یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت، در عملیات انجام شده در «البیضا» به نام «النصر المبین» مناطق گسترده‌ای آزاد شده و صدها تکفیری کشته یا زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (سه شنبه) بیانیه‌ای درباره عملیات نیروهای مسلح یمن در «البیضاء» (در مرکز یمن) قرائت کرد.

بر اساس گزارش «المسیره»، وی گفت، در پاسخ به تجاوزات عناصر داعش و القاعده در البیضاء با پشتیبانی کشورهای ائتلاف متجاوز، عملیات «النصر المبین» انجام شد.

سریع اعلام کرد: در این عملیات تمام مناطقی که دشمن آن را اشغال کرده بود، بازپس گرفته شد  و مناطق گسترده‌ای از شهرهای الزاهر و الصومعه آزادسازی شد.

وی در ادامه تصریح کرد، مقادیر زیادی اسلحه و مهمات به غنیمت گرفته شد و صدها تکفیری در این عملیات کشته یا زخمی شدند.

سریع در ادامه گفت، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی تنها در ۷۲ ساعت توانسته‌اند به عملیات النصرالمبین فیصله دهند و آن را اجرا کنند.

وی تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن این دستاورد بزرگ را اعلام می‌کند تا بر میزان ارتباط میان گروه‌های تکفیریِ اجراکننده دستورکارهای آمریکا و ائتلاف متجاوز تاکید کند، آمریکا و ائتلاف متجاوز، گروه‌های مذکور را با دهها حمله هوایی پشتیبانی کردند.

وی ضمن قدردانی از نقش پررنگ اهالی و قبایل البیضاء، تأکید کرد، عملیات نظامی تا توقف حملات ائتلاف، رفع محاصره و آزادسازی همه خاک یمن ادامه دارد.

قرار است ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تصاویر و جزئیات بیشتری از ین عملیات طی روزهای آینده منتشر کند.

ارتش دولت مستعفی یمن (متحد ریاض) و متحدانش از یازدهم تیرماه عملیاتی نظامی موسوم به «النجم الثاقب» را در استان البیضاء واقع در مرکز یمن آغاز کرد و مانور تبلیغاتی زیادی بر روی آن داد اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند در یک ضد حمله به ائتلاف سعودی در این استان بخش‌های مهمی را در این جبهه پس بگیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس