کد خبر 1208494
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
راهپیمایی خودرویی مردم کوبا

خبرگزاری رسمی کوبا از راهپیمایی مردم دو استان شرقی و مرکزی این کشور با موتورسیکلت، دوچرخه و اسکیت در اعتراض به تحریم‌های آمریکا خبر داد.

به گزارش مشرق، مردم کوبا در اعتراض مواضع آمریکا و محاصره کشورشان، با توجه به خطر شیوع ویروس کرونا برگزاری راهپیمایی ضد آمریکایی با استفاده از خودرو، دوچرخه و اسکیت را در پیش گرفتند.

خبرگزاری رسمی کوبا گزارش داد، مردم استان شرقی «لاس توناس» و مرکزی «ویلا کلارا» این کشور امروز یکشنبه در اعتراض به محاصره اقتصادی، تجاری و مالی کشورشان توسط آمریکا راهپیمایی خودرویی برگزار می‌کنند.

طبق این گزارش، طبق برنامه قرار است کوبایی‌ها از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی ضمن مراعات تدابیر ویژه مقابله با ویروس کرونا در خیابان‌های اصلی این دو استان با موتورسیکلت، دوچرخه و اسکیت در این راهپیمایی ضد آمریکایی شرکت کنند.

«دیاسوانی آکوستا» دبیر اول «انجمن جوانان کمونیست کوبا» که از برنامه ریزان اصلی این راهپیمایی است از مردم کوبا خواست علیه «طولانی ترین محاصره در تاریخ که نسل کشی است، شرکت کنند.

 به گفته آکوستا، هدف از محاصره آمریکا علیه کوبا  تسلیم کردن همه مردم این کشور با توسل به گرسنه کردن آنها است.

ایالات متحده آمریکا از زمان انقلاب سال ۱۹۵۹ کوبا به رهبری «فیدل کاسترو» و «ارنستو چگوارا»، محاصره این کشور و اعمال انواع فشارهای اقتصادی و تهدید نظامی را در دستور کار قرار داده است.

توافق دو کشور در دوره باراک اوباما برای عادی سازی روابط هم به رغم کاستن از شدت خصومت واشنگتن با هاوانا، سبب لغو محاصره کوبا نشد. با روی کار آمدن دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۷، او به توافق دولت اوباما با کوبا پشت کرد و دشمنی‌های آمریکا علیه کوبا را شدت بخشید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس