کد خبر 1244981
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸
۹ پرسپولیسی به استقلال گل زده اند/ از نیمکت سرخ تا ۲ گل مهاجم جوان

وضعیت آخرین گلزن دربی برای بازی پنجشنبه مشخص نیست و ممکن است عیسی به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست بدهد.

به گزارش مشرق، پرسپولیس و استقلال در مهم ترین بازی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی پنجشنبه به مصاف هم می روند. دیداری فوق العاده حساس که برنده آن گام بلندی به سمت قهرمانی در جام حذفی بر می دارد. در بین اعضای پرسپولیس ۹ نفر سابقه گلزنی به استقلال را طی سال های گذشته در کارنامه دارند که ۳ نفر از آن ها از اعضای کادر فنی و مدیریتی این تیم هستند.

در همین ارتباط بخوانید:

۵ بازیکن ویژه استقلال برابر پرسپولیس

افشین پیروانی: کاپیتان سابق سرخ پوشان و مدیر فعلی پرسپولیس سابقه زیادی در دربی ها دارد. پیروانی با ۱۸ حضور در دربی به عنوان بازیکن یکی از باسابقه ترین ها به حساب می آید. افشین در دربی فینال جام حذفی که سال ۷۸ برگزار شد توانست گل دوم و قهرمانی پرسپولیس را به ثمر برساند و جزو گلزنان این بازی مهم محسوب می شود.

کریم باقری: اسطوره فوتبال ایران یکی از اعضای کادرفنی پرسپولیس طی سال های اخیر بوده است. کریم که در زمان فوتبالش همواره جزو خوب های دربی بود یکبار سابقه گلزنی در دربی را دارد و یکی از قشنگ ترین گل های تاریخ دربی را وارد دروازه استقلال کرد. در دربی رفت لیگ نهم بازی دو تیم می رفت با نتیجه یک بر یک به پایان برسد ولی ناگهان باقری با یک شوت دیدنی در دقایق پایانی توانست دروازه وحید طالب لو را باز کند و باعث پیروزی تیمش شود.

یحیی گل محمدی: سرمربی موفق پرسپولیس به عنوان بازیکن ۸ بار دربی را تجربه کرد. یحیی با اینکه یک مدافع آخر بود ولی گل های مهمی در دوران فوتبالش به ثمر رساند که گلزنی در دربی هم شامل آن می شود.در بازی برگشت لیگ دوم حرفه ای و در جریان برتری دو بر یک پرسپولیس مقابل استقلال یحیی توانست گل اول تیمش را وارد دروزاه رقیب سنتی کند.

سیدجلال حسینی: کاپیتان پرافتخار سرخ پوشان ۱۴ بار در دربی به میدان رفت و با توجه به آمادگی که دارد می تواند این تعداد را بیشتر کند. سید جلال در جریان شکست ۳ بر ۲ پرسپولیس مقابل استقلال در لیگ شانزدهم موفق شد گل دوم تیمش را به ثمر برساند که طبیعتا خاطره ای تلخ برای سید جلال محسوب می شود.

احمد نوراللهی: شماره ۸ سرخ ها در دربی هایی که به میدان رفته همواره جزو بازیکنان تاثیرگذار تیمش بود. احمد در لیگ هجدهم و در دربی برگشت موفق شد تک گل ۳ امتیازی پرسپولیس را باضربه سر به ثمر برساند تا گلزنی در مهم ترین بازی فوتبال باشگاهی ایران را تجربه کند.

۹ پرسپولیسی به استقلال گل زده اند/ از نیمکت سرخ تا ۲ گل مهاجم جوان

وحید امیری: آچار فرانسه پرسپولیسی ها تا به حال ۸ بار دربی بزرگ پایتخت را تجربه کرده است. وحید در بازی رفت همین فصل توانست برای تیمش در دربی گلزنی کند هرچند تیمش در این بازی نتوانست به پیروزی برسد. به طور حتم یحیی گل محمدی روی درخشش امیری در بازی پنجشنبه حساب ویژه ای باز کرده است و این بازیکن می تواند مهره تاثیرگذاری در این دیدار باشد.

امید عالیشاه: کاپیتان دوم قرمزها با وجود سابقه زیادی که در این تیم دارد ولی تنها ۸ بار در دربی به میدان رفته است. امید همواره در دربی ها نمایش های خوبی داشته و جزو مهره های تاثیرگذار تیمش بوده است. عالیشاه در لیگ چهاردهم و در جریان پیروزی دو بر یک پرسپولیس مقابل استقلال توانست گل برتری تیمش را بزند. گفتنی است امید در همان بازی از زمین اخراج شد.

عیسی آل کثیر: وضعیت آخرین گلزن دربی برای بازی پنجشنبه مشخص نیست و ممکن است عیسی به دلیل مصدومیت این دیدار را از دست بدهد. آل کثیر که مدت زیادی محروم بود در بازی برگشت همین فصل برای اولین بار دربی پایتخت را تجربه کرد و در اولین بازی خود با پیراهن پرسپولیس  در مقابل استقلال موفق شد گل ۳ امتیازی بزند.

مهدی عبدی: شاید باورش سخت باشد ولی مهدی عبدی بهترین گلزن بین بازیکنان فعلی پرسپولیس در دربی به حساب می آید. مهاجم جوان سرخ پوشان که به احتمال زیاد دربی پیش رو را از روی نیمکت آغاز خواهد کرد تا به حال دو بار در دربی موفق به گلزنی شده است. عبدی هم مثل آل کثیر در اولین دربی خود که بازی رفت لیگ نوزدهم بود موفق به زدن گل ۳ امتیازی در دربی شد. همچنین این بازیکن در بازی رفت این فصل و در جریان تساوی ۲ بر ۲ دو تیم گل اول تیمش را وارد دروازه رشید مظاهری کرد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس