کد خبر 1244120
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
جوکوویچ

مرد شماره یک تنیس جهان با فتح سومین گرنداسلم فصل، در جدول رکوردداران قهرمانی در گرنداسلم‌های این رشته ورزشی در کنار دو رقیب اصلی‌اش قرار گرفت.

به گزارش مشرق، نواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان با شکست متئو برتینی در فینال رقابت‌های ویمبلدون، فاتح سومین گرنداسلم فصل شد.

این ستاره سوئیس در حالی که ست اول مسابقه را با نتیجه ۷-۶ به حریف ایتالیایی خود واگذار کرده بود، ست‌های بعدی را به ترتیب با نتایج ۶-۴، ۶-۴ و ۶-۳ برد و برای ششمین بار قهرمان ویمبلدون شد. اما اتفاق مهمتری که این مرد صرب با دفاع از عنوان قهرمانی‌اش انجام داد، رسیدن به رکورد ۲۰ قهرمانی در گرنداسلم‌ها بود که سبب می‌شود او در کنار رافائل نادال و راجر فدرر به عنوان دارندگان بیشترین تعداد قهرمانی در ۴ تورنمنت اصلی رشته تنیس قرار بگیرد.

جوکوویچ پیش از این در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ قهرمان ویمبلدون شده بود. او حالا دو قهرمانی دیگر می‌خواهد تا در کنار فدرر به عنوان پرافتخارترین تنیسور در تاریخ ویمبلدون قرار بگیرد.

«نوله» که دو گرنداسلم نخست فصل جاری را در استرالیا و فرانسه را هم برده است، دو ماه دیگر این شانس را دارد که با فتح آخرین گرنداسلم فصل (اوپن امریکا)، ضمن افزایش تعداد قهرمانی‌هایش در گرنداسلم‌ها به عدد ۲۱ کاری را انجام دهد که حتی نادال و فدرر هم انجام نداده‌اند و آن فتح تمامی گرنداسلم‌های یک فصل تنیس است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس