اینستاگرام یکی از بهترین سیستم عامل‌های رسانه‌های اجتماعی است که کاربران زیادی از طریق آن با یکدیگر در تعامل هستند. در این پلتفرم، بیو اینستاگرام نقش مهمی در صفحه‌ی شما دارد. با ایجاد یک پیوند تعاملی در بیو کسب و کار خود، علاقه‌مندان زیادی را جذب خواهید کرد. در این مطلب، ضمن اشاره به اهمیت بیوگرافی، در رابطه با آموزش نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب و کارها اطلاعات مفیدی را ارائه خواهیم داد.

چطور یک بیو اینستاگرام حرفه‌ای برای کسب و کارمان بنویسیم؟

چرا به بهترین بیوگرافی اینستاگرام نیاز دارید؟

بیو اولین چیزی است که کاربران اینستاگرام هنگام مواجه شدن با یک حساب کاربری می‌بینند. با در نظر گرفتن فضای محدود در اینستاگرام برای جلب توجه، ایجاد یک بیوگرافی مناسب، بیشترین تاثیر را در جذب مشتری‌های بالقوه‌ی شما دارد. دلیل دیگر نمایش چهره‌ای از شرکت شما و رشد نام تجاری‌تان است. با این کار اولین ارتباط قدرتمند با کاربران برقرار می‌شود و در نتیجه آن‌ها را ترغیب می‌کند فورا شما را دنبال کنند.

بیو اینستاگرام شما شامل چه مولفه‌هایی است؟

۱- عکس پروفایل: این تصویر (که باید با نام تجاری شما مرتبط باشد)، حواس بصری بیننده را جلب می‌کند. عکس پروفایل تجاری می‌تواند حتی آرم یا لوگوی یک شرکت باشد.

۲- نام کاربری: از طریق نام کاربری، کاربران دیگر می‌توانند شما را تگ کرده و یا آن را در قسمت جست‌وجو پیدا کنند.

۳- متن بیوگرافی: بیو اینستاگرام برای کسب‌وکار شامل ۱۵۰ کاراکتر برای معرفی شرکت و فعالیت آن به صورت خلاصه است.

۴- لینک: در این قسمت می‌توانید کاربران را به طور فعال درگیر کنید تا روی لینک شما کلیک کنند.

ایمیل، آدرس و شماره‌ی تماس از دیگر اطلاعات موجود در پروفایل اینستاگرام هستند.

آموزش نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب‌وکار

چطور یک بیو اینستاگرام حرفه‌ای برای کسب و کارمان بنویسیم؟

۱-  CTA‌های مناسب بنویسید

دعوت به اقدام یا CTA مهمترین قسمت بیو اینستاگرام برای کسب‌وکار شماست. یک دعوت به اقدام مناسب معمولا کاربران را به صفحه‌ی خرید، بازدید از لینک یا تماس و ثبت سفارش هدایت می‌کند.

۲- به بیو اینستاگرام برای کسب‌وکار خود هشتگ اضافه کنید

این قابلیت، امکانات بسیاری را برای بازاریابان دیجیتال فراهم می‌کند. افزودن هشتگ مرتبط به بیوگرافی اینستاگرام، سایر کاربران را حتی بدون جست‌وجوی آن‌ها، به سمت کمپین‌های خاص سوق می‌دهد. با ضربه زدن روی آن هشتگ در بیو، می‌توانید پست‌های مربوط به یک شرکت خاص را مشاهده کنید. هشتگ‌ها اجتماعاتی از کاربران را با هدف و سلیقه‌ی مشترک ایجاد می‌کنند. هشتگ‌های مناسب به شما کمک می‌کنند مخاطبان برند خود را ترسیم کنید تا شما را دنبال کنند. این فرآیند در نهایت موجب افزایش فروش اینستاگرام شما می‌شود.

۳- اطلاعات مهم شرکت را ارائه دهید

بیو اینستاگرام برای کسبوکار شما باید محلی باشد که فقط اطلاعات مهم شرکت را در آن ارائه می‌کنید. در این فضای محدود اینستاگرام، باید مختصر و فشرده بنویسید و در عین حال از دقیق و شفاف بودن اطلاعات اطمینان حاصل کنید.

۴- از ایموجی‌های مرتبط برای نشان دادن شخصیت برند خود استفاده کنید

ایموجی‌ها مانند جادوهایی هستند که جلوه‌ی بصری بیشتری را به متن ساده می‌افزاید. از آن‌ها می‌توانید برای تاکید بر توصیف خود و نشان دادن شخصیت برندتان به طور هم‌زمان استفاده کنید. با وجود این، برای افزودن ایموجی‌ها به استراتژی نیاز دارید تا بتوانید اطلاعات مربوطه را تقویت کنید. استفاده از ایموجی‌ها ممکن است در رابطه با همه‌ی برندها اعمال نشود. در نتیجه بهتر است همیشه مخاطبان خود را در نظر بگیرید. پس اگر افزودن ایموجی‌ها در بیو برای صفحه‌ی شما ارزشی ندارد، از آن‌ها استفاده نکنید.

۵- بیوگرافی را کوتاه نگه دارید

همانطور که قبلا اشاره شد، حداکثر کاراکتر برای نوشتن بیو اینستاگرام برای کسب‌وکار، ۱۵۰ حرف است. از این کاراکترها برای دستیابی به اقدام مورد نظر خود استفاده کنید  و آن را برای به اشتراک گذاری اطلاعات تماس هدر ندهید. ما روش بهتری را برای این کار به شما پیشنهاد می‌کنیم. با توجه به این که در بیو اینستاگرام تنها امکان قرار دادن یک لینک وجود دارد، شما می‌توانید با گنجاندن چند لینک در یک لینک، تمام راه‌های ارتباطی خود (تماس، واتس‌آپ، سایت، ایمیل، لوکیشن و ...) را با کاربران به اشتراک بگذارید. استفاده از این سرویس‌ها رایگان است و به راحتی می‌توانید لینک اختصاصی خود را ایجاد کنید.

در آخر...

به طور خلاصه، بیو اینستاگرام برای کسب‌وکار، در درجه‌ی اول باید شامل نام فروشگاه شما باشد. فراموش نکنید که آن را به ۱۵۰ حرف محدود کنید. هر چه خلاصه‌تر، بهتر!

اطلاعات بیوگرافی خود را با اموجی جذاب کنید تا شخصیت برند شما را بهتر نشان دهد. هشتگ‌های مناسب نیز برای درگیر کردن کاربران بسیار حیاتی است.  علاوه بر این، یک CTA قوی برای اتصال فروشگاه یا لینک‌های تماس خود قرار دهید تا به افزایش فروش در اینستاگرام کمک کند.


این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس