کد خبر 1245286
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
وابستگی ۸۰ درصدی نهاده‌های دامی به واردات/ عدم تأمین به‌موقع ارز توسط بانک مرکزی

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: بانک مرکزی با منابع محدود ارز شده و در تأمین ارز با مشکل مواجه شده است و بیش از ۸۰ درصد نهاده دامی وابسته به واردات است.

به گزارش مشرق، مجید موافق قدیری درباره تخصیص ارز و ترخیص نهاده‌های دامی گفت: تخصیص به‌موقع توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود اما تأمین ارز توسط بانک مرکزی به‌موقع انجام نمی‌شود.
رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: احساس می‌کنیم به دلیل اینکه فروش نفت کم شده بانک مرکزی با منابع محدود ارز روبرو است بنابراین در تأمین ارز با مشکل مواجه است و چون بیش از ۸۰ درصد نهاده دامی  وابسته به واردات است.
وی افزود: به دلیل اینکه نهاده دامی مستقیم به مصرف دام زنده می‌رسد نسبت به دام زنده نمی‌شود بی‌تفاوت باشیم و اهتمام جدی نداشته باشیم بنابراین این انتظار از سیاست‌گذار اقتصادی مخصوصاً وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار را داریم که بانک مرکزی را مجاب کنند تا در تأمین و عرضه شرکت‌های واردکننده اهتمام جدی داشته باشد.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    وابستمون کردند حضرات
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    0 0
    بگذارند با ارز نیما بیاد گران شدن بهتر از نبودن است چند روز برق صنایع قطع شده سیمان و فولاد گران شده کمبود بدتر از ارز گران است ارز ۴۲۰۰ را به زباله دان بیندازید که خیری که نداشته شر هم داشته هم به مصرف کننده نمیرسد هم کسری بودجه را زیاد میکند بگذارند تاجرها خودشان وارد کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس