کد خبر 1243305
تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

به گزارش مشرق یک کاربر در توئیتی نوشت: همین حدود صدسال پیش، بلژیک نایس برای اینکه از بقیه کشورای اروپایی تو استعمار کردن عقب نمونه، به کنگو حمله کرد، مردمش رو تو زمینای خودشون به بردگی گرفت و برای تنبیه کردن دست و پاشون رو قطع می‌کرد و گفته شده تا ۱۰ میلیون نفر رو کشتن!

حالا هم به یاد اون دوران شکلات دست درست می‌کنن!

ماجرای "شکلات دست" در بلژیک!+ عکس

ماجرای "شکلات دست" در بلژیک!+ عکس

ماجرای "شکلات دست" در بلژیک!+ عکس

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محسن DE ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    2 48
    این سبک نگاه کردن به مسائل درست نیست.
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      24 0
      خود را در برابر دیدن جنایت و تجاوز به حماقت زدن هم درست نیست
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      38 0
      غربگدای دولوکس رینگ اسپرت به این میگن!!!
    • حسن IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      29 0
      اره چون شما آلبانی نشینا بدتر ازین کارا رو انجام دادید
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      6 0
      ببخشید چطوری نگاه کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • BE ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      16 0
      با سلام ، مسئه اینجاست که هیچ کشوری حاضر به قبول اشتباهات گذشتگان خودش نیست ، مثلا شما اگه از فرانسویها بپرسید کله های این همه الجزایری توی موزه چکار میکنه جواب میدن دلیل علمی داشته ، بلژیک هم مثل بقیه ، میگن رفتیم تمدن بردیم اونجا ، خلاصه اینکه آبا اجداد همه اینا فرشته بودن
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      2 0
      با چه سبکی نگاه کنیم ؟ معمولا حقوق بشر بهترین سبک بود !
    • BE ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      2 8
      دو تا رفیق ترکیه ای دارم از بچگی با هم بزرگ شدن ، حالا چند ساله با هم قهر کردن ، هر کاری میکنیم اینارو آشتی بدیم نمیشه ، یکیشون طرفدار اردوغانه اون یکی طرفدار آتاتورک !
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      1 0
      اینا چی میگن؟
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      0 0
      اینطوری نگاه کن :)
    • ایرانی GB ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      3 1
      بقول آقای امید دانا : غرب گدایی یک نوع بیماری روحی و روانی هست ! غرب گداها سال دوازده ماه در حال توجیه کردن نکات منفی غرب هستند تا از شدت اون نکات منفی کاسته و خوبی های غرب رو بزرگ نمایی بکنند چون یک غرب گدا در مخ خودش , همیشه به غرب به چشم یک دنیای جدید نگاه میکنه که خللی درش وجود نداره , در دنیای جدید غرب : همه چیز گل و بلبله , همه مردها خوش تیپ , زنهاشون ناز و خوش هیکل و تو دل برو , اقتصاد شون شکوفا و شگفت انگیزه , مردم واسه همدیگر پرپر میزنن و براحتی عاشق میشن و بسیار شخصیت دوست داشتنی و گوگول مگولی دارند و دولت هاشون از صبح تا شب بفکر مردم خودشون هستند که چه جوری مردم شون رو تر و خشک بکنند و کیسه کیسه پول بکنند تو جیب مردم خودشون ... این ذهنیات ذهن یک غرب گدا از جامعه غرب هست که تحت هیچ عنوانی هم حاضر نیست در طرز تفکر غلط خودش تجدید نظری بوجود بیاره و چهار چنگالی به افکار هپروتی خودش در مورد غرب چسبیده ! غرب گدا بیمار روانی هست که بیماری اش رو هیچ دوایی درمان نمیکنه چون غرب گدا در سلول های بدن خودش عاشق افکار رویایی و هپروتی خودش نسبت به غرب هست و صمیمانه در جستجوی یافتن دنیای زیبای خودش در غرب هست تا بلکه آرزوهای دور و دراز زندگی اش در غرب , جامعه عمل بخودش بپوشه و به همه آرزوهای زندگی اش البته در غرب برسه و بقیه عمر خودش رو در رفاه , صلح و دوستی در کنار اروپایی ها و آمریکایی ها زندگی بکنه ! حکایت , حکایته اون شعر قدیمی که میگفت : سالها دل طلب جام جم از ما میکرد , آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا میکرد
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    19 4
    بلژیکیا هم اصلاح طلب بودن بی شرفا
  • آزادگی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    21 0
    بله اگر والدین برده ، به اندازه مورد نظر کار نمیکردند دست و پای کودکانشان قطع میشد . شکلات دست میراث شرم آور لئوپولد دوم ازین جنایت فاش و فاحش است که امروز مایه فخر بلژیک نایس شده . دسته ای از بردگان در باغ وحش انسانی و دسته بخت برگشته دیگر در مزارع کشت گندم تاحدی بکار گرفته میشدند که کمرشان میشکست .
  • ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    3 2
    لطفا این همه کلمات و عبارات انگلیسی رو تکرار نکنید تا عادی نشود
    • RO ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      1 8
      تو جملت 5 کلمه عربی هست و فقط چند تا از ارکان غیر مهم جملت فارسی هستن. اینو درک کن که به علت ضعیف بودن زبان فارسی در صورت حذف سایر لغات به زبانی بسیار بسیار ضعیقف تر تبدیل میشه و به زودی خواهد مرد
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    1 20
    شاید شکلات دست ساختن که این جنایت رو محکوم کنن و بگن ما مخالف جنایت پیشینیان هستیم. آقا محمد خان هم همه ی کرمان رو کور کرد ما هم بیایم شکلات چشم بسازیم تا تاریخ یادش بمونه.
    • آرش IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      9 0
      ماستمــــــــــــــــــــــــال!!!
    • روزبه IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      5 0
      ماله نکش. بوش بدتر بلند میشه. این گندی نیست که با ماله کشی پاک بشه.
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
      7 0
      واقعأ که ماستمال اعظم!!!
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    9 0
    خدا ازشون نگذره اون از امریکای جهان خوار که جنگ ویتنام و عراق و افغانستان و بمباران اتمی ژاپن و استعمار کشورهای مختلف و حمایت از صدام و به بردگی گرفتن ملیون ها سیاه پوست و کشتن بومیان و سرخ پوستان و تحریم و ترور و.......تو کارنامه داره تا انگلیس که دیگه پدر استعماره تا فرانسه که دیگه هنوزم آفریقا رو تحت استعمار داره تا آلمان ها با شروع دوجنگ و مرگ ملیون ها نفر اینم از بلژیک که گندش داره حالا رو میشه.تاره اون مدعی حقوق بشریشون یعنی کانادا هم کا معلوم شد چه جونورهایی بودن.از زیر هر مدرسش میشه هزار نفر دانش آموز درآورد.اونم از سوعیس که بچه ها رو به زور از والدین جدا میکنه.اما با این وجود هنوزم قبله آمال بعضیا غربه و هی تمدن فحشا و پورن و کشتار و بی رحمی و نژاد پرسانه و استکباری اونا رو میزنن تو سر ما.از خود تحقیری مسعولان غرب زده بی ارزش ما آدم تعجب میکنه.دیگه غربی ها چکار کنن تا این جمالت غرب گدا بفهمن تمدن غرب به جز ظلم چیزی نداره.کشور ما تو همان دوره هخامنشیان هم که مسلمان نبود با دارا بودن بزرگترین امپراطوری بشر و حکومت بر 44.8 جمعیت جهان قبل از میلاد مسیح و تو زمانی که هنوز بشر به آگاهی امروزی نرسیده بود داری حقوق بشر بود الن تو قرن 21 اسراعیل فلسطینو اشغال کرده و آمریکا سیاه پوستا رو میشه و انگلیس هم مدام دنبال فتنه و براندازی تو سایر کشور هاست و بقیشونم همین طور.اما الان یه تمدن الهی به ایران شکل گرفته که اونم نفوذی ها و غرب زده ها به این روز انداختن.
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    9 0
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ به نام خداوند رحمتگر مهربان تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿۱﴾ بريده باد دو دست ابولهب و مرگ بر او باد (۱) مَا أَغْنَى عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿۲﴾ دارايى او و آنچه اندوخت‏ سودش نكرد (۲) سَيَصْلَى نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿۳﴾ بزودى در آتشى پرزبانه درآيد (۳) وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿۴﴾ و زنش آن هيمه‏ كش [آتش فروز] (۴) فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ ﴿۵﴾ بر گردنش طنابى از ليف خرماست (۵)
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    9 0
    ۱۱۳ سوره مبارکه هود «وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ...» گفت: تكيه كردن بر ظالمان در قرآن مجيد نهی شده است، زيرا نه تنها ظالمان، گرفتار دوزخ و غضب الهى خواهند شد، بلكه كسانى كه به آن‌ها تكيه، اعتماد و تمايل داشته باشند نيز مشمول اين حكم الهی خواهند بود.
  • CA ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    5 0
    این اروپایی ها حالا نه همشون ولی بیشترشان خیلی جنایت کردند و همون جنایتکاری امروز به جنایتهای دیگر مثل جنایت مالی و پولی و لشکر کشی و برده داری با روش های جدید منجر شده. تا صد سال پیش اینها وقتی بیکار میشدند به هم حمله میکردند! تفریح سیاستمداران اروپایی همیشه در برده داری بوده!
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۹
    4 0
    ۱۱۳ سوره مبارکه هود «وَلاَ تَرْكَنُواْ إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُواْ...» گفت: تكيه كردن بر ظالمان در قرآن مجيد نهی شده است، زيرا نه تنها ظالمان، گرفتار دوزخ و غضب الهى خواهند شد، بلكه كسانى كه به آن‌ها تكيه، اعتماد و تمايل داشته باشند نيز مشمول اين حكم الهی خواهند بود. وَإِنَّ الظَّالِمِینَ لَفِی شِقَاقٍ بَعِیدٍ: ستمگران در عداوت شدید دور از حق [و در برابر حق]قرار گرفته اند» [حج، ۵۳]«لاَ لَعْنَة اللّهِ عَلَى الظَّالِمِینَ؛ آگاه باشید؛ لعنت خدا بر ستمگران باد.» [هود، ۱۸]«یَوْمَ لَا یَنفَع الظَّالِمِینَ مَعْذِرَتهمْ و لَهم اللَّعْنَة و لَهمْ سوء الدَّارِ؛ روز قیامت روزی است که عذرخواهی ظالمان سودی به حالشان نمی‌بخشد و لعنت خدا بر آن ها، و جایگاه بد نیز برای آنان است.» [غافر، ۵۲]«وَاللّه لاَ یحِبّ الظَّالِمِینَ؛ خداوند ستمکاران را دوست ندارد» [آل عمران، ۵۷]به کلمه ظلم و ظالمین در قرآن مراجعه کنید تا ببینید چه جزای بزرگی برای ستمکاران در نظر گرفته شده است. «لَهم مِّن جَهَنَّمَ مِهَادٌ وَ مِن فَوْقِهِمْ غَوَاشٍ وَ کَذَلِکَ نَجْزِی الظَّالِمِینَ؛ برای آنان بستری از دوزخ و برفرازشان پوشش‌هایی از آتش است و ما این گونه ستمکاران را پاداش می‌دهیم.» [اعراف، ۴۱]

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس