کد خبر 1241610
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
اکسیژن

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی با گلایه از قطعی مکرر برق در روزهای اخیرگفت: قطعی برق در میزان ظرفیت تولید اکسیژن تاثیر گذاشته است و با کاهش تولید در روزهای اخیر مواجه هستیم.

به گزارش مشرق، پیکان کلانتری گفت: عمده مصرف تولید اکسیژن با برق است و زمانی که برق قطع می شود، زمان بیشتری لازم است تا موتوردستگاه‌های اکسیژن‌ساز فعال شود و به همین دلیل زمان کمتری برای تولید داریم.

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی افزود: در حال حاضر با شروع موج پنجم شیوع کرونا و افزایش دو برابری تقاضا برای اکسیژن، به علت قطع برق میزان تولید کاهش یافته است و ادامه این روند مراکز درمانی را با مشکل کمبود اکسیژن روبه رو خواهد کرد.

کلانتری بیان داشت: روز گذشته به‌مدت ۶ ساعت مشکل قطعی برق داشتیم و عملا نصف روز تولید نداشتیم و بیش از ۱۰ ساعت کار تعطیل شد لذا ضروری است هرچه سریعتر راهکاری برای این مساله دیده شود و اداره برق مناطقی که کارخانه های تولید اکسیژن فعال هستند را شناسایی کند تا خاموشی ها در این مناطق به حداقل برسد.

رئیس اتحادیه کشوری گازهای طبی و صنعتی اظهار کرد: این مشکل تنها برای کارخانجات تهران نیست بلکه کارنجات فعال در استان های دیگر مانند، فارس، خوزستان، اصفهان و … نیز تماس های زیادی در خصوص کاهش تولید به دلیل قطعی برق داشتند و لازم است تا اداره برق در شرایط این روزهای تشدید بیماری کرونا و افزایش مراجعین به بیمارستان ها همکاری لازم را با کارخانجات تولیدی اکسیژن داشته باشد تا شاهد معضل کمبود اکسیژن نباشیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس