محمد بن سلمان در تعداد بازداشتی‌ها رکورد شکنی کرد

در حالی که یکی از صفحات مدافع بازداشت شدگان سعودی از دستگیری یکی از قاریان برجسته سعودی خبر داد، رسانه‌های رسمی عربستان از رکورد شکنی تعداد بازداشت شدگان سعودی طی یک هفته پرده برداشتند.

به گزارش مشرق، صفحه معتقلی الرای در فضای مجازی اعلام کرد شیخ عامر المهلهل از قاریان برجسته سعودی و امام مسجد ام المؤمنین خدیجه بنت خویلد در محله الزهراء جده توسط نیروهای امنیتی این کشور دستگیر و به زندان منتقل شده است.

این در حالی است که براساس گزارش رسمی دولت عربستان، حدود ۲۰ هزار نفر ظرف کمتر از یک هفته به بهانه‌های مختلف توسط نیروهای امنیتی در عربستان دستگیر شدند.

از میان بهانه‌های که رسانه‌های دولتی عربستان برای دستگیر این افراد در دوره زمانی ۲۴ تا ۳۰ ژوئن اعلام می‌کنند ورود غیر قانونی یا اشتغال غیر قانونی است.

براساس این گزارش تعداد افرادی که توسط نیروهای امنیتی به اتهام‌های مختلف دستگیر شده‌اند به رقم ۱۹ هزار ۸۱۲ نفر رسید که ۸ هزار و ۵۷۰ نفر از آنها به اتهام نقض قوانین اقامت دستگیر و راهی زندان شده‌اند.

براساس اعتراف رسانه‌های سعودی دست کم ۴۷ نفر از بازداشت شدگان متهم به عبور غیر قانونی به کشورهای همجوار هستند.

در همین راستا مسئولین سعودی شهروندان این کشور را تهدید کردند در صورتی که اطلاعات خود را در مورد چنین جرایمی به نهادهای مربوطه اعلام نکنند با مجازات‌های سنگینی مواجه خواهند شد.

در این بین صفحه دویچه وله در فضای مجازی در گزارشی اعلام کرد، آنچه که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در رابطه با انجام اصلاحات در کشور گفته یک دروغ بیش نبوده و در بر گیرنده هیچ نوع مضمون سیاسی نیست.

به گفته کارشناسان ولیعهد عربستان سعودی به شدت از شکل‌گیری جریانی که منجر به سرنگونی وی شود، نگران و مضطرب بوده و همین امر باعث شده است تا نسبت به هر فردی احساس خطر کند وی را مستقیما راهی بازداشت‌گاه‌های خود نماید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس