حمله تروریستی به دکل برق عراق

سخنگوی دفتر سیاسی جنبش «صادقون» عراق گفت: داعشی ها و بعثی ها دکل های برق عراق را منفجر کرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از بغداد الیوم، «محمود الربیعی» سخنگوی دفتر سیاسی جنبش «صادقون» عراق سخنانی را در خصوص انفجارهای دکل‌های برق این کشور طی هفته‌های اخیر، مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

راهکار فوری برای حل مشکل برق در عراق وجود ندارد

بر اساس این گزارش، سخنگوی دفتر سیاسی جنبش صادقون در این خصوص گفت: داعشی‌ها، بعثی‌ها و کسانی که به ایالات متحده آمریکا خدمت می‌کنند، ۷۰ دکل‌های برق عراق را در استان‌های نینوا و صلاح الدین منفجر کرده اند.

محمود الربیعی در ادامه با اشاره به لزوم اخراج نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا از خاک عراق، تصریح کرد: تنها با اخراج آمریکایی‌ها از خاک عراق است که عراقی‌ها از بحران‌های متعدد رهایی خواهند یافت.

پیشتر، جنبش «کتائب حزب الله» عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق اطلاعاتی که ما به دست آورده‌ایم عربستان سعودی در عملیات تخریب دکل‌های برق عراق دست دارد.

حزب الله عراق در بیانیه مذکور تصریح کرده است: هدف عربستان سعودی از عملیات تخریب دکل‌های برق عراق، ایجاد هرج و مرج در این کشور است. در واقع، سعودی‌ها به دنبال احیای داعش در عراق هستند.

در بیانیه کتائب حزب الله عراق آمده است: در حال حاضر ریاض تلاش می‌کند تا خود را به عنوان ناجی در بحران کنونی عراق جلوه دهد. این درحالی است که هدف اصلی و اساسی سعودی‌ها از این اقدام، ترمیم چهره مخدوش خود نزد افکار عمومی عراق است.

گفتنی است، طی روزهای اخیر، شبکه برق عراق هدف حملات و عملیات‌های تروریستی فراوانی قرار گرفته است. این حملات تروریستی موجب شده است تا بحران برق در عراق بیش از پیش تشدید شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 4
    دمشون گرم. همونا باعث شدن یه چند روز برق تو ایران نره.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    5 1
    این بحران قطعی برق پروژه وونقشه جدید آمریکا در کشورهای محور مقادمت هستش.دقیقا میشه گفت آمریکا نقشه فشار بر مردم و محور مقاومت رو داره از طریق کمبوددانرژی های ضروری پیگیری میکنه.شما ببینید تو لبنان مشکل برق هست تو عراق دران دکل ها رو میزنن و از طرفی فقط 4 ساعت برق هست تو ایرانم که خودش روزی از کشورهای پیشرو در برق بوده الان بحران برق داریم.این نشون دهنده یه نقشه هست که تو ایران هم از چند سال قبل در حال اجراست و امروز داره عملی میشه دولت غرب زده ما با عدم ایجاد و توسعه نیروگاه ها به صورت عمدی و با بهانه تحریم ها و نبود ارز و عدم تصویب اف ای تی اف و سیاست های نظام این نقشه رو عملی کرده و مردم رو در گرما قرار داده تا از این طریق مردم عصبانی ودست به شورش بزنن و از اون طرف رعیس جمهور ما میاد میگه تحریم ها و اف ایتی اف باعث شده پول نداشته باشیم تا نیروگاه بسازیم و همه چی رو گردن نظام میندازه و میگه نزاشتن مذاکره کنیم و امتیاز بدیم تا تحریم ها به قول خودشون وا بشه.در واقع نفوذی های ما یه همون غرب زده ها دارن پازل نقشه دشمن رو تکمیل میکنن.چون اگه ما برقمون قوی بود الان به عراق هم صادر میکردیم و مردم عراق هم گرما نمیکشیدند و در ضمن ارز زیادی هم به جیب میزدیم.مردم سوریه و لبنانم همین طور.غربی ها با این کار هم بحران درست کردن هم باعث شدن ما صادرات برقمون نابود بشه. لبرال های غرب زده ما بزرگترین دشمن این نظام هستن چون دارن از داخل کشور رو نابود میکنن.
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 5
    بابا چندین سال قبل اعلام کردید که کل بعثی ها تار و مار شدند. خبر نابودی کامل داعش را هم سردار دلها چند ماه قبل از شهادتشان رسانه ای کردند پس این داعشیا و بعثیا تا حالا کدوم گوری بودن که الان پیداشون شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس