کوبا: سیاست‌های بایدن باج خواهی سیاسی و غیرانسانی است - کراپ‌شده

دستگاه دیپلماسی کوبا با انتقاد از دولت آمریکا و نقض تعهدهای مهاجرتی بین دو کشوراز سوی واشنگتن اعلام کرد که ایالات متحده در پی باج خواهی سیاسی است.

به گزارش مشرق، دستگاه دیپلماسی کوبا هشدار داد که ایالات متحده توافقنامه های مهاجرتی دوجانبه را نادیده می‌گیرد و مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان را ترویج می کند.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «تله سور» وزارت امور خارجه کوبا یکشنبه اتهامات دولت ایالات متحده در مورد ادعای عدم تعهد مقام‌های کوبا در مبارزه با قاچاق انسان را رد کرد.

وزارت خارجه کوبا اعلام کرد: «این اتهامات دروغین ناشی از گزارش قاچاق انسان در سال ۲۰۲۰ است، سندی که هاوانا آن را وسیله‌ای تنها برای اتهامات دروغین و باج خواهی سیاسی توصیف کرده است.»

دستگاه دیپلماسی کوبا هشدار داد که این اتهامات جدید بخشی از اقدامات دولت آمریکا برای جلوگیری از همکاری بین‌المللی کوبا در زمینه‌هایی مانند بخش بهداشت است.

دستگاه دیپلماسی کوبا با اشاره به نقش منفی انجام شده توسط سناتورهای آمریکایی از جمله «مارکو روبیو» و «رابرت منندز» یادآوری کرد که به نظر می‌رسد «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده به یک سیاست غیرانسانی و منسوخ در قبال ملت کوبا متعهد شده است.

در بیانیه وزارت خارجه کوبا آماده است: «آمریکا خود بین کشورهایی است که با بدترین مشکلات قاچاق انسان روبرو است. سیاست‌های این کشور با هدف نابود کردن اقتصاد کوبا وعدم رعایت توافق نامه‌های مهاجرتی دوجانبه است.»

چندی قبل یک مقام ارشد دولت کوبا در خصوص ادامه روابط دیپلماتیک با آمریکا گفت، تا زمانی‌که واشنگتن تحریم‌های اقتصادی را علیه کوبا حفظ کند، خیلی دشوار است که بتوان درباره پیشرفت در خصوص روابط دوجانبه به طور جدی فکر کرد.

صدها کوبایی چندی قبل  در شهر «هاوانا»  پایتخت این کشور با برپایی  اعتراضی خواستار پایان تحریمهای آمریکا علیه مردم این کشور شدند. معترضان کوبایی سوار بر خودرو، دوچرخه و موتورسیکلت درحالیکه پرچم کشورشان را با خود حمل می‌کردند و شعار ضدتحریم سر می‌دادند از مقابل سفارت آمریکا در هاوانا عبور کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس