کد خبر 1242134
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰
ورود دادستانی به موضوع تأمین حق‌آبه هورالعظیم - کراپ‌شده

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان گفت: ما به صورت جدی مطالبه‌گر حق‌آبه تالاب هورالعظیم هستیم و با توجه به تبعات کم‌آبی آن به طور مرتب تا پایان فصل گرما از دستگاه‌های مربوطه گزارش خواهیم گرفت.

به گزارش مشرق، عباس حسینی پویا دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان امشب در نشستی در رابطه با حق‌آبه تالاب هورالعظیم، اظهار کرد: متاسفانه امسال با تنش آبی زیادی در کشور و به ویژه خوزستان به سبب گرمای هوا و خشکسالی کم‌سابقه مواجه هستیم.

وی افزود: متوجه شدیم که سطح آب تالاب هورالعظیم کاهش پیدا کرده و تهدیدی جدی برای تالاب پیش آمده و برای منابع آبزیان، پرندگان و پستانداران مردم مشکلاتی ایجاد شده که در خصوص تامین حق‌آبه تاکید کردیم وزارت نیرو موظف است که براساس برنامه‌ریزی مدون و دقیق حق‌آبه هورالعظیم را رعایت کند.

دادستان اهواز عنوان کرد: تالاب هورالعظیم بزرگ‌ترین تالاب مرزی کشور است که در اقتصاد مردم منطقه و بحث اکوسیستم و مسائل زیست‌محیطی حائز اهمیت است.

وی افزود: ما به صورت جدی مطالبه‌گر حق‌آبه تالاب هورالعظیم هستیم و مصوب کردیم که پیگیری‌ کنیم تا پایان فصل گرما سازمان بازرسی به عنوان دستگاه نظارتی و محیط زیست به عنوان دستگاه متولی این موضوع را هر ماه به ما گزارش دهند تا از پیک بحران عبور کنیم.

حسینی پویا بیان کرد: رهاسازی یک بحث و کنترل آن تا رسیدن آب بحثی دیگر است چرا که در مسیر رودخانه کرخه تا رسیدن آب به تالاب برداشت‌های غیرمجازی داریم که باید ضمن همکاری با سازمان آب‌وبرق دادستان‌های ما نیز با نیروهای انتظامی همکاری کنند که حق‌آبه و آبی که برای تالاب در نظر گرفته شده به آن برسد.

وی افزود: با توجه به بحث تنش آبی همه از جمله مجموعه دادستانی، نیروی انتظامی، محیط زیست، سازمان آب‌وبرق، جهاد کشاورزی و استانداری باید کمک کنند تا این مشکل رفع شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
    0 0
    تنها دلیل این آشوب ها تغییر مسیر آب به سمت کویر است /// چه دلیلی دارد که اینهمه کارخانه اب بر در دل کویر یزد و کرمان و قم و اصفهان و سمنان ساخته شود ؟ غیر از لابی قدرت طلبان و مرکزنشینان؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس