فاز پنجم اجرای طرح شهید سلیمانی به واکسیناسیون عمومی اختصاص دارد

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با تأکید بر اینکه فاز پنجم اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به واکسیناسیون عمومی اختصاص دارد، از حضور بسیجیان در ۸۹ پایگاه واکسیناسیون سطح کشور خبرداد.

به گزارش مشرق، سردار احمد عبداللهی، با اشاره به روند اجرای مرحله مطالعات بالینی واکسن «نورا»، گفت: این واکسن در هفته گذشته با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وارد فاز مطالعات بالینی شد.

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه افزود: طبق اعلام سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان، واکسن نورا در این مرحله باید بروی ۷۰ نفر تست شود، ما ۱۷ نفر اول را معرفی کردیم و اکنون وضعیت جسمانی این افراد در حال چک شدن است و با تأیید احراز سلامتی این عزیزان این فاز طی یکی دو ماه آینده به شکل کامل اجرا خواهد شد.

عبداللهی با تأکید بر اینکه فاز پنجم اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به واکسیناسیون عمومی اختصاص دارد، از حضور بسیجیان در ۸۹ پایگاه واکسیناسیون سطح کشور خبرداد و تصریح کرد: نیروهای بسیج قبل از اجرای این طرح در ۵۵ پایگاه واکسیناسیون عمومی در تهران استقرار دارند.

وی سازمان بسیج مستضعفین را پرچم‌دار اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کشور برشمرد و اضافه کرد: گام پنجم اجرای این طرح طی هماهنگی‌های لازم با وزارت بهداشت در این پایگاه‌ها اجرا می‌شود، اجرای این طرح بار زیادی را از دوش وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بر می‌دارد.

عبداللهی با بیان اینکه مقدمات اجرای این طرح در بحث ساماندهی نیروها صورت گرفته است، افزود: به محض اینکه واکسن در اختیار سازمان بسیج قرار بگیرد، عملیات واکسیناسیون عمومی در قالب طرح شهید سلیمانی آغاز می‌شود.

بستری بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سپاه در سطح کشور

معاون سلامت، آموزش پزشکی و دفاع زیستی سپاه با اشاره به ورود کشور به پیک پنجم کرونا، از بستری بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سپاه در سطح کشور خبر داد و اظهار داشت: بیش از ۱۷۵ بیمار کرونایی در بیمارستان بقیه‌الله بستری هستند،۷۰ درصد ظرفیت سپاه در اختیار کادر درمان برای مبارزه با این بیماری منحوس قرار دارد.  

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس