فاجعه در عملکرد ارکان حقوقی فدراسیون/ تبرئه مسببان یک تخلف بدون معرفی مقصران!

در شرایطی که کمیته‌های استیناف و انضباطی همه عموال اشتباه در یک دیدار لیگ برتر را تبرئه کردند حال این سوال ایجاد می‌شود که چه کسی در اشتباهرخ داده مقصر است؟

به گزارش مشرق، کمیته استیناف فدراسیون فوتبال دو روز پیش حکم دیدار جنجالی پیکان و سایپا را منتشر و اعلام کرد نتیجه این مسابقه ۳ بر صفر به سود پیکان و حکم کمیته انضباطی لغو شده است.

روز گذشته هم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نشستی را برگزار و در این نشست تمامی ارکان برگزاری مسابقه تا افرادی که به جنجال کشیدن این مسابقه تاثیر داشتند را تبرئه کرد.این اتفاق در حالی رخ داد که پیش بینی می‌شد کمیته انضباطی با کسانی که در تعویض اشتباه تیم پیکان تاثیر داشته و باعث ایجاد چنین پرونده‌ای شدند برخورد کند اما این اتفاق هم رخ نداد.

با این اتفاق چند سوال جدی در اذهان ایجاد می‌شود. اگر نتیجه بازی با حکم کمیته استیناف به حالت اولیه برگشته و از طرفی کمیته انضباطی هم معتقد است هیچ فردی در این اشتباه تاثی ندارد پس چه کسی مقصر است؟

اگر پیکان در مسابقه با سایپا دچار تعویض اشتباه و استفاده از بازیکن غیر مجاز شده و کمیته استیناف و انضباطی به جمع بندی رسیدند که هیچ کس در این پرونده مقصر نیست، پس چه کسی مقصر است؟

سوالی که از رئیس و دبیر فدراسیون هم باید پرسید این است که یک اتفاق عجیب در یک مسابقه اتفاق افتاده اما در نهایت با احکام صادر از سوی ۲ کمیته فدراسیون همه تبرئه شدند و آیا نظارتی روی صدور چنین احکامی می‌شود یا خیر؟ نکته جالب تر اینجا است که کمیته استیناف بعد از لغو حکم کمیته انضباطی اعلام کرد که باید با مسببان این اتفاق برخورد شود اما کمیته انضباطی هیچ فردی را در این مسابقه و اشتباه رخ داده در آن مقصر تشخیص نداد!

به نظر می‌رسد آرای صادره از سوی هر دو کمیته دچار نواقص فنی و حقوقی فراوان است که رئیس فدراسیون فوتبال و البته دبیر کل آن باید روی موارد مشابه دقت و نظارت بیشتری داشته باشند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد.

نامه کمیته انضباطی فدراسیون بعد از تبرئه ارکان دیدار پیکان و سایپا را در زیر ببینید:

فاجعه در عملکرد ارکان حقوقی فدراسیون/ تبرئه مسببان یک تخلف بدون معرفی مقصران!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس