کد خبر 1247680
تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۵
.

سفارت آمریکا در لبنان اعلام کرد مقام‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا عازم لبنان شده‌اند.

به گزارش مشرق، سفارت آمریکا در بیروت اعلام کرد مقام‌های وزارت خزانه‌اری آمریکا برای سفری سه روزه عازم لبنان شده‌اند.

طبق بیانیه سفارت آمریکا مقام‌های «دفتر مبارزه با جرائم مالی و جرائم مربوط به تأمین مالی تروریسم» اعضای هیأت آمریکایی را در این سفر تشکیل می‌دهند.

این خبر به ایجاد شائبه‌هایی درباره احتمال تحریم مقام‌های لبنان از سوی دولت آمریکا منجر شده اما یک مقام آمریکایی به رسانه‌ها گفت: «این یک سفر کاری معمول است.»

وبگاه شبکه خبری العربیه هم به نقل از یک دیپلمات آمریکایی که خواست نامش فاش نشود نوشت: «از تحریم‌های جدید خبر ندارم... اوضاع به اندازه کافی در لبنان بد هست.»

این در حالی است که برخی از دیگر تحلیلگران با توجه به آنکه فرانسه پیشتر مقام‌های لبنان را به اعمال تحریم‌ تهدید کرده بود ادعا کرده‌اند ممکن است سفر هیأت آمریکایی ارتباطی با اعمال تحریم‌ها داشته باشد.

فرانسه هفته گذشته اعلام کرد اتحادیه اروپا بر سر تدوین ساز و کاری جهت اعمال تحریم علیه مقام‌های کشور لبنان تا پایان ماه جولای به توافق رسیده است.

گزارش شده بود این تحریم‌ها مواردی مانند منع مسافرتی و انسداد دارایی‌ها را شامل می‌شود که می‌تواند به بهانه‌هایی نظیر فساد، کارشکنی در تشکیل دولت، تخلفات مالی و نقض حقوق بشر علیه مقام‌های لبنانی اعمال شود.

«سعد الحریری» عصر پنجشنبه گذشته (۲۵ تیرماه) با اشاره به اختلافاتش با رئیس‌جمهور لبنان، انصراف خود را از مأموریت به تشکیل کابینه اعلام کرد.

لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شد. این کشور در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) صحنه انفجاری مهیب در بندر بیروت بود که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به جای گذاشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب»‌ نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه انتخاب شد.

 دیاب هم بعد از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا «سعد الحریری»‌ نخست‌وزیر اسبق لبنان مأمور تشکیل کابینه شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی بی زینلی IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۹
    0 0
    لبنان عزیز امریکا را به کشور ت راه نده امریکا تخم فساد است هر جا پا بگذارد بدبختی برای ان کشور می اورد یک نخست وزیر با ایمان انتخاب کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس