آمریکا

سفیر روسیه در واشنگتن اظهارات اخیر آمریکا در خصوص مشکل آفرینی مسکو در مسیر راه اندازی مجدد امور ادارات کنسولی آمریکا در روسیه را نادرست خواند و واشنگتن را مقصر اصلی این تعلل دانست.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن طی سخنانی، اظهارات اخیر آمریکا در خصوص مشکل آفرینی مسکو در مسیر راه اندازی مجدد امور ادارات کنسولی آمریکا در روسیه را نادرست خواند.

بر اساس این گزارش، آنتونوف که این سخنان را در گفتگو با شبکه خبری «سولونیف» مطرح می‌کرد، گفت: آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند که روسیه مشکلاتی در زمینه صدور روادید برای شهروندانی روسی که قصد سفر به آمریکا دارند ایجاد کرده است. اما این صحت ندارد. من می‌خواهم از این طریق به صورت رسمی اعلام کنم که من حتی یک درخواست هم از همکاران آمریکایی خودم برای صدور ویزا به کارکنان اداره کنسولی آمریکا در روسیه دریافت نکرده‌ام.

وی همچنین افزود: همینطور در خصوص ادارات کنسولی روسیه که در هیوستن، واشنگتن و نیویورک واقع شده‌اند، ما آماده انجام این کار (صدور ویزا برای شهروندان آمریکایی جهت سفر به روسیه) هستیم.

سفیر روسیه در آمریکا همچنین تاکید کرد که تاکنون هیچ گونه موفقیتی در پیشبرد ازسرگیری فعالیت‌های کنسولی میان دو کشور وجود نداشته است.

آنتونوف در ادامه افزود: هیچ پیشرفت و تحرک جدی وجود ندارد. در مورد طرف روسی، ما با دشواری در حال پیشرفت هستیم، در حال حرکت هستیم و در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس