کد خبر 1245645
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۴
مقایسه نیسان مورانو با کیا اسپورتیج EX+ مشخصات فنی

مشخصات فنی نیسان مورانو و کیا اسپورتیج EX در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

به گزارش مشرق، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، نیسان مورانو با کیا اسپورتیج EX است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامترهایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی نیسان مورانو:

نیسان مورانو، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۳۵۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۶۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۳۶ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه نیسان مورانو با کیا اسپورتیج EX+ مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده xTronic استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۸۴ لیتر است.

مقایسه نیسان مورانو با کیا اسپورتیج EX+ مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم برقی در عمق و ارتفاع و دارای حافظه، آینه‌های تاشو برقی با حافظه، آینه الکتروکرومیک، صندلی برقی راننده با حافظه، صندلی برقی سرنشین جلو، صندلی‌های تاشو عقب برقی، سنسور جلو وعقب، دوربین عقب، درب صندوق عقب برقی، استارت دکمه‌ای، کامپیوتر راننده، گرمکن شیشه عقب با تایمر، سنسور باران، سیستم کنترل دینامیک خودرو VDC، سیستم کنترل هرزگردی TRC اشاره کرد.

مقایسه نیسان مورانو با کیا اسپورتیج EX+ مشخصات فنی

معرفی کیا اسپورتیج EX:

کیا اسپورتیج EX، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۶۵۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۴۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه نیسان مورانو با کیا اسپورتیج EX+ مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۵ لیتر است.

مقایسه نیسان مورانو با کیا اسپورتیج EX+ مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می‌توان به سنسور عقب، کروز کنترل اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد.

مقایسه نیسان مورانو با کیا اسپورتیج EX+ مشخصات فنی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    2 1
    از اینها دورنگشم میدن بیرون؟
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    چی میشد میتونستیم یکی اینها رو بخریم
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    5 0
    مقایسه ماشینهای کره ای با ژاپنی درست نیست خصوصا نیسان موجود بی نظیری است
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    4 0
    ما که میتونیم بخریم ولی کیا قابل مقایسه با نیسان نیس. نیسان یه چیز دیگه ست
  • KR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    5 0
    برا چی ماشین های بیست سال پیش رو به مردم معرفی می کنید؟
  • سعید IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    4 0
    تا مورانو سوار نشید نمیتونید قضاوت کنید من تویوتا پرادو سانتافه سورنتو داشتم ولی چند ساله مورانو سوار شدم حقیقتا بی نطیره بایست جایزه میزاشتن واسه هر کی بتونه این ماشینو خراب کنه
  • بوفالوی عجیب IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    1 0
    با عرض ادب و احترامات فروان این نیسانه ماشین انژکتوری است یا کاربراتوری ، سوخت این ماشین گازوئیل است یا بنزین و شیشه پاک کن عقب هم دارن و اگه خدایی نکرد بنزین تمام کنه چراغ بنزین کی روشن میشه چندتا با چراغ روشن بنزین میشه روند و فرمانش تا میشه ، سایز چرخهاش چنده و رینگ معمولی است یا آلومینیومی ، دورش چرا نوار نداره ، ضبط کارخونه است امپی تری هم باز میکنه .با تشکر
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    5 0
    کابین اسپورتیج شبیه کابین نیسان زامیاد و پادرا است و از نظر مشخصات فنی در مقابل مورانو تقریبا چیزی برای عرضه نداره نیسان خودروی سگ جانی است
  • اکبر IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    3 0
    صنعت خودرو ژاپن بهتره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس