کد خبر 1240920
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
شرایط برق در ماه آینده اضطراری است

مدیرعامل توانیر از شرایط اضطراری مصرف برق در ماه آینده خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری مشترکین بتوانیم از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

به گزارش مشرق، محمد حسن متولی زاده مدیرعامل توانیر گفت: متاسفانه رمزارزها باعث رشد مصرف برق در کشور شده است.

او ادامه داد: در انتهای سال گذشته و اوایل امسال حجم قابل ملاحظه‌ای از این دستگاه‌های استخراج رمز ارز وارد مدار شد البته برخوردهای قانونی با این افراد متخلف در حال انجام است.

مدیرعامل توانیر تصریح کرد: شرایط در ماه آینده اضطراری است که امیدواریم با همکاری مشترکین بتوانیم از این شرایط خاص و بحرانی عبور کنیم.

این مقام مسئول گفت: گرمای بی‌سابقه در ایران و اغلب کشورهای جهان عامل اصلی رشد مصرف برق بود.

وی افزود: به ازای هر یک درجه افزایش دما حدود ۱۵۰۰ مگاوات به مصرف برق کشور اضافه می‌شود. در ایران بویژه که ۴۰ درصد مصرف برق صرف وسایل سرمایشی می‌شود؛ این از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

متولی زاده گفت: در اغلب کشورهای دنیا گرما مسئله‌ای جدی است، حتی در برخی کشورهای پیشرفته جهان هم منجر به آسیب و تلفات انسانی شده است.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: مسئله بعدی ما برای روزهای آتی است که گرمای شدیدتری در تمام نقاط کشور اتفاق خواهد افتاد؛ بنابراین، حساسیت این هفته و هفته آتی بیشتر است و باید توجه دقیق‌تری صورت گیرد.

وی ادامه داد: مسئله دیگر بحث خشکسالی است که در ۵۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و عملا هم منجر به افزایش مصرف در بخش کشاورزی و هم منجر به کاهش ذخیره آب نیروگاه‌های برق‌آبی و کاهش تولید این نیروگاه‌ها شده است.

وی افزود: ما از یک طرف با افزایش مصرف و از طرف دیگر با کاهش تولید نیروگاه‌ها مواجه هستیم.

متولی‌زاده گفت: در اینجا نیاز به همکاری مردم و مشترکان اهمیت بسیار زیادی دارد؛ خوشبختانه در ۴۰ تا ۴۵ روز گذشته با وجود شرایط سختی که پشت سر گذاشته شد، با همکاری مشترکان بزرگ اعم از صنایع، کشاورزان، مصوبات هیئت وزیران و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، بدون اعمال خاموشی عبور کردیم، اما در روزهای اخیر به دلیل موج گرما این مسئله اهمیت بیشتری پیدا کرده و همکاری مردم بیش از گذشته مورد درخواست است و کمک رسانه‌ها می‌تواند مشارکت مردم را جلب کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    ماينرهاي لعنتي رو خاموش كنيد.اين قدر با اعصاب و وران مردم بازي نكنيد.
  • مهدی IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    پولی که از آزار مردم بدست بیاد زهرمارشون میشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس