حزب اتحاد میهنی کردستان

همزمان با انتشار اخباری ضدونقیض درباره اختلاف در حزب «اتحادیه میهنی کردستان» در عراق، رسانه‌های عراقی گزارش دادند که نیروهای امنیتی این کشور کادر اطلاعاتی وابسته به این حزب را دستگیر کرده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع عراقی، امروز (جمعه)، از دستگیری گروهی وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان خبر دادند.

پایگاه خبری «السومریه نیوز» به نقل از یک منبع آگاه در این خصوص گزارش داد: «یک گروه از نیروهای مبارزه با تروریسم در سلیمانیه، کادر دستگاه اطلاعات اتحادیه میهنی کردستان را دستگیر کردند».

بر اساس گفته این منبع، این گروه امنیتی وابسته به «جعفر البرزنجی» معاون رئیس منطقه کردستان عراق بوده است.

همزمان با این گزارش، برخی منابع از کودتای امنیتی در پی اختلافات در حزب اتحادیه میهنی کردستان گزارش‌هایی منتشر کردند؛ اما رسانه‌های معتبر عراقی هنوز این خبر را تأیید نکرده‌اند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که دستگاه مبارزه تروریسم عراق، روز گذشته، از همکاری‌ اطلاعاتی با منطقه کردستان برای دستگیری اعضای ارشد سازمان تروریستی داعش خبر داده بود.

«صباح النعمان» سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در این خصوص گفته بود: «رشد همکاری اطلاعاتی و هماهنگی با منطقه کردستان در دستگیری تعدادی از سرکرده‌های تروریست به‌ویژه در مرزهای حدفاصل میان مرکز [کشور] و منطقه کردستان نقش داشت».

النعمان همچنین اعلام کرده بود که این همکاری به نیروهای عراق این امکان را داد که پنج منطقه تحت کنترل گروه‌های داعشی در جنوب بغداد، دجله، حمرین و جنوب موصول و کرکوک را پاکسازی کنند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس