کد خبر 1240854
تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۳
عدد درج شده در تست کرونا به چه معنا است؟

یک متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری عددی که بر روی تست کرونا درج می‌شود، نشان دهنده حجم ویروس در بدن بیمار است و بسته به مقدار ویروس بین اعداد ۱۰ تا ۴۰ قرار دارد.

به گزارش مشرق، حمید عمادی، در پاسخ به سوال که هنگامی که نتیجه تست کرونای فردی مثبت شود، عددی بر روی آن درجه می‌شود، آن عدد بیانگر چیست؟، گفت: این عدد نشان دهنده حجم ویروس در بدن بیمار است و بسته به مقدار ویروس بین اعداد ۱۰ تا ۴۰ قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین راه مقابله با کرونا در یک سال آینده

وی افزود: چنانچه مقدار این عدد ۱۰ یا ۱۱ باشد، بیانگر این است که مقدار ویروس در بدن بیمار زیاد است و هنگامی که ۳۹ و ۴۰ باشد، یعنی مقدار ویروس انتشار یافته در بدن بسیار کم است و هنگامی ۴۱ شود جواب آزمایش منفی می‌شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری ضمن اشاره به اینکه به طور کلی هر چه مقدار این عدد کمتر باشد، مقدار ویروس در بدن بیشتر است، ادامه داد: اگر بیماری که حجم ویروس در بدنش بسیار بالا است، عطسه و سرفه کند، احتمالا تعداد زیادی از افراد با ترشحات تنفسی او بیمار می‌شوند و چنانچه حجم ویروس در فرد مبتلای دیگری کم باشد، ممکن است با عطسه او یک نفر بیمار شود.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری اظهار کرد: به طور کلی هر چه مقدار عدد درج شده روی تست کمتر و مقدار حجم ویروس در ترشحات تنفسی بیشتر باشد، امکان سرایت پذیری به دیگران بالاتر می‌رود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس