کد خبر 1240766
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸
سرطان خودخوری می‌کند تا زنده بماند

سلول‌های سرطانی، بخش آسیب‌دیده را به اندامی که مانند معده آنها است، منتقل می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از وبگاه «interestingengineering»، سلول‌های سرطانی برای زنده ماندن، خودخوری می‌کنند. غشای سلول‌های سرطانی در حال حاضر در مرکز توجه پژوهش‌هایی قرار دارد که روش جدیدی را برای نجات یافتن سلول‌های سرطانی نشان می‌دهد. سلول‌های سرطانی با کمک این روش می‌توانند آسیب‌هایی را که موجب مرگ آن‌ها می‌شود، ترمیم کنند.

پژوهشگران دانمارکی در بررسی جدید خود دریافته‌اند که سلول‌های سرطانی، بخش آسیب‌دیده را به اندامی که مانند معده آن‌ها است، منتقل می‌کنند تا انرژی لازم برای سلول‌های جدید فراهم شود.

آسیب وارد شده به غشای سلول باید به سرعت ترمیم شود. سلول‌های سرطانی، از روشی موسوم به «Macropinocytosis» استفاده می‌کنند که در حال حاضر، یک ابزار شناخته شده برای سلول‌ها در بافت‌های دیگر است. در این روش، غشای سالم سلول روی ناحیه آسیب‌دیده کشیده می‌شود و سوراخ در عرض چند دقیقه بسته می‌شود. سپس، قسمت آسیب‌دیده غشای سلول به کره‌های کوچک تجزیه می‌شود و به «لیزوزوم» (lysosome) سلول‌ها که مانند معده آن‌ها است، انتقال پیدا می کند.

یکی از خطرناک‌ترین ویژگی‌های سرطان، زمانی است که در بدن گسترش می‌یابد. اگر تومورها در قسمت‌های جدیدی از بدن ایجاد شوند، درمان بیماری دشوارتر می‌شود و معمولا به انواع گسترده‌تری از درمان نیاز دارد؛ به ویژه هنگامی که سلول‌های سرطانی در بافت‌های بدن که در معرض آسیب به غشا قرار دارند، پخش می‌شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمودسلمانی mahmoudsalmani110 IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    0 0
    فرق درمان طب غربی و اسلامی در باب سرطان اینجاست که شیمی درمانی بدن را ضعیف می‌کند و از بین می‌برد تا سلولهای سرطانی را هم از بین ببرد اما طب اسلامی ضمن سم زدایی و نابود کردن عامل ایجاد سرطان، بدن را انقدر قوی می کند تا خودش بیماری را زیر پای توانمندی بدن له کند ... خودتان مقایسه کنید من که درمان ۳۳ سرطانی با این روش را دیده ام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس