واکسن

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: سفرهای اخیر به ارمنستان سفرهای توریستی نیست، ما علت را پرس و جو کردیم و متوجه شدیم که مسافران برای واکسیناسیون علیه کرونا به این کشور سفر می کنند.

به گزارش مشرق، احمدرضا عامری با بیان اینکه هم اکنون اتوبوس‌های ایرانی به دلیل شیوع بیماری کرونا، هیچ سفر برون مرزی ندارند، افزود: هموطنان زیادی در ماه‌های اخیر از طریق دو پایانه تبریز و جلفا یا دربست کردن اتوبوس تا مرز ارمنستان، به این کشور رفته و با پرداخت حدود ۱۰ دلار انواع و اقسام واکسن را تزریق می‌کنند.

وی تصریح کرد: ارمنستان با همین واکسیناسیون هزاران توریست را به خود جذب کرده است درحالیکه ما از این ظرفیت غفلت کرده ایم.

عامری افزود: سفرهای اخیر به ارمنستان سفرهای توریستی و سیاحتی نیست، چون در این زمان معنی ندارد که سفر تفریحی انجام شود و وقتی ما علت را پرس و جو کردیم متوجه شدیم که مسافران برای واکسیناسیون یکی از انواع واکسن‌های کرونا به این کشور سفر می‌کنند.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور میزان سفرها به ارمنستان را در حال حاضر زیاد دانست و افزود: این سفرها رو به افزایش است.

عامری همچنین وضعیت صنعت حمل و نقل مسافری جاده‌ای را بحرانی دانست و گفت: اکثریت شرکت‌های حمل و نقل مسافری ماه‌هاست که قادر به پرداخت حقوق پرسنل خود نبوده اند و اجاره بهای شرکت را قرض کرده اند و دولت هم در این شرایط همه دیون خود را مطالبه می‌کند.

وی افزود: اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور سال گذشته بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان به شرکت‌های زیرمجموعه خود کمک کرد تا این شرکت‌ها فقط بتوانند حقوق و دیون دولتی را پرداخت کنند و در شرایط کرونا دولت هیچ کمکی به این صنف نکرده است.

عامری اضافه کرد: وامی که به شرکت‌های حمل و نقلی پرداخت می‌شود وام نیست چراکه این وام، مشروط به عدم تعدیل نیروهاست و به ازای هر فرد ۱۲ میلیون تومان وام تعلق می‌گیرد، اما اگر دولت بخواهد پولی بابت شش ماه حقوق بیکاری به کارکنان بیکار شده بدهد، این مبلغ فقط دو ماه حقوق همان کارکنان را پوشش می‌دهد.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور از مسئولان خواست لااقل پرداخت دیون دولتی و جریمه‌های مربوطه را تا پایان دوران کرونا و بازگشت شرایط عادی به تعویق بیاندازند و گفت: وضعیت صنعت حمل و نقل مسافری جاده‌ای واقعاً بحرانی است و اکثر شرکت‌ها هم حقوق کارکنان و هم اجاره خود را بدهکار هستند.

وی افزود: از یک سو با شیوع بیماری کرونا سفرها کاهش جدی یافته و از سوی دیگر ستاد ملی مقابله با کرونا دستور داده است در اتوبوس ۲۵ نفره بیش از ۱۷ مسافر سوار نشوند ضمن اینکه اجازه افزایش نرخ بلیت هم نداریم و حتی اگر این مجوز وجود داشت وضعیت مالی مسافران این اجازه را نمی‌داد که بلیت را گران‌تر خریداری کنند چراکه سفر ارتباط مستقیم با وضع مالی مسافران دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناسیونالیست پارسی IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    2 2
    کسانی که این کار رو میکنند و برای واکسن زدن به ارمنستان میروند بدون شک احمقند. چون واکسن غربی اصلاً قابل اعتماد نیست و این افراد نازا و عقیم خواهند شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس