کد خبر 1243686
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷
گفت‌‌وگوی رئیس رژیم صهیونیستی با پادشاه اردن - کراپ‌شده

رئیس رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با پادشاه اردن براهمیت روابط بین این رژیم و دولت اردن تاکید کرد.

به گزارش مشرق، رئیس رژیم صهیونیستی عصر شنبه به وقت تهران با پادشاه اردن گفت‌وگو کرد.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی در توییتی در این زمینه نوشت: «عصر امروز با "عبدالله دوم" پادشاه اردن که آغاز دوره ریاست جمهوری در اسرائیل را به من تبریک گفت،گفت‌وگو کردم. من در این گفت‌وگو بر اهمیت روابط راهبردی بین اسرائیل و اردن که به نفع صلح و همکاری منطقه‌ای است، تاکید کردم.»

هرتزوگ در ادامه این توییت از تلاش برای تقویت روابط بین رژیم صهیونیستی و اردن سخن گفت.

این تماس در حالی رخ داد که وبگاه   «آکسیوس» روز پنجشنبه نوشت، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  به تازگی به‌صورت مخفیانه به اردن سفر کرده است. آکسیوس به نقل از یک مقام سابق رژیم صهیونیستی نوشت، بنت با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در کاخ وی در امان پایتخت اردن دیدار کرده است. این مقام سابق رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفت، بنت در این دیدار مخفیانه به پادشاه اردن گفت این آمادگی را دارد که با قراردادی برای فروش آب به اردن موافقت کند.

آکسیوس همچنین به نقل از این منبع نوشت، بنت و ملک عبدالله دوم درخصوص باز کردن صفحه‌ای جدید در روابط و تداوم گفت‌وگوهای دو طرف توافق کردند.

این اولین دیدار بین پادشاه اردن و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از بیش از پنج سال محسوب می‌شود که پس از یک دوره تنش میان دو طرف در دوره نخست‌وزیری «بنجامین نتانیاهو»  انجام می‌شود.

پیش‌تر روزنامه صهیونیستی «معاریو» نیز نوشته بود، ارتش این رژیم در راستای گسترش همکاری‌ها با ارتش اردن در امتداد مرز  تصمیم دارد یک اتاق عملیات مشترک با ارتش اردن تشکیل دهد.

معاریو همچنین نوشت که اتاق عملیات مشترک اسرائیل و اردن بخشی از طرح گسترده ارتش این رژیم در مرز است و طی آن تغییرات سازمانی در رابطه با دفاع از مرز اعم از ایجاد تغییر در ساختمان، آموزش چهار گردان حراست از مرز و سیستم‌های مراقبتی و راداری با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲۰ میلیون شِکل(واحد پول رژیم صهیونیستی) انجام خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس