اوضاع نگران کننده افغانستان؛ محور تماس تلفنی «رحمان» با «غنی»

روسای جمهور تاجیکستان و افغانستان در یک تماس تلفنی در مورد اوضاع جاری این کشور گفتگو کردند.

به گزارش مشرق، «امامعلی رحمان» و «اشرف غنی» روسای جمهور تاجیکستان و افغانستان ضمن یک تماس تلفنی در مورد اوضاع جاری این کشور گفتگو کردند.

بر اساس اطلاعیه بخش مطبوعاتی ریاست جمهوری تاجیکستان، روسای جمهور دو کشور تحولات نگران کننده نظامی و سیاسی افغانستان را مورد بررسی قرار دادند.

در این رابطه به وخیم شدن اوضاع در مناطق شمالی افغانستان که هم مرز با تاجیکستان می باشد، توجه ویژه مبذول شد.

رئیس جمهور تاجیکستان با اظهار نگرانی، همتای افغانستانی خود را در جریان اتفاقات جدید عبور اجباری نظامیان این کشور همسایه از خط مرز دولتی تاجیکستان قرار داد.

در عین زمان رحمان به تغییرناپذیر بودن موضع تاجیکستان نسبت به موضوع افغانستان که شامل عدم مداخله در امور داخلی و پشتیبانی کامل از تلاش های دولت آن جهت استقرار صلح، ثبات و امنیت در این کشور همسایه می باشد، تاکید کرد.

وی همچنین اظهار داشت که تاجیکستان به عنوان همسایه نزدیک افغانستان همیشه جانبدار ثبات و آرامش در این کشور بوده و از ین به بعد نیز به این موضع خود پایبند خواهد ماند و از همه تلاش های در جهت پیشبرد گفتگوهای صلح بین افغان ها پشتیبانی خواهد کرد.

ضمن این گفتگو، دو طرف در مورد سایر موضوعات روابط دوجانبه و از جمله همکاری ها در زمینه های امنیتی تبادل نظر و به طور خاص بر ضرورت تامین امنیت مرز مشترک تاکید کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 1
    خاك بر سر غنى جيغ جيغو كنم كه فقط پشت تريبون جرات خط و نشون كشيدن داره !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس