کد خبر 1243594
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۸
مغرب

مردم مغرب به هیچ عنوان حاضر به همکاری کشورشان با اشغالگران اسرائیلی چه در بعد نظامی و چه در بخش گردشگری نیستند.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی عربی ۲۱ نوشت: مجموعه مغربی اقدام ملی برای فلسطین ضمن اعلام مخالفت مردم مغرب با مشارکت احتمالی نظامیان مغربی در رزمایش مشترک با ارتش اسرائیل، نسبت به گشودن دروازه‌های این کشور در مقابل گردشگران صهیونیست هشدار داد.

این پایگاه اطلاع رسانی با انتشار متن این بیانیه به نقل از آن نوشت: مجموعه اقدام، نگرانی خود را از سکوت رسانه‌ای دولت در رابطه با حضور نظامیان مغربی در اسرائیل و عدم توضیح این مسئله یا تکذیب شایعات مربوط به آن اعلام می‌دارد.

این سازمان مردم نهاد همچنین مخالفت قاطع خود و محکومیت شدیدش را از همکاری دولت مغرب با اسرائیل که منجر به جریحه دار شدن احساسات دینی، ملی و انسانی مردم مغرب شده اعلام داشت و تاکید کرد ارتش جنگ طلب صهیونیست یک ارتش تروریست غاصب است که جنایات جنگی و ضد انسانی بسیاریرا مرتکب شده است.

در بخش دیگری از بیانیه به دولت مغرب نسبت به گشودن دروازهای مغرب در مقابل گردشگران صهیونیست هشدار داده و آن را یک ریسک و قمار بزرگ برای مغرب توصیف کرد که می‌تواند زمینه شکل گیری طرح‌های ویرانی و خرابی کشور را به دست افسران اطلاعاتی اسرائیلی فراهم کند.

گفتنی است رسانه‌های اسرائیلی چند روز پیش از به زمین نشستن یک فروند هواپیمای ترابری ارتش مغرب در اسرائیل برای شرکت در مانور مشترک چند ملیتی در شمال (فلسطین اشغالی) سخن گفته بودند.

مغرب بعد از امارات، بحرین و سودان چهارمین کشوری است که در چارچوب توافق ابراهیم اقدام به عادی سازی روابط با اسرائیل کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس