کد خبر 1244996
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
آکادمی کیا

مدیر آکادمی باشگاه پیکان ابعاد جدیدی از پرونده جنجالی بازیکن آکادمی کیا را افشا کرد.

به گزارش مشرق، کمیته انضباطی هیات فوتبال تهران مدتی قبل با تایید صغر سنی بازیکنی به نام محمد صدرا طاهر اسمعیل (استفاده برادر بزرگتر از شناسنامه برادر کوچکتر) ، امتیازات  تیم آکادمی کیا در بازی های رو در رو مقابل شاکیان پرونده این بازیکن را کسر کرد تا قهرمانی این تیم در رده نوجوانان پس گرفته شده و تیم استقلال به عنوان قهرمان معرفی شود.

با این وجود پس از اعاده دادرسی آکادمی کیا، کمیته استیناف هیات فوتبال روز گذشته تشکیل شد و پرونده  محمد صدرا طاهر اسمعیل و تست استخوانی نامبرده را بررسی کرد. آزمایشگاهی که در گذشته  از محمدصدرا تست گرفته و سن شناسنامه ای و سن استخوانی وی را تائید کرده بود، این‌بار تست استخوانی محمدصدرا به عنوان بازیکن زیر ۱۵ سال تایید نکرد  و جواب تست استخوانی جدید را در اختیار کمیته استیناف قرار داد.

سیامک رحیم‌پور، مدیر آکادمی باشگاه پیکان و یکی از شاکیان این پرونده درباره نظر اخیر کمیته استیناف هیات فوتبال اظهار داشت: قبل از برگزاری جلسه استیناف  برخلاف درخواست شاکیان پرونده برای گرفتن تست DNA از این بازیکن، به هر دلیلی اعلام کردند ابتدا اجازه بدهید از وی تست استخوانی گرفته شود و سپس سراغ تست DNA  برویم. 

بیشتر بخوانید:

سن بازیکن آکادمی کیا تأیید شد؛ شاکیان درخواست آزمایش DNA کردند +نامه

وی ادامه داد: در جواب تست تراکم استخوانی کلمهVI یا همان گرید شش درج شده است که طبق اطلاعات پزشکی، این گرید مربوط به افراد بالای ۱۸ سال است. اما در پایین جواب آزمایش به نظر می‌رسد با برخی شیطنت ها و خوش خدمتی‌ها سن بازیکن را بین ۱۶ تا ۱۷ سال درج کرده و تلاش صادقانه مجموعه آزمایشگاه سهروردی را با این کار زیر سوال بردند. در واقع با این کار قصد داشته اند اذهان را از گرید شش دور کرده و سن بازیکن را به سمت ۱۷-۱۶ سال ببرند. هرچند همین سن هم با سن شناسنامه ای وی یعنی ۱۴ سال تفاوت دارد. 

کاپیتان سابق تیم ملی ایران و مدیر فعلی آکادمی باشگاه پیکان تصریح کرد: آنچه شنیدیم این است که محمدرضا طاهر اسمعیل که برخی  مدعی بودند در عمرش فوتبال بازی نکرده و در بنادر  جنوب شاغل بوده و فوتبال بازی نکرده ، سال ۹۴  قراردادی را در دفاتر هیات فوتبال امضاء کرده است. این  آزمایش هم مشخص می‌کند تست تراکم استخوانی بازیکن آکادمی کیا گرید شش بوده و وی بالای ۱۸ سال داشته که از  لحاظ قانونی با ۱۴ سال تفاوت فاحشی دارد.

رحیم‌پور تصریح کرد: اکنون باشگاه‌های شاکی درخواست دارند حتما تست DNA انجام شود تا مشخص شود فردی که شناسنامه‌ای به اسم محمدرضا طاهر اسمعیل گرفته چه شخصی است و چه نسبتی با خانواده طاهر اسمعیل دارد. البته در همین  آزمایش ذکر شده فردی که تست داده مجوز بازی در مسابقات زیر ۱۷ سال را ندارد. البته انجام تست دی ان ای مشخص خواهد کرد که محمدرضا طاهر اسمعیل واقعی کیست.

وی افزود: اکنون که تفاوت سن شناسنامه ای و سن استخوانی مشخص شده، برخی معتقدند گویا فردی خارج از این خانواده آمده شناسنامه‌ای گرفته و خودش را محمدرضا معرفی می‌کند و با انجام تست DNA کاملا مشخص می‌شود آیا این فردی که برایش شناسنامه گرفته اند با محمدرضا و محمد صدرا طاهر اسمعیل نسبت خانوادگی دارند؟ اگر ثابت شود DNA این فرد با خانواده طاهر اسمعیل یکسان نبوده  مدارک دولتی به شکل وحشتناکی زیر سوال می رود.البته شاکیان معتقدند تمام بازی‌هایی که محمدصدرا بازی کرده است را باید سه بر صفر کنند.

مربی سابق تیم استقلال اضافه کرد: پس از انجام تست DNA  و بررسی های لازم، رای در آینده صادر خواهد شد.

 فوتبال پایه همچنان منتظر رای پرونده جنجالی +سند

همچنین دوام، عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال هم درباره آخرین وضعیت پرونده در این کمیته اظهار داشت: با وجود دریافت تست تراکم استخوان، ابهام دیگری در این پرونده وجود دارد و به همین دلیل تاکنون رای قطعی صادر نشده است. به این دو برادر و همچنین پدرشان اعلام کرده ایم تست DNA بدهند و با توجه به اینکه آنها اکنون در مشهد حضور دارند اگر هفته آینده تست بدهند، احتمال دارد حدود دو هفته پس از مشخص شدن جواب تست، نظر نهایی خود را اعلام کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس