آمریکا

کره شمالی گفته کوبا یک شهروند آمریکایی را که قصد انتقال شهروندان کوبا به ایالات متحده را داشته بازداشت کرده است.

به گزارش مشرق، کره شمالی امروز چهارشنبه گفته کوبا یک فرد آمریکایی را که قصد داشته افراد را از هاوانا به ایالات متحده قاچاق کند دستگیر کرده است.

وزارت خارجه کره شمالی این خبر را در مقاله‌ای در وب‌سایت رسمی دولت این کشور منتشر کرده و گفته که فرد آمریکایی روز ۷ اوت (۱۶ مرداد) با یک قایق تندرو به سواحل شرقی پایتخت کوبا نزدیک شده و قصد داشته چندین شهروند کوبا را به آمریکا منتقل کند.

در این مقاله آمده است: «گارد ساحلی کوبا این قایق تندرو را توقیف و شهروند آمریکایی متعرض به آب‌های سرزمینی کوبا را دستگیر کرد.»

کره شمالی گفته اقدام کوبا، اقدامی مشروع در جهت دفاع از حاکمیت ملی این کشور بوده است.

پیونگ‌یانگ در مقاله مذکور نوشته وزارت کشور کوبا روز ۲۲ اوت توقیف این کشتی و دستگیری شهروند آمریکا را اعلام کرده است.

وزارت خارجه کره شمالی بارها در بیانیه‌هایی در مورد کوبا، ایالات متحده را متهم به طرح ریزی برای شعله ور کردن اعتراضات ضددولتی در کشور متهم کرده است. کره شمالی به دنبال حفظ روابط نزدیکتر با کشورهای دوست از جمله کوبا در بحبوحه بن بست مذاکرات اتمی با واشنگتن است.

چندی  قبل اعتراض‌های گسترده‌ای در هشت شهر کوبا از جمله «هاوانا» پایتخت این کشورعلیه سیاست‌های دولت برگزار شد و معترضان به وضعیت معیشتی خود اعتراض کردند.

علی‌رغم تلاش‌های گسترده آمریکایی‌ها برای ریختن هیزم به آتش این ناآرامی‌ها و مداخله در امور داخلی کوبا، هزاران کوبایی‌ها چند هفته پیش در میدان «لا پیراگوا» در شهر هاوانا گرد هم آمدند تا حمایت خود را از سران انقلاب کوبا نشان دهند و بر تبلیغات آمریکا در زمینه بی کفایتی دولت کوبا خط بطلان بکشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۳
    0 1
    دم کوبا و کرهٔ شمالی گرم!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس