کد خبر 1243623
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۳
نیکزاد: قطعا ما با دنیا تعامل خواهیم داشت/ در حوزه منافع مشترک با دنیا صحبت می‌کنیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت دوازدهم در هشت سال اخیر مانع جدی در مسیر سرمایه‌گذاری در بخش ساخت نیروگاه شده و امروز همین بی توجهی به معضل خاموشی‌ها در کشور منجر شده است.

به گزارش مشرق، علی نیکزاد ظهر شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی واحد تولیدی در اردبیل اظهار کرد: دغدغه امروز کشور و مسئولان خلق ثروت، ایجاد اشتغال و علاج‌بخشی برای تورم است تا قدرت خرید مردم و ارزش پول ملی ارتقا پیدا کند.

وی تصریح کرد: دغدغه اصلی بنده حل مشکل بیکاری در کشور است تا ۲.۵ میلیون جوان در کشور و ۷۰ هزار نفر فارغ‌التحصیل دانشگاهی در استان اردبیل بتوانند فرصت اشتغال و تشکیل خانواده پیدا کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنده زمانی که جوان بیکاری را می‌بینم که بلاتکلیف هستند، خیلی ناراحت شده و به شدت از نارسایی به وجود آمده در حوزه تحصیلات دانشگاهی و خروجی آن در بازار کار خجالت‌زده و شرمنده می‌شویم.

نیکزاد افزود: استان اردبیل سهمی از توسعه صنایع نفت، پتروشیمی و فولاد کشور نبرده و به همین دلیل ضروری است تا بخش عظیمی از این واحدهای تولیدی و صنعتی در اردبیل شکل گرفته و در کنار اشتغال، خلق ثروت و توسعه عدالت اجتماعی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلیل غفلت و بی‌توجهی سرمایه‌گذاری مناسبی در حوزه نیروگاهی انجام نشده است، خاطر نشان کرد: در حالی که انتظار می‌رفت از طریق وزارت نیرو سرمایه‌گذاران در بحث ساخت نیروگاه ورود پیدا کنند اما در دولت دوازدهم جلوی این کار گرفته شده و منابع حمایتی در این بخش فراهم نیامده است.

نیکزاد با انتقاد از خاموشی‌های وقت و بی‌وقت و عدم تأمین انرژی در کشور از سوی نیروگاه‌های موجود اضافه کرد: در کنار بازسازی نیروگاه‌های فرسوده، بهتر است راه ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به ساخت نیروگاه فراهم آید تا بیش از گذشته موانع و مشکلات رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: دولت سیزدهم با عدالت و قدرت در این حوزه تصمیم‌گیری خواهد کرد و سعی می‌کند با پشتیبانی بخش خصوصی حمایت همه‌جانبه از آنها را در مسیر تقویت نظام انرژی در کشور به وجود آورد.

نیکزاد یکی از دغدغه‌های جدی در استان اردبیل را نبود صنایع بزرگ و مادر اعلام کرد و ادامه داد: ما خوشحال هستیم که با سرمایه‌گذاری ۱۳۵ میلیون یورویی در استان اردبیل شاهد راه‌اندازی کارخانه تولید آهن اسفنجی هستیم تا سایر واحدهای فولادی این استان بتوانند از این محصولات استفاده کنند.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاران در این حوزه متعهد شدند تا در کنار ایجاد اشتغال و تولید ثروت به تناسب سرمایه‌گذاری که انجام می‌دهند نسبت به راه‌اندازی نیروگاه حمایتی از این واحد تولیدی و حل مشکلات آب با استفاده از پساب تصفیه‌خانه فاضلاب اقدام کرده و فرصت تحول را در این استان به وجود آورند.

نیکزاد ضرورت تکمیل راه آهن اردبیل و تعریض محور اردبیل – آبی‌بیگلو را در تردد خودروهای سنگین در این مسیر یادآور شد و تصریح کرد: هر کس در این اوضاع کشور برای یک جوان اشتغال ایجاد کند، گویی در صف مقدم دفاع از اسلام، قرآن و اهل بیت با شمشیر مبارزه کرده و به نوعی زمینه برقراری عدل و عدالت را فراهم کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مسئولان استانی به ویژه استاندار اردبیل در صدور مجوزهای سریع برای این سرمایه‌گذار گفت: انتظار می‌رود این پروژه که به صورت معجزه‌آسا مراحل صدور مجوزهای قانونی را سپری کرده به سرعت و در کمتر از دو سال آماده بهره‌برداری شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • TR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    فتنه صنعت برق ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس