کد خبر 1198382
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
مسکو: روابط با واشنگتن در عمیق‌ترین بحران خود قرار دارد - کراپ‌شده

سفیر روسیه در واشنگتن چهارشنبه در سخنانی گفت که روابط این کشور با آمریکا در عمیق‌ترین بحران خود غرق شده است.

به گزارش مشرق، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در آمریکا چهارشنبه گفت که با وجود تلاش‌های روسیه  برای آغاز گفت‌وگوهای عملی با آمریکا، روابط مسکو و واشنگتن در عمیق‌ترین بحران خود قرار دارد.

وی که در جریان شرکت در نشستی صحبت می‌کرد، گفت: «روابط روسیه و آمریکا در عمیق‌ترین بحران خود غرق شده است و سال‌هاست که طرف روسی تلاش‌هایش را برای تقویت روابط دوجانبه و آغاز گفت‌وگوهای عملی بر اساس احترام متقابل انجام داده است».

این دیپلمات روس اضافه کرد: «اما تلاش‌ها در تغییر مسیر روابط میان روسیه و آمریکا موفقیت آمیز نبوده است».

آنتونوف در ادامه سخنانش گفت: «واشنگتن به صورت مستمر در حال نابودی ساختار کامل روابطی است که به آسانی میان دو کشور ایجاد نشده و همواره در حال تهدید روسیه و اعمال محدودیت اقتصادی است».

سفیر روسیه در واشنگتن گفت: «تنها در سال ۲۰۲۰ و با وجود همه‌گیری کرونا، آمریکایی‌ها بیش از ۱۰ بار تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال کرده و از سال ۲۰۱۱ تا کنون ۹۳ بار محدودیت‌ها علیه مسکو توسعه یافته است».

مسکو: روابط با واشنگتن در عمیق‌ترین بحران خود قرار دارد

آنتونوف گفت: «بیش از ۳۵۰ فرد و ۵۰۰ شرکت روسی تحت تحریم‌های آمریکا قرار داشته و فعالیت‌های خصمانه علیه مسکو در کنگره متوقف نشده و کنگره طی سال‌های اخیر ۱۰ قانون با هدف مجازات روسیه تصویب کرده و ۱۵ طرح دیگر نیز در حال بررسی است».

مسکو چند روز پیش سفیر خود در واشنگتن را برای رایزنی فراخواند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اخیرا در سخنانی گفته بود که سران روسیه باید بهای مداخله ادعایی در انتخابات آمریکا را بپردازند و همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسیده بود آیا معتقد است که پوتین قاتل است، گفت: بله.

آنتونوف در ادامه سخنرانی خود گفت که هنوز زود است که درباره زمان بازگشت احتمالی‌اش به واشنگتن صحبت شود این در حالی است که وی دو روز پیش گفته بود انتظار دارد در نزدیک زمان به واشنگتن بازگردد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس