کد خبر 1245850
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳
پوتین

رئیس جمهور روسیه به مقامات این کشور دستور داد تا اقدامات حمایتی لازم خود را برای کمک به بلاروس در جهت خنثی کردن تحریم‌های غرب انجام دهند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دولت این کشور دستور داد تا اقدامات حمایتی خود به بلاروس را در دستور کار خود قرار داد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: رئیس جمهور به دولت دستور داده تا هیچ گونه کمکی از بلاروس دریغ نشود تا تحریم‌های کشورهای غربی تاثیری در روند اداره این کشور نداشته باشد.

او اضافه کرد: حمایت از بلاروس در برابر چنین تحریم‌های خفه کننده‌ای در دستور کار است.

 ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در دیدار با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی خود اعلام کرد که بلاروس شریک بزرگ و قابل اعتماد روسیه در حوزه اقتصادی می‌باشد و تجارت بین دو کشور در حال رشد است.

پیش از این ولادیمیر مکی، وزیر امور خارجه بلاروس اعلام کرده بود مقامات این کشور  چشم‌انداز خوبی را برای آینده اتحاد بلاروس با متحد اصلی خود، روسیه، متصور هستند.

به گفته مکی، روابط سیاسی، تجاری، اقتصادی، بشردوستانه و نظامی روسیه و بلاروس طی گفتگوهای  سیاسی اخیر شکوفا شده است.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم پس از مذاکرات با ولادیمیر مکی، همتای بلاروسی خود گفت: مسکو و مینسک نگران سیاستی هستند که اتحادیه اروپا در قبال روسیه و بلاروس دنبال می‌کند.

اتحادیه اروپا  برای اولین بار تحریم‌های گسترده اقتصادی خود علیه بلاروس را اعمال کرد. این اقدامات شامل ممنوعیت واردات کالا یا تجارت با اتحادیه اروپا در شرکت‌های بلاروسی در بخش‌هایی از جمله بانکداری، فرآورده‌های نفتی و صادرات اصلی این کشور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس