واکنش مثبت ۹۴ درصد بیماران سرطانی به واکسن های کرونا

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد بیش از ۹ بیمار از هر ۱۰ بیمار مبتلا به سرطان بعد از دریافت واکسن کووید ۱۹، واکنش ایمنی خوبی به آنها نشان دادند.

به گزارش مشرق به نقل از ساینس دیلی، در یک مطالعه در ایالات متحده و سوئیس، تقریباً همه بیماران مبتلا به سرطان سه تا چهار هفته پس از دریافت دوز دوم خود، پاسخ ایمنی خوبی نسبت به واکسن‌های کووید ۱۹ نشان دادند.

بیشتر بخوانید:

۴۸ ساعت قبل از تزریق واکسن کرونا مسکن مصرف نکنید

در میان ۱۳۱ بیمار مورد مطالعه، ۹۴ درصد آنتی بادی‌هایی برای کروناویروس تولید کردند.

به گفته محققان، بیماران مبتلا به سرطان به اندازه جمعیت عمومی پاسخ ایمنی قوی ای نسبت به سایر واکسن‌ها و عفونت‌ها ندارند. از اینرو این فرضیه وجود داشت که بیماران مبتلا به سرطان، واکنش آنتی بادی به واکسن کووید ۱۹ نداشتند.

«پانکیل شاه»، عضو تیم تحقیق از دانشگاه تکزاس، در این باره می‌گوید: «بیماران مبتلا به بدخیمی‌های خونی، مانند میلوما و لنفوم هوچکین، نسبت به کسانی که تومورهای جامد دارند کمتر به واکسیناسیون پاسخ می‌دهند.»

در میان گروه‌های پرخطر، بیمارانی که شش ماه پس از واکسیناسیون تحت درمان با Rituximab قرار گرفتند، هیچ آنتی بادی تولید نکردند. ریتوکسیماب یک آنتی بادی مونوکلونال است که در درمان سرطان‌های خون و بیماری‌های خودایمنی استفاده می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • BE ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 0
    واکسن استاندارد آنفلوانزا ممکن است حاوی موارد زیر باشد: سویه های مختلف ویروس های آنفلوانزا که در جنین مرغ تکثیر می شوند. فرمالدئید (به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می شود) ؛ پلی اتیلن گلیکول ( برای تحریک سیستم ایمنی) ژلاتین (ساخته شده از استخوان گاو) و تیمروزال (حاوی جیوه). اینکه می زند از چیه ؟ قراره چه کار کنه؟ دروغ دروغ دنباله رو WHO!
  • کاظم IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    1 1
    متاسفانه در ایران سونامی سرطان است و درمانها قدیمی است.
  • BE ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
    0 0
    کار واضحی که باید انجام شود ، تشویق مردم برای بهبود ایمنی طبیعی خود با اجتناب از فعالیت های مضر برای سیستم ایمنی بدن و با خوردن غذاهایی است که به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند نه واکس ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس