کد خبر 1246113
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
سیل در آلمان

مقام‌های اروپایی می‌گویند سیل مرگبار در غرب این قاره علاوه بر تخریب گسترده زیرساخت‌ها، نزدیک به ۱۰۰ کشته برجای گذاشته که حداقل ۸۱ نفر از آنها سهم آلمان است.

به گزارش مشرق، در پی وقوع سیل شدید و کم‌سابقه در آلمان، حداقل ۸۱ نفر جان خود را از دست دادند.شبکه آلمانی «اِی‌.آر.دی» امروز (جمعه) به نقل از پلیس این کشور گزارش داد که علاوه بر ۸۱ کشته، حدود ۱۳۰۰ نفر هم بر اثر سیل در منطقه «نوین‌آر-آروایلار» مفقود هستند.

بارش شدید باران طی روزهای اخیر در آلمان، فرانسه، هلند، سوئیس و بلژیک باعث به‌راه افتادن حجم گسترده‌ای از سیل در غرب اروپا شده و تعداد زیادی از واحدهای مسکونی را در مسیر خود از بین برده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، مقام‌های بلژیک نیز خبر دادند، در نتیجه سیل ناشی از بارش‌های شدید اخیر در این کشور تاکنون حداقل ۱۲ نفر کشته شده‌اند. 

بر اساس این گزارش، وضعیت در برخی مناطق غرب اروپا بحرانی شده و راه‌های ارتباطی، خطوط تلفن و اینترنت دچار قطعی و اختلال گسترده شده است. 

منابع آلمانی می‌گویند اوضاع به حدی وخیم است که علاوه بر ۲۵۰۰ نیروی امدادی، ارتش نیز به کمک آمده و صدها نظامی در حال یاری رساندن به تلاش‌ها برای نجات دادن مردمی هستند که در مناطق سیل‌زده روی سقف خانه‌ها یا در میان جریان آب گرفتار شده‌اند.

در آلمان همچنین تانک‌های نیروی زمینی برای پاک کردن جاده‌ها از ویرانه‌های سیل و بالگردهای نیروی هوایی برای نجات مردم، به کمک آمده‌اند.به نوشته رویترز، مقام‌های آلمانی می‌گویند حداقل ۲۰۰ هزار خانه به دلیل نابودی تأسیسات تولید انرژی، برق خود را از دست داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    15 1
    کارشناس های گرامی غرب زده احینا کسی نظری نداره چقدر مرگ برآمریکا گفتن اونجا این بلا سرشون اومده؟ کسی نزده چقدر ما بدبختیم چرا اونجا بدنیا اومدن؟ چی اینا برا ایرانه؟ حله حله
    • IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      0 3
      حالا یه کم صبر کن ممکنه این چیزا دو روز دیگه برای شما هم پیش بیاد .
  • علی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 4
    در صورت نیاز به کمک آقای نمکی اگر نون خشکه هایش ره فروخته باشد آماده کمک می باشد.
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 5
      حتما به یک دامپزشک مراجعه کن
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    8 0
    برا بازماندگان در سفارت المان کی شمع روشن میکنند ما هم بریم همدردی کنیم!
  • حسين DE ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    8 1
    همانگونه كه شاهد هستيم در طى ده سال گذشته بخاطر تغيرات آب و هوائى صرف نظر از هر گونه علت و العلل و بروز بلاياىع طبيعى نظير طغيان رودخانه ها، باران هاى سيل آسا كه متاسفانه علاوه بر خسارات هاى مالى انسانهاى بيشمارى هم جان خود را از دست ميدهند ، از جمله اين سيلى كه در اروپا از جمله در آلمان بر اثر اين بارانها ايجاد شد چندين شهر روستا را برد زير آب افراد زيادى غرق شدند و تعداد نامعلومى مفقود و ميلياردها يورو خسارات وارد شد ، ويا همين يك هفته پيش شاهد وضعيت مترو نيويورك هم بوديم ،حال پرسش ساده اين است كه اگر خداى ناكرده يك چنين حوادث و يا بلاياى طبيعى در كشور ما رخ ميداد اين جريانات اصلاح طلبان و ليبرالها و "منورالفكرهاى" آنها چه عسل خورى ها كه نميكردند ، و حالا همين اتفاق در كعبه آمال آنها ره داده و همه جوجه روشنفكهاى اين جريانات خفه خون گرفتند ، كشورهائى نظير آمريكا و يا آلمان امكاناتشان درزمينه هائى به مراتب از ما بيشتر است اما ببينيد چگونه دچار درماندگى و استيصال ميشوند در برابر اينگونه حوادث طبيعى ، اون غرب پرستهاى خائن و مزدور و وطنفروش چرا روزه سكوت 🤫 گرفتند و خودشون رو زدن به كورى و كرى؟؟
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      4 0
      دقیقاااااااا زدی تو خال
  • DE ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    4 1
    درپست سوئیس پیش بینی سیل رودر المان کردم و وقوع سیل محقق شد. اصلاحاتچی ها 32 ساله کور و کر اند. وگرنه اگر یک ذره شعور و عقل داشتند بجای هواداری از غرب هوادار ایران می شدند و از ایران در مقابل غرب هواداری میکردند و یرای مردم ایران دل میسوزندند وسعی میکردند برای ایران قدمی بردارند و راهکار تولید کنند یا حداقل برای مردم ایران احمقانه کارشکنی نکنن.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    تو سیل سال‌های قبل آلمان به ایران کمک کرد قایق اهدا کرد حالا وقت جبرانه باید بهشون کمک کنید
  • رهام حسامی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    1 0
    واقعا من متاسفم برای این حادثه طبیعی خداوند صبر عطا فرمایید .و امیدوارم هر چه زودتر بتوانند رفع مشکل و ساخت ساز شروع کنند .و برای بازماندگان ابراز همدردی .اگر هم کمکی هست روی مردم ایران حساب کنند ما ایرانی ها انسانهای نوع دوستی هستیم .و حاضریم در ساخت ساز و کمک های بشر دوستی و امدادی کمک کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس