کد خبر 1157938
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
حمله پولیساریو به مواضع نظامی مغرب

منابع مغربی گزارش دادند که مشاور رئیس‌جمهور آمریکا به همراه یک هیأت صهیونیستی به مغرب سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، منابع مغربی گزارش دادند که «جارد کوشنر» داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا این هفته به همراه یک هیأت صهیونیستی به رباط پایتخت مغرب سفر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش تونس به قصد عادی سازی روابط با تل‌آویو

وبگاه خبری «هسپرس» مغرب نوشت که روز دوشنبه کوشنر در رأس هیأتی به فلسطین اشغالی سفر می‌کند و پس از آن با هیأت صهیونیستی به رباط سفر خواهد کرد و این نخستین سفر پرواز تجاری اسرائیل به مغرب پس از توافق سازش دو طرف خواهد بود.

بنابراین، قرار است روز سه‌شنبه سه توافقنامه همکاری بین دو طرف مغرب و رژیم صهیونیستی امضا شود که مربوط به گردشگری، حمل‌ونقل هوایی، سرمایه‌گذاری، صنایع و غیره است.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، دیوان پادشاهی مغرب دستوراتی در خصوص آغاز اقدامات مربوط به ازسرگیری پروازها و تماس‌ها با طرف اسرائیلی را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید:

افشای نقش محمد بن سلمان در صلح مغرب با تل‌آویو

دولت مغرب همچنین برای توسعه روابط در زمینه‌های اقتصادی، فنآوری و بازگشایی دفاتر ارتباطی بین دو طرف و بازگشت به روال سابق سال ۲۰۰۲ تلاش می‌کند.

در همین ارتباط «نادیه علوی» وزیر گردشگری مغرب گفت که پس از آغاز پروازهای مستقیم بین مغرب و اسرائیل، تعداد گردشگران اسرائیلی که به مغرب سفر خواهند کرد، از ۵۰ هزار به ۲۰۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

کوشنر و هیأت آمریکایی نیز در این سفر با مقامات مغرب دیدار خواهند کرد و این در حالی است که پیشتر یک مسئول آمریکایی از بررسی سرمایه‌گذاری سه میلیاد دلاری در مغرب در طول سه سال خبر داده و گفته بود که البته این امر به ازسرگیری روابط بین مغرب و اسرائیل بستگی دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس