تحقیقات درباره جعل هویت؛ بازیکنی متولد ۱۹۹۰ که مادرش ۱۹۸۵ فوت کرد!

کنفدراسیون فوتبال آفریقا(کاف/CAF) تحقیقات خود درباره دستکاری شناسنامه و تغییر سن یک بازیکن تیم ملی گابن را آغاز کرد.

به گزارش مشرق، گولور کانگا، بازیکن تیم ملی فوتبال گابن مدعی است که در سال ۱۹۹۰ متولد شده اما تحقیقات نشان داده که مادر او در سال ۱۹۸۵ فوت کرده و شائبه ایجاد شده درباره دستکاری شناسنامه باعث شده است که کنفدراسیون فوتبال آفریقا تحقیقات دراین‌باره را آغاز کند.

از جمله مواردی که در این تحقیقات مورد بررسی و راستی‌آزمایی قرار خواهد گرفت، می‌توان به جعل اسناد هویتی و تغییر سن به ۳۲ سال اشاره کرد.

کانگا در پست هافبک هجومی برای تیم ستاره سرخ بلگراد و تیم ملی گاین بازی می‌کند. او اصالتا زاده کنگو است، با شکایت فدراسیون فوتبال این کشور علیه فدراسیون گابن به دلیل استفاده از بازیکنی جاعل، تحت تحقیقات کاف قرار گرفته است.

فدراسیون فوتبال کنگو بر این باور است که کانگا که براساس اطلاعات درج‌شده در روادیدش متولد اول سپتامبر ۱۹۹۰ در اویم(شهری در گابن) است، در واقع، کایکو کایکو کیانگانا نام داشته و پنج اکتبر ۱۹۸۵ در کینشاسا واقع در جمهوری دموکراتیک کنگو به دنیا آمده است.

این فدراسیون همچنین اعتقاد دارد که این بازیکن همزمان با پیوستن به تیم دسته دومی GBI گابن، شناسنامه خود را دستکاری کرده است.

در صورت اثبات جرم، فدراسیون فوتبال گابن با اتهامات جعل سند مرتبط بازیکن تیم ملی این کشور و نقض قوانین فیفا در ارتباط با تغییر ملیت روبه‌رو خواهد شد. این تخلفات می‌تواند به حذف تیم ملی گابن از جام ملت‌های ۲۰۲۳ آفریقا به میزبانی کامرون و محرومیت از حضور در دو دوره بعدی همین تورنمنت منجر شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AU ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
    1 1
    شاید اشتباه چاپی رخ داده و بازیکن متولد 1390 شمسی بوده و مادرش هم متولد 1285 شمسی بوده که این یک مسئله طبیعی هست که معلوم است مادر واقعا از پسرش بزرگتر بوده یک احتمال هم این هست که فرزند خیلی دیرتر از 9 ماه به دنیا اومده و بجای 9 ماه بعد از 5 سال تو قبر مادرش به دنیا اومده و شخصی که از قبرستان رد میشده صدای بچه را شنیده و نجاتش داده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس