کد خبر 1242464
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
واکسن

رئیس انستیتو پاستور ایران با تکذیب خبر لغو قرار داد تولید واکسن کرونای مشترک بین ایران و کوبا، گفت:بخشی از تولید این واکسن تحویل وزارت بهداشت شده و از مهرماه حداق سه میلیون دز تحویل داده خواهد شد.

به گزارش مشرق، علیرضا بیگلری رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به طرح موضوع لغو همکاری ایران و کوبا در ساخت واکسن کرونا، گفت: با توجه به این قرارداد مشترک برای تولید واکسن که از ماه‌ها قبل منعقد شده، این کار شروع شده و جلسات هفتگی منظمی برقرار است و یکی از منظم‌ترین همکاری‌ها در این خصوص است.

وی ادامه داد: کارآزمایی بالینی واکسن مشترک ایران و کوبا در دو کشور به اتمام رسیده و اولین وجه تولیدی این واکسن آماده تحویل به وزارت بهداشت است.

بیگلری با تأکید بر اینکه این واکسن یکی از بهترین و مؤثرترین واکسن‌های کرونا در دنیاست، گفت: امکان تزریق این واکسن به سنین زیر هجده سال نیز وجود دارد.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه خبر لغو همکاری دو کشور در تولید واکسن کرونا کاملا کذب محض است، بیان داشت: ما برنامه‌ریزی‌های دیگری داریم تا برای تولید واکسن‌های دیگر و به روز کردن این واکسن اقدام کنیم.

وی یادآور شد:اولین وجه تولیدی واکسن با نصب ماشین‌آلات لازم در حال انجام بوده و تا پایان مرداد بسیاری از کارهای مربوط به آن تمام می‌شود و با انتقال دانش فنی این واکسن، تولید آن در ایران آغاز می‌شود و مقدار تولید آن نیز در هفته‌های آتی افزایش پیدا خواهد کرد.

بیگلری با اشاره به روند تولید واکسن مشترک ایران و کوبا خاطرنشان کرد: در ماه جاری بخشی به وزارت بهداشت تحویل داده شده و از مهرماه با تحویل  ۳ میلیون دُز آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌کنیم در اواخر آذر این میزان را حداقل به دو برابر برسانیم.

رئیس انستیتو پاستور ایران متذکر شد: طبق قرارداد دو کشور هر کشوری که واکسن اضافه‌ای تولید کند، در اختیار کشور دیگر قرار می‌دهد. بعد از اشباع نیازهای داخلی دو کشور، زمینه ورود این واکسن به بازارهای جهانی فراهم خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    منه دهه ی شصتی با این روند واکسیناسیونی که صورت می گیرد، امیدی به تزریق واکسن تا پایان ١۴٠٠ و ١۴٠١ ندارم. متأسفانه واکسیناسیون در کشور به حدی کُند صورت می گیرد که در اخبار شنیده می شود جمعی از مردم در حال سفر به کشورهای منطقه به عنوان توریست و تزریق واکسن مسافر هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس