کد خبر 1245876
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶
روسیه

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با هشدار درباره مواضع مداخله‌جویانه آمریکا درباره کوبا هشدار داد، واشنگتن به دنبال سناریوی برقراری ایجاد یک انقلاب رنگی در این کشور آمریکای لاتین است.

به گزارش مشرق، همزمان با تشدید اظهارنظرهای مقام‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکایی درباره لزوم حمایت از «معترضان در کوبا»، سخنگوی دستگاه دیپلماتیک روسیه درباره تدارک واشنگتن برای ایجاد یک «انقلاب رنگی» هشدار داد.

«ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز پنجشنبه (امروز) بار دیگر از موضع آمریکا درباره اعتراضات اخیر در کوبا و مداخلات واشنگتن بشدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در روز یکشنبه هفته جاری در شهرهای کوبا هزاران نفر ضمن برپایی تجمع خواستار برگزاری انتخابات و حل مشکلات معیشتی و اقتصای این کشور شدند. در پاسخ به این اقدام، طرفداران دولت و حزب کمونیست این کشور هم در حمایت از دولت تظاهرات کردند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به مواضع مداخله جویانه آمریکا در کوبا هشدار داد، واشنگتن در تلاش برای پیش بردن سناریوی «انقلاب رنگی» در کوبا است.

ماریا زاخاروا اعلام کرد، آمریکا سابقه طولانی از ایجاد ساختگی اوضاع حاد اقتصادی و اجتماعی در دیگر کشورها از طریق تحریم‌ها و دیگر ابزارهاست و سپس به نظام‌های حاکم آن کشورها اتهام می‌زند، موضوعی که هم اکنون در کوبا صادق است.

این مقام مسکو از واشنگتن خواست، در امور داخلی کوبا دخالت نکند و به به کوبایی‌ها اجازه بدهد خودشان درباره کشورشان تصمیم گیری کنند.

به گفته زاخاروا، آمریکا اگر واقعا نگران وضعیت انسانی در کوبا است و می‌خواهد به این کشور کمک کند، می‌توانند این کار را با برداشتن محاصره کوبا شروع کنند؛ محاصره‌ای که تقریبا تمام جامعه بین‌المللی از ابتدا آن را تقبیح کرده‌اند».

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، «کوبا در حال حاضر تحت محاصره اقتصادی آمریکا قرار دارد، محاصره‌ای که در دهه ۱۹۵۰ اعمال شد و همچنان ادامه دارد».

ماه گذشته میلادی در رای گیری انجام شده در مجمع عمومی سازمان ملل، ۱۸۴ کشور به قطعنامه محکومیت محاصره کوبا توسط آمریکا رای مثبت دادند اما واشنگتن به این مصوبه رای منفی داد.

طب روزهای اخیر و همزمان با تداوم مواضع مداخله‌جویانه آمریکا درباره اعتراضات اخیر در کوبا، وزیر خارجه این کشور آمریکای لاتین هشدار داده بود که واشنگتن در تدارک برای اقدام نظامی است

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس