شکایت ترامپ از فیس بوک و توییتر و مدیران عامل آنها

دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد به دلیل ممنوعیت های اعلام شده علیه خودش از شبکه های اجتماعی فیس بوک و توییتر شکایت کرده است .

به گزارش مشرق، ترامپ روز چهارشنبه به وقت مجلی در یک کنفرانس خبری در نیوجرسی افزود: در حال طرح یک پرونده قضایی علیه غول های فانوری فیس بوک و توییتر و مدیران عامل آنها مارک زاکربرگ و جک دوروسی  است.

شبکه خبری سی ان بی سی به نقل از ترامپ اعلام کرد که وی گفته است خواستار پایان دادن به این ممنوعیت و قرار گرفتن در فهرست سیاه است.

ترامپ، این پرونده را "نبرد محوری" خوانده و گفته است بنیانگذاران ما حق آزادی بیان را در اولین اصلاحیه قانون اساسی ثبت کرده اند .

به گزارش سی ان بی سی، ترامپ به جای اینکه فقط از طرف خود این موضوع را  طرح کند ، این ادعا را به عنوان یک اقدام طبقاتی مطرح می کند و ادعا می کند که سیستم عامل های رسانه های اجتماعی نباید محدودیت هایی برای سایر کاربران محافظه کار ایجاد کنند.

نمایندگان توییتر و فیس بوک از اظهار نظر در این باره خودداری کرده اند.

حساب کابری ترامپ در توییر در ژانویه با ۸۸ میلیون دنبال کننده برای همیشه ممنوع شد.

جک دورسی در ژانویه گفته بود  که با توجه به خطر خشونت در دنیای واقعی ، با "شرایط خارق العاده ای مواجه شده و تحریم ترامپ را در توییتر تصمیم درست دانست.

گفت که تحریم ترامپ تصمیم درستی است، حتی وقتی که گفت این سوالاتی را در مورد نحوه باز نگه داشتن اینترنت برای همه ایجاد کرده است.

برخلاف توییتر که ترامپ را ممنوع اعلام کرد ، فیس بوک و یوتیوب حساب های وی را پاک نکرده اند. ترامپ در فیس بوک ۳۵ میلیون ، در اینستاگرام ۲۴ میلیون و در یوتیوب ۲.۸ میلیون دنبال کننده دارد.

شبکه سی بی اس نیوز آمریکا نیز گزارش داد رئیس جمهور پیشین آمریکا علاوه بر فیس بوک  و توییتر از یوتیوب شکایت کرده است.

حساب های ترامپ در توییتر و فیس بوک پس از حمله طرفدارانش در ۶ ژانویه به کنگره آمریکا مسدود شد.

در شکایات ترامپ به دادگاه منطقه جنوبی فلوریدا ،از این دادگاه خواسته است بند ۲۳۰ قانون احترام به ارتباطات را که قانون شرکت های رسانه های اجتماعی را از مسئولیت مطالب درج شده در سیستم عامل هایشان محافظت می کند، لغو کند و حساب های خود را دوباره به دست بگیرد. وی همچنین از دادگاه خواسته است از اعمال سانسور و محدودیت قبلی به اشکال مختلف بر روی پست های روسای جمهوری در شبکه های اجتماعی فیس بوک، توییتر و یوتیوب جلوگیری کند.

هیئت نظارت بر فیس بوک تعلیق اولیه حساب ترامپ را در ماه مه تأیید کرد و در ماه ژوئن اعلام کرد رئیس جمهور سابق را حداقل برای دو سال ممنوع می کند.

به گزارش سی بی اس نیوز آمریکا، حساب های ترامپ در فیس بوک و توییتر پس از پیام های تشویق وی به حمله به ممنوع شده است. در یک ویدئو که در تاریخ ۶ ژانویه به فیس بوک ارسال شد ، ترامپ به دروغ ادعا کرد که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰  از او سرقت شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس