المیادین

کارشناس سیاسی میهمان ویژه‌برنامه انتخاباتی شبکه المیادین با اشاره به هر گونه اقدام جنگ‌طلبانه آمریکا یا رژیم صهیونیستی در منطقه، تأکید کرد ایران از متحدانش دفاع خواهد کرد.

به گزارش مشرق، شبکه خبری المیادین در ادامه ویژه‌برنامه «القسم» که تا روز ادای سوگند رئیس جمهور جدید ایران ادامه دارد، امروز پنجشنبه میزبان «حسن احمدیان» تحلیلگر سیاسی و استاد دانشگاه تهران بود.

احمدیان در خصوص تشکیل دولت جدید به ریاست سید ابراهیم رئیسی و دیدار او با روسای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی گفت، دیدارهای رئیس جمهور منتخب از جمله این دیدار، دیدارهای مهمی است چرا که سبب طرح نظرات مختلف از همه جریان‌ها برای حل مشکلات می‌شود. دو نکته برای وی مهم‌تر است، اول تحقق عدالت و دوم مبارزه با فساد است. او در این حوزه صاحب تجربه است چرا که از دستگاه قضا به دولت آمده است.

احمدیان در پاسخ به اینکه گام اول دولت رئیسی چه خواهد بود یا باید باشد تا ایران از بحران اقتصادی خارج شود، گفت، رئیسی هنوز به تصویر روشن و کاملی برای شروع کار نرسیده و اساساً‌ دیدارهای آقای رئیسی برای رسیدن به تصور واضحی برای برداشتن گام‌های نخست حل مشکلات است. وی با کارشناسان در حال ترسیم نقشه راه برای حل مشکلات ولی بر اساس اولویت‌هاست.

حمدیان در خصوص تماس‌های دفتر رئیسی با فعالان سیاسی مختلف نیز گفت، رئیسی جمهور منتخب قبل از تبلیغات انتخاباتی و بعدش هم گفت که دولتش منحصر به جریان اصولگرایی نیست و تلاش می‌کند از هر کس که شایسته باشد استفاده کند. او در تشکیل دولت کار جدیدی را شروع کرده و گفته که دولتش باید دولتی برای همه ایرانیان باشد... آقای رئیسی می‌داند که کارهایی که باید انجام شود خیلی زیاد است و برخی از این کارها نیازمند همدلی و وفاق داخلی است برای همین نظر همه را از چپ و راست و دیگر جریانات جویا می‌شود. همچنین می‌داند که ایران در دوره تاریخی مهمی در سطح بین‌المللی است از یک سو توافق هسته‌ای هست از یک سو روابط کشورهای همسایه و مشکلات اقتصادی.

المیادین با اشاره به وضعیت افغانستان و رفتار آمریکا در این کشور و تحرکات ترکیه و طالبان پرسید و احمدیان گفت، صدای تفنگ به مجرد خروج آمریکا از افغانستان بلند شده است. آمریکا می‌خواهد طوری این کشور را ترک کند که به ثبات نرسد چرا که سبب مشغولیت ایران و آزار روسیه و چین خواهد شد. در توافق آمریکا با طالبان ذکری از دولت نشده است. ضمیمه این توافقنامه محرمانه است. آمریکا امور را رها کرد تا وضعیت افغانستان هر روز بدتر شود... در مقابل ایران یک هفته پیش گفت‌وگوهای بین‌الافغانی را در تهران برگزار کرد و دو طرف [نمایندگان دولت و طالبان] درباره آینده افغانستان گفت‌وگو کردند.

احمدیان در ادامه با انتقاد از سیاست ایران‌هراسی آمریکا در منطقه گفت، اینکه آمریکا از ایران غولی می‌سازد و با آن کشورهای منطقه را می‌ترساند، سیاست سال‌های گذشته آمریکاست. واقعیت این است که راهبرد دولت قبلی آمریکا در مقابل ایران و متحدانش شکست خورده. آمریکا ایران، لبنان، عراق و سوریه را تحریم کرده و یمن را از طریق عربستان محاصره کرده. همه این اقدامات در یک چارچوب است. لذا در لبنان برخی رسانه‌های نزدیک به آمریکا می‌گویند که لبنان می‌خواهد ایرانی شود؟ این سیاست آمریکاست. دولت جدید آمریکا هم سرگردان است و دنبال جمع کردن این شکست در منطقه است. وضعیت اسرائیل هم در این اوضاع مهم است. یک دولت افراطی آن رفت و دولت افراطی‌تر دیگری سر کار آمده است. اما توازن قوا به سود دشمنان اسرائیل یعنی همان محور مقاومت است. برای همین است که ما در اسرائیل شاهد دولت افراطی‌تر هستیم در حالی که بر اساس شکست‌های متراکم، ‌ آمریکا در حال خروج از منطقه است.

احمدیان در پاسخ به سوالی درباره هر گونه جنگ احتمالی آمریکا یا رژیم صهیونیستی در منطقه تأکید کرد که ایران از متحدانش حمایت خواهد کرد زیرا این راهبرد کلی جمهوری اسلامی است. ایران اعلام کرده که هر کس مقابل رژیم صهیونیستی یا آمریکا بایستد از او حمایت می‌کند. شما می‌بینید که ونزوئلا عضو محور مقاومت نیست و در منطقه ما هم نیست اما ایران از آن حمایت می‌کند چون مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    11 2
    آمریکا هیچ غلطی نمیکنه ۱- پایگاهشونو زدیم هیچ غلطی نکردند ۲- پهپادشونو زدیم به غلط کردن افتادند ۳- کشتی شونو توقیف کردیم هیچ کاری نکردند ۴- نفتکش انگلیسی توقیف شد به غلط کردن افتادند ۵- تو عراق و سوریه داعش و دست نشانده هاشو نابود کردیم هیچ نگفتن ۶- مناطق اشغالی لبنان و غزه رو آزاد کردند حزب الله کمک های آمریکا اثری نداشت در یاری اسرائیل ۷- بهترین سلاح هارو به عربستان داد یمن شکستش داد ۸- ۴۳ ساله میخواد نظامو سرنگون کنه فهمیده شکست خورده ۹- سفارت شون اشغال شد کاری نکردن ۱۰- دارن التماس طالبانو میکنن و از افغانستام خارج شدن این لیست بروزرسانی میشود اگرم بگید اقتصادی خواستم بگم : امثال شما با مذاکره شکست دادین ایرانو آمریکا هیچ غلطی نکرد تمام ..............
    • اکبر IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      1 0
      متاسفانه همین ساده اندیشی ها و دست کم گرفتن دشمن باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیر برای ایران کرده. از شاخص ترین موارد، شهادت سردار سلیمانی بود که ما فکر میکردیم آمریکا جرات نداره مستقیما اقدام به ترور سردار سلیمانی کنه اما دیدیم که اینکار رو کرده ترامپ دیوانه علنا اعلام کرد که این ترور با دستور اون انجام شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس