عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی: مخالف شرط معدل برای پذیرش دانشگاه‌ها هستم

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مصوبات کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در بعد آموزش و پرورش و سطوح بالاتر باید بیشتر مطالعه شود، اینکه «بی‌گدار به آب زده» و شرط معدل توسط دانشگاه‌ها تعیین شود، به صلاح نیست.

به گزارش مشرق، تهیه طرح ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و بررسی بخش اول آن در صحن این شورا با واکنش‌های زیادی از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مردم مواجه شده است.

بیشتر بخوانید:

مهمترین تغییرات کنکور ۱۴۰۲ را بشناسید

اما دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون پاسخگویی به ابهامات بر مواضع اولیه خود اصرار دارد؛ سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده است: « ما در این شورا ۵ مصوبه را برای کنکور ۱۴۰۲ تصویب و اعلام کردیم که اجرای این مصوبات قطعی است. وقتی مصوبه‌ای در این شورا تصویب می‌شود به هیچ عنوان قابل برگشت نخواهد بود و باید اجرایی شود!»

برای اطلاع از نحوه طرح و بررسی بخش ابتدایی این طرح در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی با دکتر مهدی گلشنی؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت‌وگو کردیم و نظر وی را درباره یکی از مناقشه برانگیزترین بندهای طرح مذکور (تعیین شرط معدل توسط هر دانشگاه) جویا شدیم.

مهدی گلشنی؛ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و بند ۵ آن (اعمال شرط معدل توسط هر دانشگاه)، گفت: مصوبات کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در بعد آموزش و پرورش و سطوح بالاتر باید بیشتر مطالعه شود، اینکه «بی‌گدار به آب زده» و شرط معدل توسط دانشگاه‌ها تعیین شود به صلاح نیست چرا که دانشگاه‌ها شرایطشان برای تعیین معدل خیلی  متفاوت خواهد بود.

وی افزود: این طرح را بدون مطالعه بیشتر به صلاح نمی‌دانم، اگر چه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است اما تصور می‌کنم آنقدرها مطالعه نشده است، نیاز به بررسی دقیقی برای اعمال شرط معدل توسط دانشگاه‌ها وجود دارد چرا که ممکن است بعضی دانشگاه‌ها برای بالا بردن اعتبار خود شرط معدل تعیین کنند.

گلشنی ادامه داد: ممکن است دانشجوی دانشگاه شریف از شهر کرمان  به مراتب به لحاظ سطح علمی از دانش آموز تهرانی بالاتر باشد، معتقدم اصلاً نیازی به تعیین شرط معدل توسط دانشگاه‌ها نیست، اگر ملاک آزمون است دیگر شرط معدل برای چه است؟ و بنده موافق این موضوع نیستم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: به نظرم این کارهای آخر سالی است که برای کنکور خیلی با عجله انجام شد و باید با دقت بیشتری کار پیش می‌رفت، اینکه بخشی از پذیرش دانشجو را به دانشگاه واگذار کنیم آن هم براساس شرط معدل باید به این موضوع توجه داشت که هم اکنون در دانشگاه‌ها پارتی بازی در پذیرش دانشجو اتفاق می‌افتد و کجا به آن نظارت می‌کند؟

وی بیان کرد: باید قضایای کنکور را از روش‌های صحیح اصلاح کرد و مصوبه فعلی به درستی نمی‌تواند مشکل کنکور را حل کند.

گلشنی درباره اینکه آیا در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مخالفت خود را با بند ۵ مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی (تعیین شرط معدل توسط هر دانشگاه) اعلام کردید؟ متذکر شد: الان دیگر فایده‌ای نداشت، طرح خیلی سریع آمد و مطرح شد و رفت. بنده به صورت مجازی در جلسات شرکت می‌کنم و به این دلیل امکان مخالفت وجود نداشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    0 0
    اقایان ورود به دانشگاه رو راحت کنید ولی خروج رو سخت تو ایران هرکس وارد دانشگاه میشه قطعا مدرک میگیره ولی نباید اینطور باشه خصوصا رشته های پرطرفدار که باید طوری باشه که افراد سختکوش و باهوش بتونن ازش فارغ التحصیل بشن وقتی جامعه ببینه خیلی از افراد با هوش پایین مثلا نتونستن رشته پزشکی رو تموم کنن اون موقع تو انتخاب هاشون تجدید نظر میکنن الان فقط سخت تلاش کنی تا قبول بشی بعدش خود به خود مدرک ت رو میگیره برید دانشگاه های علوم پزشکی ترکیه رو با ایران مقایسه کنید ببینید فاصله چقدره
    • 8 IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
      1 0
      ورود به دانشگاه سخت نیست. دانشگاه آزاد و پیام نور و غیر انتفاعی عین چی پذیرش می کنن ، کیفیت تدریس هم فرق چندانی نداره خصوصا که فیلم بهترین دانشگاه های دنیا آنلاین و کاملا رایگان در دسترسه
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 0
    اگر مدارس غیردولتی و تقلب و ... نبود بله با معدل می شدکاری کرد اما الان شرط معدل یعنی شرط پول و معده پران
  • محمد IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    5 0
    به شدت موافقم.این مصوبه خیلی پر ایراده و فقط به ضرر دانش اموزاست.انشالله که لغو میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس