طوفان گرمسیری «اِلسا» در مسیر فلوریدا؛ هشدار مقامات درباره سیل و قطعی احتمالی برق - کراپ‌شده

طوفان گرمسیری السا با بادهایی که سرعت آن به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد، در حال عبور از کشور کوبا و حرکت به سمت ایالت فلوریدا در آمریکا است.

به گزارش مشرق، پیش‌بینی‌های هواشناسی نشان می‌دهد که طوفان گرمسیری و پر سرعت موسوم به «اِلسا» بعد از عبور از کشور کوبا، تا کمتر از یک روز دیگر به سواحل ایالت فلوریدا در آمریکا می‌رسد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، طوفان السا بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) با بادهایی که سرعت آن به حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز می‌رسد، به منطقه موسوم به «خلیج خوک‌ها» در کشور کوبا رسیده است.

مؤسسه هواشناسی کوبا اعلام کرده این طوفان - که طی مسیر خود در بخش‌هایی از باربادوس، هائیتی، جامائیکا و جمهوری دومینیکن ویرانی به‌جای گذاشته - با سرعت ۲۲ کیلومتر بر ساعت به سمت شمال غربی و ایالت فلوریدا پیش می‌رود.

هشدار مقامات آمریکا درباره سیل و قطعی احتمالی برق

بر اساس این گزارش، طوفان السا که اکنون سواحل جنوبی کوبا را درمی‌نوردد، باعث بارش‌های شدید در این مناطق شده است. مؤسسه هواشناسی کوبا اما این بارش‌ها را به شرط اینکه شدیدتر نشوند، برای کشاورزی مثبت ارزیابی کرده است.

به نوشته رویترز، انتظار می‌رود این طوفان در نیمه‌شب دوشنبه (به وقت محلی) از سمت شرق هاوانا از کوبا خارج شود و اوایل صبح سه‌شنبه به آمریکا برسد.

تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در کوبا از مناطقی که تدابیر محافظتی در برابر سیل نداشته یا در خانه‌های غیر امن زندگی می‌کنند، تخلیه شده‌اند.

«ران دی‌سانتیس»‌فرماندار ایالت فلوریدا نیز با بیان اینکه باید انتظار وقوع چند گردباد و بارش‌های شدید را در این منطقه داشته باشند، گفت: «تمام اهالی ایالت باید برای بارش سنگین، سیل و قطعی احتمالی برق آماده شوند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 1
    برق قطع میشه سریع میرید یه مطلبی مینوسید احتمال قطع برق در آمریکا به ما چه مربوط به فکر کشور خودتان باشید بیت کوین ها را جمع کنید
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    تو بهشت خدا برق قطع بشه تو آمریکا قطع نمیشه تووو نگران نباش (:
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    به ما چه ربطی داره شما کشور خود درست کنید با این همه قطعی برق اونها خودشون بلدن چه کار کنن نیازی به خبر رسانی شما ندارن . مسخره کردین بااین خبرتون
  • مردم ایران IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
    0 0
    فقط بدبختی های آمریکا و جهان را منعکس می‌کنند تودنیا بدبخت تراز ایران نیست زورنزنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس