کد خبر 1243389
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
سفارت هلند

در جدیدترین اقدام مشکوک مقامات دیپلماتیک سفارتخانه‌های اروپایی در تهران، «مارتین فان آسپرن» وابسته نظامی هلند در تهران پس از درخواست گیت بازرسی برای بررسی محتوایت همراه سفر خود به دوحه را لغو کرد.

به گزارش مشرق، تلاش نافرجام وابسته نظامی هلند برای خارج کردن بسته مشکوک از خاک کشورمان بار دیگر لزوم توجه جدی به پروژه‌های امنیتی دولت‌های اروپایی در پوشش فعالیت‌های دیپلماتیک را ضروری کرد.

به گزارش «وطن‌امروز»، در جدیدترین اقدام مشکوک مقامات دیپلماتیک و چهره‌های فعال سفارتخانه‌های اروپایی در تهران، «مارتین فان آسپرن» وابسته نظامی هلند در تهران که قصد سفر به دوحه قطر با یک بسته پستی را داشت پس از درخواست گیت بازرسی سپاه پاسداران در فرودگاه برای مشاهده محتویات بسته مشکوک از ارائه آن به گیت سر باز زد و سفر خود را لغو کرد.

وی در حالی ابتدای امر تلاش کرد با سیاسی خواندن بسته مذکور مانع بازرسی آن شود که پس از استعلام و حضور کارکنان وزارت امور خارجه مستقر در فرودگاه امام خمینی(ره) مشخص شد بسته عنوان شده جزو بسته‌های سیاسی محسوب نمی‌شود و با مفاد پروتکل‌های بین‌المللی مغایرت دارد. لازم به ذکر است بسته‌های دیپلماتیک براساس قوانین و مقررات کنوانسیون وین، باید دارای علامت خارجی مشهود و مشخص و حاوی اسناد دیپلماتیک یا اشیای مورد استفاده رسمی باشند؛ بسته‌های سیاسی جهت خروج از کشور باید ممهور شده و با نامه رسمی ارسال شوند.

با این حال فان آسپرن پس از آنکه با مقاومت بازرسی سپاه پاسداران در فرودگاه امام خمینی(ره) مواجه می‌شود سفر خود به قطر را کنسل می‌کند تا بسته مشکوکش مورد بازرسی نیروهای ایرانی قرار نگیرد.

حادثه فرودگاه امام خمینی(ره) اما از جهات مختلف واجد ارزش امنیتی و زنگ خطری برای دستگاه‌های مسؤول در زمینه توجه به تحرکات نیروهای امنیتی اروپایی در پوشش فعالان دیپلماتیک و سفارتخانه‌هاست. در حالی که حضور وابسته نظامی هلند در کشورمان آن هم در شرایطی که هیچگونه مناسبات نظامی میان ۲ کشور وجود ندارد محل سوال جدی است، تحرکات وی و تلاشش برای انتقال فوری محموله مشکوک را باید به عنوان زنگ خطری پیرامون امنیت کشورمان به حساب آورد، چرا که عجله این چهره امنیتی برای خارج کردن بسته مورد بحث تا حدی بوده است که حتی ترتیبات دیپلماتیک را طی نکرده و سعی داشته در کمترین زمان ممکن با سفر به دوحه قطر آن را جابه‌جا کند. اهمیت این مساله زمانی مضاعف می‌شود که مطلع شویم افسران ناتو (که هلند نیز یکی از اعضای آن به حساب می‌آید) و موساد در دوحه قطر با همدیگر جلسه داشتند و ایستگاه موساد نیز چندی پیش در این شهر افتتاح شده است. بر این مبنا شاید کنار هم قرار دادن این اطلاعات و رفتار مشکوک فان آسپرن بیش از پیش نشان از همسویی فعالیت‌های وی با تحرکات اخیر دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی در کشورمان داشته باشد.

البته همان‌گونه که اشاره شد حضور وابسته نظامی هلند به‌ عنوان یکی از اعضای ناتو در خاک کشورمان به خودی خود موضوعی مشکوک و محل بحث است اما فعالیت‌ها و تحرکات وی به حادثه فرودگاه امام خمینی(ره) محدود نمی‌شود و وی در 3 سال گذشته عضوی فعال برای جمع‌آوری اطلاعات در سطح کشورمان بوده است و برخی از تصاویر وی از جمله تصویربرداری‌اش از پهپاد ایرانی در یکی از نمایشگاه‌های نظامی کشورمان خبرساز شده بود. همچنین فان آسپرن در حالی چندی پیش دیداری با وزیر دفاع کشورمان داشته است که سفیر و هیات دیپلماتیک کشورمان در آمستردام در سال‌های اخیر نه‌تنها موفق به دیدار با هیچکدام از مقامات هلندی نشده‌اند که حتی بدترین رفتارهای سیاسی نیز با آنها صورت گرفته است.
 
 هلند، عنصر بدنام اروپا

نگاهی کوتاه به رویه حاکم بر فعالیت‌های دولت هلند لزوم توجه به اقدامات مشکوک سفارتخانه این کشور و وابسته نظامی‌اش را مضاعف می‌کند. در حالی که در سال‌های گذشته در سایه انفعال دستگاه سیاست خارجی دولت روحانی برای کسب رضایت دولت‌های اروپایی کمترین برخوردی در برابر اقداماتی همچون تعرض به سفارتخانه‌ها و دیپلمات‌های کشورمان در اروپا صورت نگرفته است، هلند از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به کشورمان فروگذار نکرده است. برای نمونه آمستردام در سال‌های گذشته میزبان یکی از بازوهای رسانه‌ای جریان ضدانقلاب در پوشش «رادیو زمانه» بوده است که بخشی از بودجه رسمی آن نیز از سوی پارلمان هلند تامین می‌شود و یکی از کارویژه‌های اصلی‌اش فراهم کردن تریبونی برای جریانات برانداز نظام جمهوری اسلامی بوده و خط تخریب و آشوب داخلی را پیگیری می‌کند. اما فعالیت‌های خصمانه دولت هلند به این سطح محدود نمانده و این کشور عملا یکی از پایگاه‌های جریانات تروریستی همانند «سازمان منافقین» و «گروهک الاحوازیه» است. در این میان اما پرسروصداترین اقدام دولت هلند در سال‌های اخیر را می‌توان پناه دادن این کشور به «محمدرضا کلاهی» عامل انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و از اعضای سازمان تروریست منافقین دانست. با این اوصاف در شرایطی که سطح فعالیت‌های ضدایرانی دولت هلند چه در پوشش رسانه‌ای و چه در قالب پناه دادن و حمایت از گروه‌های تروریستی فعال بر کسی پوشیده نیست، اعطای چنین سطحی از آزادی برای فعالیت عناصر امنیتی این کشور در خاک ایران محل بحث و سوال جدی قرار دارد.

پذیرش وابسته نظامی هلند در کنار چنین کارنامه‌ای و همچنین چتر گسترده فعالیت امنیتی دولت‌های اروپایی در کشورهای همسایه را نمی‌توان براحتی قابل پذیرش دانست. اهمیت این مساله زمانی مضاعف می‌شود که به مخالفت ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به حضور این عنصر امنیتی در پوشش نیروهای دیپلماتیک اشاره کنیم. «وطن‌امروز» سال گذشته در گزارشی با عنوان «تاریکخانه دیپلماسی» به برخی فعالیت‌های ضدامنیتی دیپلمات‌های اروپایی در ایران اشاره کرده و با یادآوری مخاطرات حضور فان آسپرن نوشته بود: «شاید مهم‌ترین جعبه سیاه در میان سفارتخانه‌های فعال در تهران را بتوان در سفارت هلند جست‌وجو کرد؛ جایی که سال97، 2 مامور اطلاعاتی زن این کشور که در پوشش دیپلمات فعالیت می‌کردند، اخراج شدند. عمده فعالیت این 2 زن ارتباط‌گیری و اغفال دیپلمات‌های دیگر کشورها در میهمانی‌های سفارتخانه‌های مستقر در تهران بود که در ادبیات سیاسی به عنوان «پرستو» مطرح شدند. با این همه فعالیت‌های سفارت هلند به ‌عنوان ضلع اصلی مثلث «هلند- ناتو- اسرائیل» کماکان ادامه دارد و این سفارتخانه به ‌عنوان بارانداز اسرائیل در کشورمان عمل می‌کند.

بنا بر اطلاعات به دست آمده، پذیرش وابسته نظامی هلند در حالی با تایید وزارت امور خارجه انجام شد که ستاد کل نیروهای مسلح نسبت به آن هشدارهای متعددی داده و نظر مخالف خود را با آن اعلام کرده بود. حضور گسترده و پررنگ وابستگان نظامی هلند در منطقه بویژه عراق و افغانستان در حالی است که این کشور در سایه عدم حساسیت‌ها نسبت به حضور منطقه‌ای خود در حال پیگیری سیاست‌های کلان ناتو است، برای نمونه وابسته نظامی هلند پس از پایان ماموریت خود در ایران به ‌عنوان نماینده اتحادیه اروپایی در اسرائیل مشغول به فعالیت شد». همکاری نزدیک دولت هلند و رژیم صهیونیستی و احتمال تدارک دیدن عملیات‌های تروریستی جدید علیه کشورمان لزوم برخورد و کنترل عناصر امنیتی اروپا در پوشش مقامات دیپلماتیک را بیش از هر زمان دیگری ضروری کرده است.
 

  پناهگاه تروریست‌های فراری  
آغاز نزاع دیپلماتیک تهران و آمستردام به خرداد سال97 و برگزاری دادگاهی پیرامون پرونده قتل «علی معتمد» یا همان «محمدرضا کلاهی» عامل انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی در عملیات تروریستی 7 تیر سال60 برمی‌گردد. پس از برگزاری این دادگاه و در حالی که دادستان عمومی هلند اعلام کرده بود در جریان تحقیقات درباره پرونده «نا اوفال اف» متهم ردیف اول قتل علی معتمد در سال ۲۰۱۵ هنوز به شواهدی که به دست داشتن ایران در این قتل مرتبط باشد، دست نیافته است، دولت این کشور اقدام به اخراج 2دیپلمات ایرانی به جرم دست داشتن در قتل کلاهی و یکی از عناصر گروهک تروریستی الاحوازیه کرد و سازمان اطلاعات و امنیت هلند (AIVD) در اقدامی که پیش از این در هیچ کشور دیگری رخ نداده است، پس از دعوت از سفیر جمهوری اسلامی ایران به محل این سازمان به وی اعلام می‌کند ما شواهد و قرائنی داریم که جمهوری اسلامی ایران در ماجرای قتل علی معتمد و احمد نیسی دست دارد و به همین منظور 2 نفر از پرسنل سفارت ایران باید خاک هلند را هرچه سریع‌تر ترک کنند.

این اقدام غیرقانونی دولت هلند هرچند در سایه انفعال دستگاه دیپلماسی دولت روحانی با واکنش قاطعی از سوی ایران مواجه نشد اما نشان از تایید واقعیت دیگری داشت و آن هم چیزی جز این نبود که دولت هلند بیش از 3 دهه آگاهانه تبدیل به پناهگاه عامل انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی و شهادت رئیس وقت قوه‌ قضائیه جمهوری اسلامی و 70 قربانی دیگر این ترور شده است و برای وی هویت جعلی نیز ایجاد کرده بود. اما حتی این مساله و لزوم پاسخگویی دولت هلند نیز پیرامون پناه دادن و حمایت از این تروریست جانی چندان اولویتی در وزارت امور خارجه پیدا نکرد. حال در شرایطی که دولت‌های اروپایی در هفته‌های اخیر بیشترین جنب و جوش را برای ایجاد پرونده‌های حقوق بشری علیه مقامات قضایی و اجرایی کشورمان تدارک دیده‌اند لزوم شکایت از دولت هلند و مطالبه پاسخ پیرامون چنین اقدامی بیش از هر زمانی ضروری است و باید در اولویت دولت جدید و رئیس جدید دستگاه قضا قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 91
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 25
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    111 3
    باید داخل بسته بازرسی می‌شده.
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      60 1
      بین آرایش جدید نیروهای آمریکایی و رویه مذاکرات در وین با آنچه که این روزها در سر اسرائیل میگذرد در ارتباط است ظاهرا مبحث مذاکره صرفا برای رد گم کردن در استفاده ی هم زمان از گزینه نظامیست و تحرکات این روزها این هشدار را به نهادهای امتیتی و نظامی کشور میدهد، به زعم آنها دوران انتقال قدرت در ایران بهترین فرصت را برایشان فراهم میکند تا نقشه هایشان را عملی کنند بنظرم بایستی استقرار دولت آقای رئیسی در کمترین زمان ممکن اتفاق بیفتد تا از این برهه ی حساس کشور به سلامت عبور کند.
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      55 5
      این دولت،جاسوس خانه است و بس... فریادمان رو بکجا بگوییم!؟
    • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      3 19
      من مشکووووووووووکم!!!!. نکنه دشمن فرضی دنبال جاسوسی بوده باشه!!!!! کرونا هم ساخته امریکا بود و فقط رو نژاد ایرانی و شرقی اثر داشت!
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      3 8
      حمله نکنن قبل از رییسی
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      20 3
      مرگ بر اسرائیل مرگ بر امریکا مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر منافقان اسلام
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    76 3
    وزارت خارجه در مورد دلیل حضور وابسته نظامی یک کشور عضو ناتو که هیچ رابطه امنیتی با ایران ندارد در سفارتخانه مدکور باید پاسخگو باشد . به هر ترتیب بدون اطلاع وزارت خارجه این افراد در ایران حضور ندارند . وزارت خارجه ازین سفارتخانه رسما توضیح بخواهد .
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      8 43
      چشم
    • فارغ التحصیل شریف IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      19 10
      پاچه خوار غربگدا
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      3 11
      دولت منتخب یک ملت داره میره و خارحیا باز دارن دم درمیارن
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    73 3
    ایران در دوران سیاه دولت تدبیر و امید جولانگاه جاسوسان و تروریست ها و خرابکاران اروپایی و آمریکایی و اسرائیلی بوده است پاکسازی و امن کردن ایران از وجود شبکه های مخرب جاسوسان و خرابکاران دشمنان شاید سالها طول بکشد
  • US ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    59 11
    چرا بسته را نگرفته اند. تمام سفارتخانه ها در ایران جاسوسخانه ست نه سفارتخانه
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      3 13
      اره همشون دنبال اینن که فن اوری های فرا بشری و فوق پیشرفته جمهوری اسلامی دست پیدا کنن
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    65 2
    اصلا چرا وقتی ایران و هلند روابط نظامی ندارن اونا باید در کشور ما وابسته نظامی داشته باشن . همین چند وقت پیش سفیر سوئد رفته بود بین بختیاری ها و کشف حجاب و رقص در ملا عام کرد چرا وقتی سفرای ما در خارج آزادی عمل کمی دارند ماموران سیاسی غربی در داخل کشور راحت هر کاری بکنند . باید با اینا برخورد قاطع داشته باشیم
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    42 1
    ایران 2 نفر از نیروهای اطلاعاتی هلند که در پوشش دیپلماتیک در سفارت هلند در ایران بودند را در واکنش به اخراج دیپلمات های خودش در آمستردام را از تهران اخراج کرد ... همون موقع تو هلند سروصدا شد که ایران نیروهای اطلاعاتی ما را از کجا میشناخته!!!
  • حسن IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    46 2
    ممکنه این بسته اتمی باشه و برای کشور مشکل ایجاد کنه این ضعف دولت در برابر کشور های متخاصم چه معنی داره ؟
  • جلال IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    21 5
    قسم میخورم آثار باستانی میخواسته ببره نتونسته
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      3 1
      خخخخخخخخ خدا شفات بده خخخخخخخ
    • قهرمان IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      5 1
      وابسته نظامی ؟؟؟؟؟آثارباستانی؟؟؟؟
  • ف م DE ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    18 1
    اگر جاسوس را کنه یا شیپش در قامت مملکت حساب کنیم، ایران شیپیشو ترین مملکت دنیا خواهد بود. در جوار خائن ها و فرصت طلبها همه جوانانمان را هم قربانی کنیم هم باز به جایی نخواهیم رسید.
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    24 1
    هنوز نفهمیدید این بی...ها همشون جاسوسن.
  • سهند IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    13 0
    خب دولت و وزارت خارجه فلج ما مرده؟! اروپاییا به بهانه‌های مختلف و دروغین دیپلمات‌های ما را دستگیر و زندانی و...... میکنن چرا هنوز ضعف نشان میدید حداقل ثابت کنید عرضه مقابله به مثل را دارید!!!!!!
  • مجتبی از زنجان IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    8 1
    نگذارید علیه ایران اقدام کنید کاسه زیر نیم کاسه است
  • GB ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    32 1
    این شخص اگر از ایرانی بود و از هلند میخواست بیاد ایران با اون بسته شزط میبندم هلندی ها اون بسته رو بازرسی میکردن. باید اون بسته رو برسی میکردیم، فراموش نکنیم بر طبق اطلاعات بدست اومده کشور هلند خیلی از اطلاعات اتمی ایران رو به اسرائیل و آمریکا داده من اینو چند بار دو روزنامه های خارجی خوندم
    • خارج ندیده IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      1 5
      شما خود خارجم بودین تا حالا یا فقط روزنامه های خارج ، داخل مطالعه کردید
  • NL ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    26 1
    هلند کلا صهیونیستی هست مراقب باشید..
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    18 0
    هیچ مقام دولتی و غیره دولتی به این کشور ومردمش هیچ غیرتی و تعصبی ندارن فقط به فکر منافع قوم و قبیله خودشونن
  • حاتمی IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    15 0
    حتما جاسوسان داخلی واسطه شده اند تا بسته ازش نگیرند
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    22 1
    این بسته درهرصورت باید بازبینی میشدکه نامحرمان بدانند دراینجا. جای هرکسی نیست
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    31 1
    هرچه بوده با اجازه دولت خودمان بوده وطن فروشهای کدخدادوست
  • BE ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    18 3
    مرگ بر هلند
    • BE ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      2 2
      خخخخخ
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    13 5
    اصلا چه نیازی داریم با کشورهای اروپایی همکاری کنیم و ذر اینجا سفارت و لانه جاسوسی داشته باشتد
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    10 1
    وزارت خارجه کور است ...نباید تدبی یانجام بدهد در این زمان .. انها به دروغ دیپلمات شما را زندانی کرده اند. هیچ فعالیتی از طرف شما مشاهده نشد. .. بهترین موقع برای بهره برداری را از دست داده اید معلوم نیست در ان بسته چه چیز مهمی از ایران سرقت خواهد شد یا تا کنون شده
  • BE ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    18 2
    اگه سفیر انگلیس خود را خیس کرد این بدبخت احتمالا ....
  • حامد IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    22 0
    سلام و تشکر از نشر این خبر...
  • CA ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    32 1
    وقتی رابطه نظامی نیست چرا وابسته نظامی اصلا پذیرفته شده؟! وقتی در اروپا دیپلمات ایرانی بصورت غیرقانونی دستگیر میشود ولی ما با سعه صدر با عوامل اروپا در ایران برخورد میکنیم! بایستی انتظار هر رفتاری را از عوامل اروپایی داشته باشیم.در ضمن وقتی رابطه اقتصادی وجود ندارد چرا اتاق های بازرگانی کشورهای اروپایی در ایران فعال هست. چرا اجازه داده میشود دیپلمات‌های اروپایی با عوامل داخلی که کاملا مشخص هست که به کجا متصل هستند ملاقات کنند. کارهای سفیر انگلیس هنوز هم سوالات بسیاری در موردش هست. نقش سفیر انگلیس در تمامی فتنه های داخلی کاملا مشهود هست ولی ما باز با سعه صدر با این عناصر رفتار میکنیم.
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    36 1
    اصلاحات ازین ۲۰ روز به سادگی عبور نخواهد کرد.خییییلی مراقب باشین مخصوصا پرواز المپیکی ها ب توکیو
  • علی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    20 2
    با سلام واقعاً چرا وقتی که با کشوری که مراوده نظامی نداریم آنها وابسته نظامی در کشورمان داشته باشند ،مگر ما در هلند وابسته نظامی داریم.
    • فرهاد IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      2 19
      داریم بیسواد
    • عبدالله IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      5 2
      اون که بله یکیش خودت!
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      4 1
      هرچند از شما بعید نیست وابسته فوتبالی هم داشته باشید برامون سرمربی توی هلند تعیین کنه بیت المال تاراج کنه باسواد . ولی میشه توضیح بدید چرا وقتی با کشور هلند هیچ مرز ربط و ضبط نظامی نداریم چرا وابسته نظامی در آنجا باید داشته باشیم و هلند در اینجا فرهاد بیسواد ؟
  • BE ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    8 0
    «رادیو زمانه» هر سال 18 میلیون یورو دریافت می كردند..فقط از هلند !!! فقط فکر کنید چقدر به ما فکر می کنند !!!!
  • حسین GB ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    16 1
    آقای رئیسی تو رو خدا به محض سر کار اومدن یه سر و سامونی به وزارت ج... خارجه بدید.
  • امیر NL ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    11 2
    ما در حقیقت در این هشت سال چیزی به اسم وزارت خارجه نداشتیم بلکه وزارت برجام داشتیم. وزارت برجام کارش راضی نگر داشتن اوپایی ها هست که خدایی نکرده ناراحت نشن و از برجام خارج نشین
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    11 1
    نباید بسته برگردانده میشد.
    • عبدالله IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      7 1
      اگر من بودم قطعًا بسته را جلوی چشماش باز میکردم
  • کارگر IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    5 2
    باید بازرسی از سفارت خانه جاسوسی هلند وابن شخص موردنظر رااخراج نکنند باید به هر طریقی از سفارت خانه بیارنش بیرون ودستگبرش کنن
  • جواد IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    7 0
    گیت سپاه اخرین گیت بازرسی هست و چنانچه مدارک معتبر نداشتن حتما بسته مورد بازرسی قرار میگرفت
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      0 0
      توی متن نوشته ، سفارت هلند این بسته رو از اموال دیپلماتیک ندونسته و نماینده نظامی از بازرسی قانونی محموله سر باز زده . اگر بقول شما گیت سپاه آخرین گیت باشه گیتهای قبلی اصلا ازش نخواستن .
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    5 3
    باید در فرودگاه یک درگیری صوری بوجود می امد و محموله وابسته نظامی هلند به سرقت می رفت تا معلوم شود چه مدارکی را می خواسته به خارج منتقل کند
    • عبدالله IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      4 0
      خائن خائف نباش! من بودم فورًا بستۀ مشکوک را جلوی چشماش باز میکردم همین
  • جاسوس شناس IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    14 0
    مطمئن باشید خود رو... و ظ.... جاسوس غرب هستند
  • محمد IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    6 2
    ازکجا معلوم خود دولت دست نداشته باشن پس چرا روزنامه اعتماد الان خفه خون گرفته .
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    13 1
    همکارانش در داخل باید شناسایی و مجازات شوند .
  • حجت RU ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    7 0
    حال می توان فهمید که چرا با وجود اینکه ایرانی ها بیشترین نقشو در دولت امامزمان دارن اما بهترین نیستند
  • SE ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    4 0
    وزیر خارجه نداریم این وزیر خارجه اروپا و امریکا است
  • فرزاد IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 0
    خود رو... جاسوس کدخداست اعوان وانصارش بماند.
  • BE ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 0
    شاید گل هلندی زده بوده بنده خدا ، همش پرید
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    2 0
    چرا بسته را توقیف نکردین وابروشو نبردین
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 0
    افرین به اون مامور هوشیار ،ایکاش بسته را توقیف میکردن
  • DE ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 0
    اینقدر که روی بسته مشکوک بودید روی انسانی به نام خاوری و شیخ الاسلامی هم مشکوک بودید خیلی خوب میشد
  • غلامعلی کولیوند IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    بنام خدا راستی یادم رفت یه نکته اساس را بگویم باید مواظب سفرا وکاردارها وخانواده ها وکارکنان انان هم باشیم درتمام کشورها برای هرسفارتخانه تا تعویض وجابجای اصلی یک نفر درآن سفارتخانه جای داد تا اسنا وپرونده ها ودوربین های قدیمی جابجا ویا خدای نکرده همه خوب هستند ولی احتیاط شرط عقل است چیزی کم وکسر ویاگم نشود و مواظب نقل وانتقال چه کادر جدید و اسباب و وسیله اشان با کارکنان قدیمی واسباب ووسایل آنها دراین میان حجم وسیعی نقل واناقال صورت میپذیرد فقط میخواستم همین را به جمله ومطالب قبلی اضافه کنم که الان تو نظرات بعدی نوشتن باتشکر خدا پشت وپناه شماباد
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 0
    چرا داخل بسته را ندیدند در همه جای دنیا اگر پلیس به یک فرد مشکوک شود حق تفتیش دارد
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    2 0
    خداروشکر خارج نشد حالا۲۴ساعت تحت نظر باشه
  • علیرضا IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    4 0
    هرچی میکشیم ازاین دولت بیعرضه و چاخانه.دولت رییسی باید خیلی زود وارد گود بشه ومردم راازاینهمه بدبختی نجات بده.یا علی مدد دولت کرامت و عدالت بپاخیزو گرز عدالت رابرسر هرچه مزدور فرود بیار مردم تو راانتخاب کردن پس دست ما مظلومان بگیر.
  • DE ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    در هر کشوری سازمانها و ادارات اطلاعاتی کشور مسئول تایید یا رد صلاحیت افراد از نظر اطلاعاتی هستند و نه افراد مشغول در کارهای و امور دیگر. دیگران در مشاعل و موسسات مختلف باید پیوسته از سازمان اطلاعات تایید و رد تایید را بپرسند و مطابق آن عمل کنند. قرار نیست وزیر امور خارجه کارش را رها کند و دنبال فعالیت و تحرکات افراد دیگر بگردد. اگر نقصی وجود دارد، فقط سازمانهای اطلاعاتی کشور باید مورد سوال قرار گیرند و مسئولند. چرا خود را به .... می زنید.
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 1
    خود دولت واطرافیان آنها جاسوس هستند. کجا دنبال جاسوس می‌گردید. یار درخانه و ما گرد جهان می گردیم.
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 0
    سگ موادیاب می آوردن و یارو را دستگیر میکردن و با دیپلماتمون معاوضه اش میکردن.....
  • زیرخاکی IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 1
    زیرخاکی بوده عقل کل بسته جاسوسی را لازم نیست خودش ببره. هزار نفر هستند اصلا لازم نیست ببره قطر توهم میزنین شماها
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    تحرکات در منطقه مصر، اردن آمریکا به. اردن ...پیام یک جنگ منطقه ای است . هشدارجنگ ق ..ودجج درراهند
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 1
    حتما لپ لپ بوده
  • بهرام IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    2 0
    بازرسی میکردین . این همه توضیح بلدن بدند بلد نبودن بازرسی کنن.
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    2 0
    باید بسته را ازش میگرفتن
  • NL ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    گیت = دروازه
  • عبدالرسول IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 0
    ارزشش رو داشت که بسته باز بشه و توطئه قبل از انجام لو بره . چرا بسته باز نشد؟؟
    • خسرو IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      0 0
      اولا این جاسوس زیر چتر وزارت خارجه خودمان است دوما دیدید که بلا فاصله آمدند و نجاتش دادند اجازه ندادند بازرسی بشه که سپاه خوب بود مراتب را به وزارتخانه گزارش نمیکرد و بسته را باز میکرد
  • امیر NL ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 0
    کاملا واضح هست برای جاسوسی اسراییل و دیکر کشور ها حتی از سفارت خانه های افریقای و اسیایی جهت جاسوسی از کشور ما استفاده می کنند ،ولی بالاتر از ان بکسری که در صتدلی ها نشتنند همکار انها هستنند برای مقال ترور ها
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    من کارشناس اطلاعات و ضد جاسوسی نیستم، اما به نظر ساده انگاره هست فکر کنیم هیچ نیت و قصد قبلی پشت این برنامه نبوده باشه!!!! یا برای رد گم کردن و سرگرم کردن نیروها و ضد زدن بوده یا می‌تونه یه علامت یا بررسی امنیتی باشه و.....!!!! خدا این چند روز آخر این دولت رو ختم بخیر کنه و شرشو از سر این مملکت کم کنه، آمین
  • Ismail IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    در پوشش دیپلمات و وابسته نظامی و خبرنگار و .... فعالیت جاسوسی تروریستی میکنند باید و باید وزارت اطلاعات و امنیتی تدابیر سرسختگیرانه ای اتخاذ کنند و برخورد شدید نشان دهند اینها مشکوک هستند و صد البته تدابیر امنیتی اعمال بشود
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    به احتمال زیاد مواد مخدر بوده..
  • میهن پرست ایرانی NL ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    آفرین بر پچه های گیت سپاه پاسداران که با دقتی بی نظیر ، با سختگیری ، وسواس زیاد،تعهد اسلامی و هوشیاری و ضریب بالای امنیتی این هلندی صهیونیست را زیر نظر گرفت . هلند کشوری صهیو نیستی است که باید زیر نظراطلاعات سپاه باشد . انشالله
  • میهن پرست اسلامی NL ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    0 0
    ای مردک نژادپرست ضد اسلام محل فعالیت و خانه او در هلند هم است . آفرین بربچه های گیت سپاه پاسداران فرودگاه .
  • PERSIAN NL ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    7 0
    هلند کشوری کثیف ، فحشا ، بهشت مواد مخدر، مافیا ، طلاق زیاد ، بهشت معتادان ، نوکر صهیونیست ها ، دزدی اموال مردم و خانه ضد انقلاب اسلامی ایران است
  • ایرانی NL ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 0
    می بایست بسته را باز می کردند و زیراشعه X با دقت نگاه و بررسی می کردند . انشالله دفعه بعد
  • کارلوس ۰۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 20
    فردا بریزیم سفارتخانه سوم... شما که بلدین
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
      14 0
      بی تو هرگز... شما هم باید حضور داشته باشی، ناسلامتی شما هم عضوی از این مملکتی باید از حیثیت و شرف کشورت دفاع کنی،خدای ناکرده بی شرف که نیستی!اگه یه ایرانی اصیل هستی حتمآ باید در برابر این غربی های نژادپرست عکس العمل منطقی و شجاعانه داشته باشی، نه حقیرانه و تمسخرآمیز و بزدلانه...
  • IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    1 0
    اطلاعات یا عتیقه ؟؟!!!
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    زیرخاکی گرفته بوده نشده که رد کنه!!!!خخخخخخخ
  • GB ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
    0 0
    اصولاً وابسته نظامی به کشوری اعزام میشه که قرداد نظامی با اون کشور داره یا ارتش هاشون با هم در ارتباط هستند. تابلو طرف برای چی اونجاست.
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۱
    0 0
    باید بررسی شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس