رئیسی

نخست‌وزیر پاکستان، در گفتگوی تلفنی با آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ضمن تبریک انتخاب وی از جانب ملت ایران، ابراز امیدواری کرد بزودی امکان ملاقات حضوری با رئیس جمهور منتخب ایران فراهم شود.

به گزارش مشرق، عمران احمدخان نیازی، نخست‌وزیر پاکستان در گفتگوی نلفنی با دکتر سید ابراهیم رئیسی ضمن تبریک انتخاب وی افزود: شرح حال زندگی شما را مطالعه کردم و متوجه شدم شما یک عالم برجسته هستید.

عمران خان با اشاره موضوعات مشترک فی ما بین گفت: ما نگران وضعیت افغانستان و درگیر شدن این کشور در جنگ طولانی مدت هستیم.

وی بهترین راه‌حل برای افغانستان را راه حل سیاسی دانست و البته دستیابی به آنرا در شرایط کنونی دشوار قلمداد کرد.

نخست وزیر پاکستان ابراز امیدورای کرد در آینده نزدیک با رئیس جمهور منتخب ایران ملاقات کرده و درباره موضوعات مختلف از جمله فرصت‌ها و نگرانی‌های مشترک گفتگو کند.

در این گفتگوی تلفنی سید ابراهیم رئیسی نیز ضمن ابراز تشکر از تماس تلفنی و پیام تبریک ملت و دولت پاکستان، پیوندهای درهم‌تنیده دو ملت و ظرفیت‌های گسترده و متوع دو کشور را بستر مناسبی برای ارتقای همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف عنوان کرد.

رئیسی، توفیقات دولت دوست و ملت برادر پاکستان را توفیقات دولت و ملت ایران دانسته و افزود: "اعتماد متقابل" و "اتکای هم‌افزا" میان کشورهای منطقه، دو رکن اصلی ثبات و پایداری "مناسبات همسایگی" است.

رئیس جمهور منتخب گفت: در دیپلماسی اقتصادی دولت جدید به همه ظرفیت‌های اقتصادی همسایگان به عنوان فرصت‌های ارزشمند همکاری  نگریسته می‌شود و به همین جهت هیچ ظرفیت اقتصادی مورد غفلت قرار نمی‌گیرد.

رئیسی نیل به "امنیت پایدار" را صرفا از طریق مشارکت کشورهای منطقه عملی دانسته و بیان کرد: تجربه نشان داده که بیگانگان به بهانه ایجاد امنیت بذر ناامنی را کاشته و عدم ثبات را نهادینه می‌کنند.

رییس جمهور منتخب فلسطین را رمز همگرایی جهان اسلام عنوان کرده و دفاع مؤثر و مستمر از ملت مظلوم فلسطین را ضامن "پایداری امنیت منطقه‌ای" دانست.

رئیسی همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت افغانستان گفت: امنیت افغانستان برای ما مهم است و  این امنیت باید توسط افغانستانی ها برقرار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس