هشدار فعالان سعودی: زندان‌های عربستان به گورستان زندگان مخالف تبدیل شده است

سازمان‌های حقوقی سعودی نسبت به وخامت اوضاع بازداشت شدگان سعودی در زندان‌های محمد بن سلمان هشدار دادند.

به گزارش مشرق، صفحه "معتقلی الرأی" در فضای مجازی مجازی اعلام کرد، عبدالله الحوالی فرزند سفر الحوالی از اندیشمندان سعودی که به همراه چند نفر از برادرانش در زندان به سر می‌برد، شرایط سختی را را از لحاظ جسمی پشت سر می‌گذارد.

سازمان حقوقی "سند" هم در بیانیه‌ای که در صفحه خود در شبکه مجازی منتشر کرده اعلام کرد: بی توجهی به شرایط زندانیان در زندان‌های سعودی و ابزارهای فشاری که علیه آنها به کار می‌رود شرایط را برای زندانیان به شدت وخیم کرده است.

در این بین فعالان مخالف محمد بن سلمان در فضای مجازی تاکید دارند، زندان‌های دولت سعودی به گورستان زندگان تبدیل شده و شکنجه، اهمال پزشکی و سوء رفتار حرف اول را در سیاست‌های سعودی‌ها در این زندان‌ها می‌زند.

در همین راستا یک مادر سعودی با انتشار تصاویری ویدیویی خواهان تحقیقات بی طرفانه و قصاص افرادی شد که پسرش را در زندان از پای در آوردند.

به گفته این مادر، پسرش که هنوز به سن قانونی هم نرسیده بود به تحت وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها قرار گرفت و دست آخر توسط بازجویان سعودی کشته شد، در حالی که مسئولین در ریاض حاضر به تحقیق در رابطه با نحوه مرگ فرزندش نیستند.

به گفته این مادر داغدار سعودی ، قاتل پسرش کامل مشخص بوده و او هم وی را می‌شناسد و می‌داند یکی از بازجویان سرویس های امنیتی سعودی است اما مسئولین حتی به خود زحمت محاکمه این فرد را هم نداده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس