سفیر روسیه: تلاش آمریکا برای فشار به روسیه ادامه خواهد یافت - کراپ‌شده

سفیر روسیه در واشنگتن روز شنبه در مصاحبه‌ای گفت که احتمالا تلاش آمریکا برای فشار به روسیه ادامه خواهد یافت.

به گزارش مشرق، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن روز شنبه گفت که تلاش آمریکا برای فشار بر روسیه با هدف تسلیم شدن احتمالا ادامه یابد اما با این وجود، روسیه این آمادگی را دارد تا تلاش کند روابط خود را با واشنگتن بر اساس احترام متقابل بهبود بخشد».

وی که با یک رسانه روسی صحبت می‌کرد، در ادامه گفت: «شاید گفتن این موضوع عجولانه باشد که برخی تغییرات اساسی در روابط روسیه و آمریکا پیشتر آغاز شده است».

آنتونوف در ادامه یادآوری کرد که پس از نشست رؤسای جمهور روسیه و آمریکا در ژنو و توافق برای بازگشت سفرا، تنها یک هفته از بازگشتش به واشنگتن می‌گذرد.

سفیر روسیه اضافه کرد: «ما در تلاش هستیم تا به موقعیتی برسیم که فراموش کردن این موضوع که رئیس جمهور ما درباره چه چیزی در ژنو صحبت کرد، سخت باشد. ما در تلاش برای اجرای این کارهای عملی و تفاهم‌هایی هستیم که توسط رهبران ما به نمایش گذاشته شدند. تا آنجا که به ما مربوط می‌شود، ما آماده این همکاری هستیم».

وی گفت: «متاسفانه، به نظر می‌رسد توافقی میان دو حزب آمریکا در کنگره ایجاد شده تا برخورد سخت علیه روسیه را به پیش ببرد که این بدان معناست سیاست آمریکا در تلاش برای فشار به روسیه از جمله در زمینه موضوع حقوق بشر ادامه خواهد یافت».

چند روز پیش نیز سفیر مسکو در لندن در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» از احتمال آغاز مذاکرات روسیه و آمریکا با موضوع ثبات استراتژیک طی ماه آینده میلادی خبر داد.

پیشتر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری بعد از دیدار با جو بایدن همتای آمریکایی خود در ژنو سوئیس، از توافق با او درباره بازگشت سفرای دو کشور به پست‌های خود خبر داد.

پوتین در خصوص مسائلی که در این نشست به آنها پرداخت نیز گفت: موضوعات این گفت‌وگو به احتمال بسیار برای همه شناخته شده است، ثبات استراتژیک، امنیت سایبری، درگیری‌های منطقه‌ای، روابط تجاری و ما همچنین درباره همکاری در قطب شمال صحبت کردیم.  ایالات متحده و روسیه مسئولیت ویژه‌ای برای ثبات استراتژیک به عنوان قدرت‌های هسته‌ای دارند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس