به گزارش مشرق احمد نادری نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس در توئیتی نوشت: مصوبه اخیر شورای سنجش مبنی بر پذیرش داوطلبان ارشد از بین دانش‌آموختگان رشته‌ مرتبط، احتمالا آخرین تیر غلامی وزیر ضعیف و ناکاربلد علوم بر وضعیت آموزش عالی کشور است.

بخش هایی از دولت روحانی ماموریت خود را در ایجاد نارضایتی عمومی تعریف کرده اند. در وزارت علوم تحقیقات، فناوری، این ماموریت به که واگذار شده؟

واکنش نائب رئیس کمیسیون آموزش به مصوبه وزارت علوم

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    12 35
    این طرح کاملا درسته آقای نماینده. چرا کسی که کارشناسی ریاضی داره بهش اجازه میدن ارشد زبان یا مدیریت بگیره. مدرک کارشناسی باید با ارشد مرتبط باشه وگرنه انگار یک دیپلمه مستقیم اومده سر کلاس ارشد نشسته.
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      14 5
      اتفاقا کاملا اشتباه. انتخاب رشته در ایران در دوره دبیرستان کاملا از روی عدم آگاهیه تازه وقتی بچه ها وارد دانشگاه میشن میفهمند که اشتباه کردن. سیل عظیم کسانی که از رشته های مهندسی به علوم انسانی میان دلیلش همینه. چرا میخایید این مسیر اشتباه رو اجبار به ادامه اش کنید؟!! راهکار اینه که تعداد واحدهای پیش نیاز از حدود ۱۴واحد مثلا به ۳۰واحد یا دو ترم برسه.
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      2 4
      ۱۴:۱۴ - جوک گفتی هااااااااااااااااااااا. خخخخخخخخخخخخخخخ. زبان یک مهارت هست و همه باید مجهز بشن. لطفا اظهار نظر غیر کارشناسی نکن. اگه زبان خوندی (که بیسواد و بی مطالعه هستی و کاملا معلومه) باید بدونی نوام چامسکی ریاضیات دانشگاه MIT خونده بود و نظریه ژرف ساخت و گشتارها رو ارائه داد و به توسعه هوش مصنوعی کمک شایانی کرد. اخه چرا امثال شما باید حرف بزنین من موندم چی بگم. اون کسی هم که این طرح رو پیشنهاد کرده یه بیسوادی مثل شماست!!! والسلام.
    • به 17.39 GB ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      3 4
      اگر کسی اشتباه کرذه باید مجددا برود کنکور کارشناسی بدهد. اما حق ندارد وارد تحصیلات تکمیلی شود وقتی تحصیلات پایه را ندارد.
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    4 0
    البته این مصوبه معلوم نیست ولی چیزی که معلومه این دولت غرب زده کاری نمیکنه که موجب پیشرفت و ارتقا آموزش بشه سال به سال وضعیت رو سخت تر و فاصله آموزش رو طبقاتی تر میکنن مثلا همین مصوبه اخیر شورای عالی درباره کنکور یا .....اینا عدالت آموزشی رو نابود کردن اینو من روستایی که دارم تو منطقه محروم زندگی میکنم چشیدم.هر کاری کنن یه ضرر به کشوره مثل حذف گرایش های هسته ای در مقطع دکترا توسط همین دولت
  • مهدی IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    3 16
    به عنوان یک استاد دانشگاه میگم این کار درسته. الان دانشجویی دارم با لیسانس مدیریت بازرگانی داره ارشد برق می گیره. من چطوری این دانشجو را که الفبای مهندسی نمیدونه چه برسه به برق بیارمش تو خط؟ اخه این چه وضعشه؟ چرا ول کردید همه چیز رو و دانش و علم را به گند کشیدید؟
    • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      1 3
      پس شما استاد نیستی اقای محترم. من متخصص میگم این طرح به واقع غلطه! سطح کنکور ارشد رو سخت کنند تا افراد با مطالعه و باسواد وارد بشن! این چه کاریه ! مثل بسیاری از طرحهای دولت نامتخصص جناب شیخ حسن خیلی از گرایشها بهم ربط دارند . مثلا در گرایش نوروسایکولوژی بچه های بیولوژی بسیار موفق تر از کسانی هستند که لیسانس روانشناسی عمومی یا بالینی خوندن که بسیار از مبانی عصب شناختی رو نمیشناسن ! فلسفه الهیات ادبیات و جامعه شناسی بهم مرتبطند! علوم مهندسی بهم مرتبطند.
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      2 1
      مهدی باید ورود به تحصیلات تکمیلی سخت بشه همین! لیسانس رو اگر اسون کردند. باید ورود به ارشد سخت بشه. وقتی خود شما و همکاران محترم تو دانشگاه و شعبه خودتون درخواست تاسیس ارشد رو میدین تا امتیاز پر کنید این فاجعه هست. چرا انقدر مجوز تاسیس ارشد به هر کوی و برزنی میدن؟؟؟؟ شماها هم بدتون نمیاد دو امتیاز بابت راهنمایی مفت داشته باشید تراز پایه سالانه راحت یا سه پایان نامه پر شه! لطفا این حرفهای بی اساس رو بگذارین کنار !
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      6 3
      ۱۷:۳۱ احتمالا دانشگاه آزاد درس میدی!
    • دروغگو IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      8 4
      تو استاد دروغ هستی
    • GB ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      3 0
      این استاد کاملا راست گفته است. دانشکاه آزاد هم نیست. الان بسباری از دانشگاههای دولتی شهرستانها همین مشکل را دارند.
    • GB ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      دانشگاهها مجبورند ظرفیت زیاد کنند چون طبق آیین نامه کثیف ارتفای اساتید لازم است آنها هر چه بیشتر دانشجوی ارشد و دکتری فارغ التحصیل کنند تا ارتقا بگیرند و تبدیل وضعیت شوند. پس ناچار به جذب بی سواد ترین دانشجوها با پایین ترین درصدها تن می دهند. اگر کسی واقعا می خواهد مشکل را ریشه ای حل کند این آیین نامه ارتقای اساتید که عامل همه بحران های فعلی در دانشگاهها است را حذف کند.
  • مسعود IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 6
    این طرح کاملا درسته نه یک مهندس برق در روانشناسی موفقه و نه یک روانشناسی در مهندسی برق ..اگر با ۱۴ واحد معادل لیسانس اون رشته بشه چرا کارشناسی ۴ سال طول بکشه .اونم کاهشش بدیم به یک ترم ۱۴ واحدی !!!
    • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      1 0
      این طرح غلطه چون اجازه نمیده گروه های هم خانواده هم وارد دوره های جدید بشن. بله مهندسی و علوم انسانی منفک هستن. اما علوم انسانی بسیار بهم مرتبطن. اما این طرح بچگانه بدون تعقل و تشریح مطلب مطرح شده!
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    1 0
    خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا یا یک سری بخیل و نادان برای بچه های مردم تصمیم می گیرن. جالبه بدونین بسیاری از نظریه پردازهای معروف ، لیسانس مرتبط با ارشد و یا دکترای مرتبط نداشتند. اصولا بینا رشته ای فکر کردن مولد نظریه های جدیده. بله قبول دارم. گاه دو گرایش پرت هستند و اشتراکات کمی دارند . اما در علوم انسانی کلیه گرایشها از نظریات هم قطعا بهره می برند و یا در مهندسی هم همینطور هست. این طرح فاجعه عقلانییییییییییییییییییییییییییییی است! فاااااااااااااااااااااااجعه اقای وزیر مثلا علوم مملکت!!!!!!
    • GB ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
      0 0
      لابد با همین نظریه پردازیها دنیا به این روز انداختند!! البته آنها حداقل به برکت کلاس کنکور و دوپینک تغییر رشته ندادند.
  • مهدی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 0
    اقای 20: 25 سطح کنکور ارشد رو سخت کنند؟ مگه با چهار تا تست زدن که همه میدونیم و میدونید که توی روشهای تست زدن هیچ مفهومی به فراگیر منتقل نمیشه دانشجو می تونه در عرض چند ماه بیش از صد واحد تخصصی رو بفهمه؟ این آدم در عرض چند ماه با اون روشهای کلک تست زنی شد آدم با سواد؟ این که شما میگی در فلان رشته خاص دانشجویانی که از رشته دیگری می ایند موفق تر ند خوب این قابل بررسی هستش میشه برای این رشته خاص این کار انجام بشه نه اینکه در رو باز کنی هر کسی به فرض اینکه کنکور خوبی داده بیاد پیر استاد رو در بیاره و استاد مجبور بشه از اول ابتدایی یادش بده. من این ها رو با پوست و گوشتم لمس کرده ام اگر شما از دور میبینی. اگر بخواهی این طور حساب کنی رشته هوافضا هم با تخصص قلب و عروق مرتبط هستش و هر دو با روانشناسی بالینی مرتبطند. این طور نیست
  • مهدی IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 0
    آقای 30 20 : انکار نمی کنم که ما و همکاران دنبال دانشجوی ارشد هستیم ولی دانشجوی خوب نه هردانشجویی. دانشجویی که فلان رشته غیر مرتبط خونده الان هم شاغل و متاهل هستش و حال درس خوندن نداره و اومده برای افزایش حقوق و جایگاه شغلی مدرک بگیره مایه عذاب و سرطان و شر دنیا و اخرت استاد هستش.
  • مهدی IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 0
    اقای 20:32 خیر دانشگاه آزاد نیستم. فرض که باشم مگه استاد دانشگاه آزاد استاد نیست؟ ایراد از استاد نیست آقای محترم حتی از دانشجو هم نیست. اشکال از سیستم مریضی است که شما را به بی ادبی و گستاخی مبتلا کرده و جایگاه علم و دانش و کار و تولید را به اینجا رسانده وگرنه چرا باید متقاضی رشته های فنی مهندسی یک پنجم پزشکی باشد؟ چر ا فارغ التحصیلان فنی مهندسی مجددا برای کنکور تجربی امتحان می دهند؟
  • مهدی IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
    1 0
    21:34 مودب باشید اقا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس