کد خبر 1246390
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
برای حذف فرهاد بعد از دربی برنامه داشتند؟

مجیدی همیشه فرد محبوبی برای استقلالی‌ها بوده، چه زمانی که بازوبند این تیم را بر بازو می‌بست و در دربی‌های متوالی گلزنی می‌کرد و چه در سه دوره اخیر که هدایت این تیم را برعهده داشت.

به گزارش مشرق، بعد از دربی ۹۶ که با برتری استقلال در ضربات پنالتی و صعودش به نیمه‌نهایی جام حذفی همراه بود اظهارنظری تکراری از سرمربی استقلال در فضای مجازی دست‌به‌دست شد با این مضمون که «من به اینها نمی‌بازم.» برخی‌ها مدعی شدند که منظور او پرسپولیسی‌ها بوده‌ اما آیا واقعا این‌طور است؟

 سکانس اول - ۳۱ خرداد ۱۴۰۰

فرهاد مجیدی در شرایطی که نسبت به صحبت‌های مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش بسیار ناراحت به نظر می‌رسید به نشست خبری بعد از دیدار با پدیده مشهد رفت. البته این‌طور پیش‌بینی می‌شد که فرهاد در واکنش به صحبت‌های روز قبل احمد مددی، مدیرعامل باشگاه استقلال علیه خودش و البته مصاحبه‌ای که در همان روز مهدی علی‌نژاد انجام داد و به نوعی سرمربی آبی‌ها را تهدید به قطع همکاری کرده بود، موضع‌گیری تندی داشته باشد اما مجیدی با حضور در نشست خبری به بیان چند جمله بسنده کرد و با حضور در نشست خبری صحبت‌هایش را این‌طور آغاز کرد: «سلام عرض می‌کنم؛ آقای علی‌نژاد قبل از بازی درباره من مصاحبه کردند. از ایشان خواهش می‌کنم از جایگاه‌شان سوءاستفاده نکنند. رئیس مجمع باشگاه استقلال آقای سلطانی‌فر است و علی‌نژاد در جایگاهی نیست که درباره شغل من صحبت کند. تصمیم نداشتم صحبت کنم. یعنی از من خواستند که صحبتی انجام ندهم. به احترام هواداران استقلال و تیم و بازیکنانم فعلا صحبتی نمی‌کنم. فقط یک پیغام می‌رسانم؛ اینکه هرکاری بکنید، من تیمم می‌برد.»

مجیدی بعد از گفتن این جملات با مشت روی میز کنفرانس کوبید و سریعا سالن را ترک کرد. جالب اینکه فرزاد مجیدی مدیر اجرایی استقلال و برادر فرهاد هم او را در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی همراهی کرده و در ادامه نیز فرهاد و فرزاد به اتفاق یکدیگر برای دیدار با هوادار معلول استقلال که خود را از زنجان به تهران رسانده بود به سمت وی رفتند و فرهاد با به حرکت درآوردن ویلچر این هوادار روی چمن ورزشگاه آزادی به نوعی نشان داد که خیلی به اتفاقات حاشیه‌ای پیرامون استقلال فکر نکرده و اهداف بزرگ‌تری در سر دارد؛ اهدافی مثل پیروزی در دیدارهای بعدی لیگ برتر با وجود از دست رفتن شانس قهرمانی و فقط برای اثبات حیثیت، فتح جام حذفی با برتری در دیدار دربی و موفقیت در آسیا، اهدافی که بخشی از آن محقق شده است و او و تیمش‌ انگیزه لازم برای تحقق بخش باقی‌مانده را هم دارند.

در آن زمان اختلافات مجیدی و بازیکنان استقلال با مدیریت باشگاه و البته معاون وزیر ورزش به اوج خودش رسید و هواداران در انتظار رخ دادن اتفاق جدیدی در این باشگاه بودند؛ چراکه با ماجراهای رخ داده، هواداران استقلال نسبت به علی‌نژاد و مددی موضع‌گیری‌هایشان تندتر شد و درنهایت نیز دو روز بعد و با تغییرات مدیریتی که به‌زعم استقلالی‌ها به ضرر باشگاه بود این غائله در آن زمان خاتمه پیدا کرد.

 سکانس دوم - ۲۴ تیر ۱۴۰۰

فرهاد مجیدی برای دومین بار پیاپی در دربی جام حذفی و در ضیافت پنالتی‌ها از سد پرسپولیس عبور کرد. سرمربی آبی‌پوشان در دربی ۹۶ به لطف درخشش سیدحسین حسینی، سنگربان تیمش و همچنین عملکرد خوب شاگردانش، صدرنشین لیگ برتر را شکست داد. پس از این بازی، مجیدی درحال عبور از میکسدزون ورزشگاه آزادی بود که با هانی نوروزی فرزند مرحوم هادی نوروزی روبه‌رو شد. سرمربی استقلال با به آغوش کشیدن هانی و بوسیدن او، با نوروزی کوچک به خوش‌وبش پرداخت. مجیدی در حین خروج از ورزشگاه و در پاسخ به این سوال که نظر کلی‌اش را درباره دربی اعلام کند، رو به دوربین خبرنگاران گفت: «من به «اینها» نمی‌بازم!» این تقریبا شبیه همان جمله‌ای بود که مجیدی پس از پیروزی تیمش برابر پدیده به زبان آورد.

بیشتر بخوانید:

داداش‌زاده: لیگ محلات بهتر از دربی ۹۶ است

عنوان شد که منظور او پرسپولیسی‌ها بوده‌اند اما در طی هفته‌های اخیر حواشی و جنجال‌های زیادی پیرامون مدیریت باشگاه استقلال پیش آمد و سرمربی آبی‌پوشان وزارت ورزش و علی‌نژاد را مقصر نابسامانی‌ها و مشکلات مالی تیمش می‌داند. او که بارها به انتقاد از مدیریت باشگاه و شخص مددی پرداخته، در هفته‌های اخیر شخصا دست به جیب شده و به شاگردانش پاداش‌های چند میلیونی می‌دهد.

به نظر می‌رسد اختلاف مجیدی و بازیکنان استقلال با مدیریت باشگاه و البته معاون وزیر ورزش به اوج خودش رسیده است. او حتی پس از پیروزی در دربی نیز مدیران باشگاه و وزارت را از انتقادهایش بی‌نصیب نگذاشت.

کاپیتان، سرمربی و  مدیر

نکته قابل توجه اینکه فرهاد مجیدی در نشست خبری قبل از دیدار با پرسپولیس در دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر در نشست خبری که در ۲۳ اردیبهشت‌ماه برگزار شد درخصوص این دیدار گفته بود شکست مقابل پرسپولیس برایش خیلی سخت است چون چنین چیزی را کم‌تجربه کرده است. این درحالی است که دقیقا ۲۴ ساعت بعد مجیدی در قامت سرمربیگری استقلال نخستین شکست در دربی را تجربه کرد و همین موضوع عاملی شد تا در رقابت‌های جام حذفی به فکر انتقام افتاده و هر طور که شده از سد پرسپولیس در این رقابت‌ها عبور کند بنابراین هرگز نمی‌توان جمله مجیدی را به پرسپولیسی‌ها اطلاق کرد؛ چراکه دقیقا دو ماه پیش در رقابت‌های لیگ او و تیمش قافیه را به پرسپولیس باختند و از این تیم شکست خورده بودند، با این حال موضوعی که بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت داشت این بود که مجیدی با موفقیت در دربی نه‌تنها شادمانی را برای هواداران این تیم به ارمغان ‌آورد بلکه پاسخ محکمی به دشمنان داخلی خود در باشگاه داد؛ چراکه این شایعه مطرح شده بود که در صورت شکست استقلال در دربی احتمال داشت که فرهاد مجیدی به کار خود در این باشگاه خاتمه دهد و رفتنی شود و همین موضوع کار را برای استقلال و سرمربی این تیم به مراتب حیثیتی‌تر کرد که البته این اتفاق درنهایت محقق نشد و آبی‌پوشان با برتری در ضربات پنالتی دربی را به سود خود به پایان رساندند تا مشخصا این‌طور به نظر برسد که منظور فرهاد مجیدی از کلمه اینها نه پرسپولیس و بلکه مدیران باشگاه و وزارت ورزش بوده؛ چراکه در صورت شکست استقلال در این بازی آنها نقشه‌هایی را در سر داشتند که مطمئنا اجرای آن می‌توانست به ضرر فرهاد مجیدی و استقلال فصل بیست‌ویکم تمام شود.

مجیدی همواره عنوان کرده بود که دو فصل است که استقلال را دلالان می‌بندند و اگر او به هرشکلی رفتنی می‌شد مطمئنا برای سومین فصل پیاپی تیمِ بدون سرمربی، سرنوشتی بهتر از دو فصل گذشته پیدا نمی‌کرد و باز هم همان چیزی که مجیدی اعلام کرده بود محقق می‌شد، با این حال حالا که تقریبا شانس‌های قهرمانی لیگ برتر برای استقلال به پایان رسیده، مجیدی این فرصت را دارد تا ضمن موفقیت در جام حذفی ناکامی فصل گذشته را جبران کرده و اولین جام خود در قامت سرمربیگری استقلال را به هواداران تقدیم کند و این یعنی مجیدی به احتمال زیاد برای فصل آینده در این تیم ماندگار است و سرانجام خودش این تیم را خواهد بست؛ هرچند برخی شایعه‌ها و گمانه‌زنی‌ها روز گذشته مبنی‌بر اینکه نکند فرهاد اتفاقات سال گذشته و پیروزی بعد از پرسپولیس در دربی را تکرار کرده و بخواهد از تیم جدا شود به صورت پررنگ در محافل خبری منتشر شد اما طبق شنیده‌ها همان‌طور که چندی پیش عنوان کردیم مجیدی این بار قصد دارد تا روز آخر و تحقق موفقیت‌هایی که در سر به آن فکر می‌کند در استقلال بماند و این بار خبری از رفتن و ترک خودخواسته استقلال نخواهد بود، البته سال گذشته نیز فرهاد مجیدی با تعبیر خیانت و دروغ از سوی سعادتمند از استقلال کناره‌گیری کرد و حاضر نشد تا با این مدیرعامل به کارش ادامه دهد اما امسال اتفاقات پشت پرده و تغییر دولت و احتمالا تغییر تیم مدیریتی استقلال او را امیدوار کرده است تا مسائل خوشایند وی و هواداران طی یکی دو ماه آینده رخ دهد و به همین دلیل فرهاد سعی دارد تا به هر شکل ممکن تیمش را به دندان بکشد تا این تغییرات انجام شود.

نکته قابل توجه اینکه فعلا مجیدی که هنوز همبازیان سابقه او را با لفظ کاپیتان صدا می‌کنند این روزها به جز سرمربیگری در تیمش مدیریت هم می‌کند و حالا که خبری از پول در اردوی استقلالی‌ها نیست راسا دست به کار شده و به قول خودش برای حفظ اتحاد و انسجام این تیم از دوستان استقلالی کمک می‌گیرد که به عشق استقلال پا پیش گذاشته‌اند و با حضور در تمرینات یا اینستاگرام به فکر خودنمایی نیستند بنابراین خیلی پر بیراه نیست اگر این تلقی پیش بیاید که فرهاد مجیدی این روزها نه‌تنها برای همبازیان سابق خود در نقش کاپیتان و برای بازیکنان فعلی استقلال در نقش سرمربی ظاهر شده بلکه برای این باشگاه در نقش مدیریت نیز همه کار می‌کند تا تیمش موفق باشد و سرانجام استقلال به دست اهلش بیفتد.

 در اوج محبوبیت

مجیدی همیشه فرد محبوبی برای استقلالی‌ها بوده، چه زمانی که بازوبند این تیم را بر بازو می‌بست و در دربی‌های متوالی گلزنی می‌کرد و چه در سه دوره اخیر که هدایت این تیم را برعهده داشت. البته به خاطر مقاطعی که تیمش را ترک کرد مخالفانی هم داشت اما این روزها به نظر می‌رسد حمایت کامل هواداران این تیم را با خود دارد و محبوبیتش به اوج رسیده است. در چنین شرایطی بعید به نظر می‌رسد که حتی درصورت ناکامی در کسب قهرمانی جام حذفی هم مدیران فعلی ریسک سرشاخ شدن دوباره با هواداران به خاطر یک تغییر و تحول دیگر را به جان بخرند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    33 1
    مجیدی نامبر وانه یکه به خدا به شرف ومردانگی اش کسی رو ندیدم اوشاگرد ناصر حجازی است ومحبوبیتش حتی از ناصر خان هم بیشتره به امید روزی که امثال او مدیر عامل استقلال شوند نه نوچه های وزیر زیر اب زنان استقلال این برد رو به هواداران تبریک وبه اقای مددی و اربابش تسلیت میگم
  • آسمان آبی IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    12 0
    مالکیت اصلی این تیم هوادارهای با معرفت وبا وفای استقلال هستند نه دولت و وزیر و مافیای نا جوان مرد ، تحت هر شرایطی فرهاد باید باشد تا کشتی استقلال به سلامت از این اقیانوس بی رحم مافیا عبور کندمدیر وهیات مدیره از پیشکسوتان دلسوز همین تیم باید باشندنه اینکه پشت میز ریاست با خودکار آبی قرمز بنویسند
    • IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      0 2
      خجالت داره مدیر ماچی اونم حتما تو اون مقطع با خودکار قرمز آبی می‌نوشت! واقعا که دور نیست ماهیت این حرفهای مزخرف و تهمتهاتون روشن بشه
  • مهرداد IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 2
    چقدر این استقلالی ها نمک نشناسند باخت دستوری پرسپولیس، پنالتی هایی که باید تکرار میشد، پرونده‌های تخلفات که در کمیته های فدراسيون خاک میخورن ورسیدگی نمیشن،سفر یک روزه وزیر به مالزی و تعهد دادن برای استقلال جهت محروم نشدن، پولهایی که عابر بانک‌های انتصابی وزیر بحسابشان واریز میکنن، قراردادهایی که بدون دلیل فسخ وبا مبالغ بسیار بالاتر بسته میشن، برنامه ریزی لیگ که بدستورشان انجام میشه همه وهمه به محبوبیت شاه فرهاد و فحش خوردن وزیر و معاونانش ختم شده. بخورید نو‌ش جانتان چون نفهمیدین از چه کسایی دارین حمایت میکنین.
    • رضا IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
      1 0
      خجالت بکشید تیم پرسپولیس بدون حمایت علنی وزیر، فدراسیون فوتبال و داوری های جانبدارانه کمیته داوری حداکثر می توانست تیم چهاردهم جدول لیگ برتر باشد. نکند فکر می کنید تیم شما خودش برنده می شود؟
  • فریبا IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    دمت گرم شاه فرهاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس