مقیمی در مجمع عمومی عادی سالانه ایران خودرو، ضمن تشریح عملکرد سال مالی ۱۳۹۹، برنامه های تدوین شده امسال در حوزه های مختلف، توسعه محصول،‌ تولید، فروش و سودآوری را تبیین کرد.

وی سال ۱۴۰۰ را سال اتفاقات خوب برای ایران خودرو توصیف کرد و با اشاره به رویکردهای دولت سیزدهم در زمینه خودرو، خاطرنشان کرد: اصلاح عادلانه قیمت و جبران زیان‌دهی تولید، حفظ جریان تامین،‌ تولید و عرضه محصول صادرات محور، توسعه محصولات و قوای محرکه، به روزآوری تعهدات مالی و فروش، فعال‌سازی بازارهای صادراتی و حمایت از سهم در بازار سرمایه بخشی از برنامه های ایران خودرو برای امسال است.

وی ضمن اشاره به عملکرد سال گذشته ایران خودرو دیزل،‌ شناورسازی قیمت محصولات این شرکت را عاملی برای سودآوری و خروج از زیان دهی دانست و گفت: ایران خودرو دیزل بعد از ۶۰ سال دوباره متولد شده است،‌ خط اتوبوس این شرکت بعد از ۹ سال توقف احیا و تولید آن از سرگرفته شده است. محصولات این شرکت پیش از این به صورت مونتاژ تولید می شد، اما در حال حاضر درصد بالایی از آن ساخت داخل شده و توانسته با بهره‌مندی از توان سازندگان کشور، سهم ۵۰ درصدی بازار خودروهای تجاری را از آن خود کند.

مقیمی تصریح کرد: ایران خودرو دیزل توانسته بعد از یک دهه زیان‌دهی به سود عملیاتی دست یابد که افزایش سرمایه این شرکت از طریق تجدید ارزیابی دارایی های آن که به زودی اجرایی خواهد شد نیز عاملی در بهبود شرایط و ادامه سوددهی خواهد بود.

وی با بیان این‌که میزان تولیدات ایران خودرو دیزل نسبت به سال گذشته سه برابر شده، گفت: در سال آینده مجموعه بدهکاری های این شرکت از میان خواهد رفت و به زودی شاهد صادرات محصولات این شرکت خواهیم بود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو،‌ با اشاره به اصلاح قیمت گذاری محصولات ایران خودرو دیزل و شناورسازی آن طبق بهای تمام شده تولید، اجحاف به حقوق مصرف کنندگان را خط قرمز ایران خودرو خواند و خاطرنشان کرد: این اقدام در چارچوب ضوابط سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام شده است.

مقیمی، با اشاره به عرضه محصول جدید تارا به بازار در روزهای آینده، از تولید تارا اتوماتیک در مهرماه امسال خبر داد و گفت: تارا از استانداردهای ۸۵ گانه، عبور می کند در صورتی که الزامات فعلی کم تر از این تعداد است، از جمله آن،‌ استاندارد عابر پیاده است که در این محصول رعایت شده است.

وی از توقف تولید محصول آریسان به دلیل مسایل زیست محیطی، به عنوان یکی از اقدامات مسوولانه ایران خودرو نام برد و گفت: در حال حاضر پروژه های بهبود برای رسیدن به استانداردهای زیست محیطی اجرا می شود تا ظرف ماه های آینده این محصول با تغییرات و موتور XU7 پلاس به تولید انبوه برسد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به کاهش تعهدات معوق به مشتریان در پایان سال ۹۹ به ۲۱ هزار دستگاه، از رسیدن این عدد به ۱۶ هزار دستگاه در حال حاضر خبر داد که در پایان هفته آینده و هم زمان با پایان تعطیلات تابستانی ایران خودرو نیز کاهش قابل توجهی خواهد یافت و افزود: برنامه ریزی فروش محصولات به گونه ای است که تعهد معوقی ایجاد نشود.

وی با بیان این‌که مراحل تولید محصول کراس اوور پروژه K125 آغاز شده، بیان کرد: نمونه اولیه این خودرو در شهریور ماه رونمایی خواهد شد و مورد استقبال مصرف کنندگان داخلی و خارجی قرار خواهد گرفت، زیرا رویکرد ایران خودرو تولید محصول رقابتی و با قابلیت عرضه در بازارهای جهانی است.

به گفته مقیمی، افزایش سهم بازار سواری از ۴۸ درصد به ۵۵ درصد در سال گذشته با وجود توقف تولید خودروهای مونتاژی، نتیجه اقدامات متنوعی است که در این سال انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش سهم برند ایران خودرو در محصولات تولیدی این شرکت عنوان کرد: سهم برند ایران خودرو از ۲۵ درصد در سال ۹۸ به ۲۷ درصد در سال ۹۹ افزایش یافته است. در سال ۱۴۰۰ نیز در ترکیب تولیدات سهم ۴۰ درصدی برای برند ایران خودرو در نظر گرفته ایم.

مقیمی افزود: ایران خودرو تنها خودروساز کشور است که محصولی با پنج ستاره کیفیت تولید می کند، پنج خودرو چهار ستاره کیفی و ۱۴ خودرو دارای سه ستاره کیفی هستند. خودروی تارا نیز طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان امسال پنج ستاره کیفی را کسب خواهد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با بیان این‌که در سال گذشته موفق شدیم تا ۱۳۲ میلیون دلار کاهش هزینه در راستای جهش تولید و ساخت داخل ایجاد کنیم، گفت: این دستاورد به کمک قطعه سازان و مجموعه های همکاران بیرونی محقق شده است. این عدد در سال ۱۴۰۰ ، ۱۳۳ میلیون یورو پیش بینی شده است که تاکنون نیز ۱۳ میلیون یورو از آن محقق شده است.

وی با بیان این‌که در سال گذشته اموال غیر مولد را واگذار کرده ایم و در سال جاری نیز با بهترین شرایط این اموال را واگذار خواهیم کرد، گفت: عمده این اموال را برای پروژه های توسعه ای سرمایه گذاری کرده ایم.

به گفته مقیمی، محصولاتی نظیر رانا پلاس، سورن پلاس، سمند سال، پروژه ۲۰۷ پانوراما، دنا پلاس اتوماتیک، در سال گذشته و در راستای رضایت مشتریان و رضایت صاحبان سهام ایران خودرو ارتقا یافته است.

وی با اشاره به طراحی خانواده موتور کم مصرف و سه سیلندر داخلی سازی شده ایران خودرو، عنوان کرد: مرحله صنعتی سازی این موتور آغاز شده و تا سال ۱۴۰۱ این خانواده موتور به مرحله تولید انبوه می رسد که سالانه ۱۸۲ دلار به ازای هر دستگاه، صرفه جویی یارانه ای سوخت در بر خواهد داشت.

مقیمی با اشاره به طراحی، توسعه و تولید گیربکس شش سرعته دستی داخلی سازی شده ایران خودرو، گفت: در شهریور ماه تولید گیربکس شش سرعته نیمه اتوماتیک (AMT) آغاز می شود و تا آذرماه نیز بر روی خودروهای رانای شش سرعته و سمند قرار گرفته و به بازار عرضه خواهد شد.

وی از تحول در حوزه صادرات محصولات در سال جاری خبر داد و گفت: در صورت بهبود شرایط بین المللی، برنامه های متنوعی برای این بخش تدارک دیده ایم.

مقیمی با اشاره به عرضه محصولات جدید در سال جاری، عنوان کرد: امسال خودروی ۲۰۷ پانوراما با گیربکس شش سرعته عرضه خواهد شد و از ابتدای سال تاکنون ۷۰۰ دستگاه خودروی هایما S۵ بهبود یافته با گیربکس AT6 عرضه شده است.

به گفته وی خودروی برقی و هیبرید داخلی سازی شده ایران خودرو در صورت رفع موانع اقتصادی از سوی حاکمیت، توانایی تولید انبوه را داراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    37 3
    دوباره کجای پراید به پیکان وصل کردید؟؟؟؟
    • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      9 1
      احتمالا ایندفعه ۲۰۶ و نیسان رو باهم جفت انداختن
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      15 9
      نه دوستان دارید اشتباه میزنید یه نفر هم اومده کار کنه حمایت کنین جون مادرتون بس جهان سومی بازی در نیاریم مدیر عامل جدید واقعا داره کار میکنه دمش گرم
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      0 1
      اره احتمالا قضیه همون ۲۰۶ و نیسان که ۲۰۶ تیب ۲ سر زا رفته دیگه تولید نمیشه
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      1 0
      فکر کنم بدنه ی خر رو با سر قاطر جفت کردن
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      0 6
      خفه ایران خودرو بهترین خودروسازی کشور
  • حسین IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    24 3
    بر دروغ گویان لعنت . اگه یک ده متضرر بودی حالا آثاری از کارخانه و حتی زمین هم نبود و روز اول نه .ماه اول نه حداکثر سال اول درش رو پلپ میکردی و باعث اینهمه کشتار مردم در این جاده هایی که باب راندن گاری ودرشکه را هم ندارند . نمی شدید خدا از شماها نگذرد روز قیامت . آتش دوزخ یارتان
  • GB ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    7 2
    فقط حرف
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    11 3
    همش بزک خودروهای موجود بود که ونه طراحی خودروی جدید ارزان قیمت
  • DE ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    11 2
    از زیر یوغ پژو و چینی ها بیرون بیاین
  • امیرحسبن IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    15 15
    من احساس می کنم این مدیر جدید که ۲ ۳ سال است که سرکار امده است و همینطور جوان است واقعا هدفش وارد شدن به استاندارد های بالا و تولید ماشین های با کیفیت و رساندن خود کفایی در زمینه قطعات به درصد بالا است
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      10 2
      منم احساس میکنم شما اشتباه احساس میکنی !
  • IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    8 3
    یکی از نشانه های عقب ماندگی ذهنی، همین مخالفت حاکمیت با خودروی ترکیبی است... امیدوارم افراد جوان، باکفایت و مدبر جایگزین بخش بزرگی از قدرت در کشور شوند ان شاءالله.
    • بنگرو IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
      0 2
      احتیاط مستحب آن است قطعات دو خودرو که با هم هیبرید می شوند ایرانی باشد . چنانچه قطعات یکی ایرانی و دیگری خارجی باشد حرام است .
  • محمدامین IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 2
    ای کاش صنعت خودروسازی ما نابود می شد با این همه دغل وتقلب
  • سیامک IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    امیدوارم این شرکتهای خودرو ساز کلاه بردار ، در افتتاح این خودروها کلاه سر اعضای دولت جدید نذارن.
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 2
    تمام مدیران و هیئت مدیره خودروسازان باید اخراج شوند و اموالشان برسی شود .
  • IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    5 0
    خداوکیلی اتاق این کمپرسی بنز ۱۹۲۴ رو بروز رسانی و بازطراحی کنید . زشته والا !! طراحیش واسه ۶۰ سال پیشه . آلمان تولیدش رو چهل سال پیش متوقف کرد.
  • ساسان IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 1
    آنقدر دروغ گرفتین اگه راست هم بگین کسی باور نمیکنه ‌.یک پیشنهاد اینکه مایه التفاوت سوخت ماشین های تولیدتون رو با ماشین های ژاپن به ژاپن بدین از ژاپن ماشین مورد کنید هم بنزین کمتر مصرف میشه هم ماشین با کیفیت و استاندارد سوار میشیم هم حقوق کارمندان اضافی هم پرداخت میشه هم مردم کمتر تلف میشود. خدایی برین اندکی تامل کنید ببینید چیکار دارین میکنین با این سرزمین
  • احمد کریم پناه IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 3
    بسیار مبارک است فقط یک توسیه این خودرو ها وتکنولژی جدید را با ساخت وانتش مسخر سازید وبه خارج هم صادر کنید اول به عراق وبعد سوریه وبعد اروپا وامریکا ونمیخاهد به قیمت واقعی بفروشین تولید کنین ودر انبار نگاه دارین خود خارجی ها میاین ثبت نام میکنن ودو برابر قیمت میخرن مبارک باشد
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 1
    1_405 باترمز کاسه ای.2_405 با ترمز ای بی اس.3_405دورنگ شاهکار.4_405 با زه سمندی.5_ 405 با یک بسته تخمه افتاب گردان داخل داشبورد.6_405خالی بدون موتور برای عمله گی.7_405 ترمز سر خود.8_405 نوستالژی 98
  • DE ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    3 1
    «اجحاف به حقوق مصرف کنندگان را خط قرمز ایران خودرو خواند!!» عجب! میگن هر چی دروغ بزرگتر باشه، باورش راحتتره!
  • علی IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 1
    آقا چه اجباری هست که " شترگاوپلنگ "تولید میکنید از پیکان پژو تا آردی... ول کنید دیگه .باور کنید تولید رب گوجه فرنگی با رنگهای مختلف بهترین گزینه برا این شرکته.از عراق و افغانستان خودرو دست دوم پدر مادر دار وارد کنید .مشکل الودگی هوا و تلفات جاده ای و سوخت هم حل میشه.
  • مرتضی IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 1
    در تعجبم این همه ادعا در مورد کیفیت خودرو داخلی با ارز های دولتی وحمایت دولت و جلوکیری از واردات خودرو باکیفیت و ارزان خارجی وقیمت فروش انها با ارز ازاد وکاهش محصول و عدم تحویل و عرضه به موقع برای بالا نگه داشتن قبمت تعجبم از این مافیا خودرو در کشور اسلامی که مدعی اصلاح جهان و کشورهای منطقه دارد وتعجبم از اینه که یک انسان صالح تا حالا نیامده مدیر ایران خودرو بشه و به منافع مردم خودش عمل کنه هرکه میاد دنبال منافع وقدرت و ثروت خودشه ویک عروسکه
  • 4879253219 IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 1
    یعنی خودتون وقتی این حرفها رو می زنید خجالت نمی کشید که یک ماشین تولید سال ۱۹۸۵ پژو معمولی رو مصرف کننده باید صدو هفتاد هشتاد ملیون پول بده بخره...نمی دونم والله
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 1
    جنس بد ، بد است حنی اگر با طلا پوشانده شود ، تنها راه‌ اینه که تاسیسات شما با خاک یکسان شود وبس ، با جان مردم که نمیشه اشتغال ، سود کسب کرد !
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 1
    اقااینده شما تضمینه احتیاج به ماشین جدیدندارین
  • علی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 1
    بهترین گزینه برا خودرو سازان داخلی تغییر کاربری به کارخانجات تولید رب گوجه فرنگی با رنگهای مختلف هست.دست از سر ملت بر دارین فکرشو کردن این دو خودرو ساز خائن مرتکب چه تعداد قتل شدن؟
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    کاش اون بمب هایی که تو هیروشیما و ناکازاکی مصرف شدن یکیشون تو این دوتا شرکت خودرو سازی میزدن الان کمتر کشته میدادیم . اگر خدایی وجود داره نابودتون کنه همینو بس .
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    موتور پیکان رو از آریسان در سال 1400 حذف کردن، موتور تقویت شده ی XU7 رو گذاشتن، خوبه. در رابطه با سود عملیاتی هم، پیش فروش یکساله ی خودرو با شرط قیمت روز تحویل و بدون سود بر آورده ی مشتری؛ چندان عجیب نیست که بعد از 10 سال ادعایی ایشان، اتفاق خوشایندی بر این خودروساز نباشد. چه مدیر موفقی، دست خوش بهش بدین.
  • نصرالله رادش IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    خرواسب جفت بشن چی بدنیامیاد
  • موسوی IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    با سلام اين هم یه دنگ فنگ دیگه حالا ایران خودرو گیر داده به این پلت فرم مثل پیکان که ترمز دستی رو اینطرف اونطرف قرار می‌دادند یا سپر استیل وجوشن یا موتور دولوکس وموتور کار ته کار خر همون خره
  • نویر IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    بهترین طراحهای ماشین تو دنیا کرد هستن و کردا تو المان و اینگلیس خوردو طراحی کردن و دانش ساخت ماشین رو اول دانشمندای کردا فهمیدن ایران باید از جمعیت ۴۰ میلیونی کرد و استفاده کنه
  • مهاجر IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 0
    آخه میمون تو توی تولید سمند و پژو ۴۰ سال پیش موندی ، کل کارتون شده عوض کردن رنگ داشبورد بعد یه پلاس اضافه بشه به اسم و ۱۰۰ میلیون گرونتر بندازی به ملت واقعا دارم تو ایران خفه میشم
  • میلاد IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    1 1
    سلام دوستان خوبم واقعا مشکلات در زمینه خودرو سازی به گونه ای است که روند ترمیمی این به اصطلاح صنعت،با توجه به افرادی که در تمامی زیر مجموعه ها ریشه دوانده اند،بسیار کار دشواری به نظر می رسد. هر چند که در این بین ما به عنوان یک مصرف کننده ، نباید در این زمینه متضرر شویم که متاسفانه می شویم. با این وجود،استفاده از نیروهای جوان و کار آمد و گسترش همکاری این شرکت ها با مجموعه های دانش بنیان بسیار راهگشا می باشد. استفاده از مجموعه های دانش بنیان به دو علت حائز اهمیت است. اول ورود به عرصه به کار بردن علوم و فناوری های نوین و بومی که باعث ارتقای کیفیت محصولات در عین کاهش هزینه ها خواهد شد و دوم اینکه از آنجا که شرکت های دانش بنیان هیچ گونه وابستگی سیاسی و جناحی ندارند و توسط به اصطلاح همین بچه های کوچه و محل و دانشگاه خودمان شکل گرفته است،فساد در این صنعت را تا حد زیادی می تواند،کاهش دهد.
  • ممدی خوشحال NL ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    2 0
    پراید پاشنه بلند!‌‌
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    بهتر بود تیتر میزدید مافیای خودرو از اولین کراس اورر ...
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    تاريخ ازايران خودرو و مديرانش به عنوان جنايتكاريادخواهدكرد
  • حدیث سلطانی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    چه فایده انقدر ماشین گرون شده که اصلا نمیشه خرید حالا هی بیان م ل به مدل ماشین تولید کنن
  • نیما IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    فقط ایران خودرو و سایپا تعطیل و مدیرانش زندان باید رانت خواری بی عرضگی 40 سال را مردم از اینها بستاند.
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    اسباب زحمت اقایون شدن مردم بابا شما هر اشغالی بدی دست مردم صف می کشند چرا زحمت می کشید دلالهای شما تو بازار قیمت چنان میندازن و مردم همیشه در صحنه چنان میخرن که نیاز نیست شما زحمت تغییرات بزنید
  • داوود IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    انصافان باقیمت منصفانه بفروشیدکه همه اقشار حتی قشر ضعیف هم بتونن بخرن یک شرایط منصفانه برای قشر ضعیف بزارید ...
  • عباس IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    آقای مقیمی تو و دارو دسته تو رو به خدا واگذار میکنم با این قیمتهای عجیب و غریب بعد عمری کار و بدبختی گفتیم سنوات بگیریم یه ماشین خوب بخریم اون رو هم تو و دارو دسته تو در بازار و...از من بازنشسته دریغ کردید خدا هست حالا فعلا شما سوار و ما پیاده
  • عباس IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    ما که سرمون کلا رفت سال 98 خودرو ثبت نام کردیم 80م واریز کردیم که مبلغ خودرو 160م بود بعد دوسال اومدن خودرو رو 390برامون فاکتور کردن . کاش شرکت های خودرو ساز تعطیل میشدن ما هم مثل کشورهای عربی وارد کننده خودرو میشدیم با این پولی که از ما میگیرین و اشغال بهمون تحویل میدن می‌تونستیم بهترین ماشین رو سوار بشیم
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    خودرو تولید داخلی که کیفیتش پایین تر از خودرهای خارجی و قیمتش بیشتر از آنها باشد به سود مصرف کننده نیست .
  • حامد IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
    0 0
    شماها که این‌قدر معترضید، چرا سایت فروش همین پراید باز میشه، چند ساعته می‌بندین؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس