کد خبر 1241470
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
تغییرات در فدراسیون فوتبال؛ معرفی دبیرکل جدید از سوی عزیزی خادم/ قنبرزاده جای بهاروند را می‌گیرد؟

رئیس فدراسیون فوتبال قصد دارد به زودی دبیرکل جدیدی را برای این فدراسیون انتخاب کند و اکنون در حال بررسی گزینه‌های موجود است.

به گزارش مشرق، تغییرات در فدراسیون فوتبال در راه است و به زودی از سوی شهاب‌الدین عزیزی خادم، دبیرکل این فدراسیون انتخاب خواهد شد. منصور قنبرزاده از ۱۸ اسفندماه به عنوان سرپرست دبیرکلی فدراسیون انتخاب شد، اما طبق اساسنامه دیگر نمی‌تواند به عنوان سرپرست به فعالیت خود ادامه دهد.

در بند ۸ ماده ۶۷ اساسنامه فدراسیون فوتبال آمده است: «هرگاه پست دبیرکل یا هریک از پست‌های دیگر فدراسیون به هر دلیل از جمله استعفا، اخراج، عزل، فوت و تعلیق، بالتصدی شود، رئیس فدراسیون می‌تواند، برای آن پست، حداکثر به مدت سه ماه، سرپرست تعیین نماید. مگر اینکه در این اساسنامه ترتیب دیگری مقرر شده باشد.» یعنی طبق اساسنامه دوران حضور قنبرزاده نیز به پایان رسیده، همانطور که برای نواب رئیس اول و دوم نیز این فرصت تمام شده است.

با توجه به اجرای روند قانونی برای انتخاب دبیرکل، گویا شهاب‌الدین عزیزی خادم گزینه‌هایی برای این پست در نظر دارد که در حال بررسی شرایط آنهاست تا به جمع بندی نهایی برسد. آنچه رئیس فدراسیون فوتبال بارها از آن صحبت کرده، استفاده از افراد با دانش در فدراسیون است و از همین‌رو دو مقوله دانش زبان انگلیسی و ارتباطات بین‌المللی را برای انتخاب دبیرکل در نظر دارد. به طوری که دبیرکل جدید او بتواند به راحتی نامه‌نگاری‌ها، مکالمات و مذاکرات لازم را با نهادهای بین‌المللی از جمله فیفا و AFC انجام دهد و در کنار این امر، ارتباطات خوب و مؤثری هم با آنها داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

ماجرای جنجالی واگذاری ساختمان شهرداری به فدراسیون فوتبال با سفارش شهردار/ جبران خسارت ویلموتس یا دردسر جدید برای فوتبال؟

از آنجایی که پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال از حساسیت بالایی برخوردار است و ضعف سال‌های اخیر فدراسیون در برقراری ارتباط با فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا ضربه‌هایی را به فدراسیون وارد کرده، عزیزی خادم تصمیم گرفته در این زمینه فردی مؤثر را انتخاب کند. گزینه‌هایی هم از میان آقایان و بانوان روی میز رئیس فدراسیون قرار دارند که در نهایت وی باید نام یکی از آنها را به عنوان دبیرکل به هیئت رئیسه معرفی کند.

طبق پیگیری‌ها منصور قنبرزاده قرار نیست فدراسیون فوتبال را ترک کند. ظاهراً سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال از سوی عزیزی خادم به عنوان نایب رئیس دوم به مجمع فدراسیون فوتبال پیشنهاد خواهد شد تا جانشین حیدر بهاروند در این پست شود. مهلت قانونی حضور بهاروند و همچنین حمیدرضا مهرعلی به عنوان سرپرست نایب رئیسی اول مدت‌هاست به پایان رسیده و رئیس فدراسیون فوتبال برای طی شدن روند قانونی باید هرچه زودتر نواب رئیس اول و دوم خود را هم به مجمع فدراسیون معرفی کند.

گفته می‌شود عزیزی خادم به زودی تصمیم خود را برای انتخاب دبیرکل فدراسیون فوتبال نهایی و سپس گزینه مورد نظر را به هیئت رئیسه معرفی می‌کند. با معرفی دبیرکل فدراسیون فوتبال و همچنین نواب رئیس اول و دوم پیشنهادی به مجمع، روال کار فدارسیون فوتبال نیز برخلاف زمان فعلی قانونی‌تر دنبال خواهد شد و نفرات جدید می‌توانند با برنامه‌ریزی بهتری امور فدراسیون را پیش ببرند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس